te beschermend...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kirrebir, May 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een overdreven berschermende en overbezorgde moeder die even haar ongenoegen wil uiten, al zullen de meesten het wel overdreven vinden... :p

Maar ik begrijp gewoon niet dat je bij iemand op kraamvisite gaat (ok, hij was dan wel al 11 weken) en dan met je snipverkouden dochtertje komt!
    Nou, dat ze mee komt kan ik nog wel een beetje begrijpen (al had ik zelf van te voren gebeld of dat wel ok was), maar dat je haar dan op tilt, boven de box hangt en haar al hoestend en snotterend en wel naar de baby laat kijken!
    Lekker al die bacillen! :(

Ik weet rationeel heus wel dat als ik mijn verlof niet had verlengd, de kleine al lang op het KDV had gezeten en je daar ook niet kan weglopen voor verkouden kindjes, maar toch... Ik had hem er graag nog even voor behoed...

Misschien had ik moeten vragen haar een beetje bij mijn kleine uit de buurt te houden, op het moment dat ze binnen kwamen. Maar daar ben ik dan weer niet assertief genoeg voor. Voor ik het wist, werd ze met haar neus boven mijn zoon gehangen. :x

Die dus nu ontzettend aan het snotteren en hoesten is...:(

2. IdaDida

IdaDida Lid

Jan 26, 2009
    33
    0
    0
    Utrecht
    Oh, dan zal ik wel mega overbeschermend zijn! Bij ons komen er nog steedds geen kinderen over de vloer die ziek zijn en als mijn kleine ziek is gaat ie ook niet mee op bezoek waar kinderen zijn!

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Je had er inderdaad wat van moeten zeggen, kweek een beetje spreekwoordelijke ballen ;) Er zullen nog wel meer situaties komen waarop je nee zal willen zeggen.

4. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij dat er tenminste iemand is die er ook zo over denkt...

Dit is nl niet de eerste keer dat er hier iemand op kraamvisite komt met een verkouden kind...

Ik krijg er elke keer helemaal de kriebels van.

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) je hebt ook helemaal gelijk...

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    ergens heb ik de neiging om er nog steeds wat van te zeggen, maar dat slaat achteraf natuurlijk helemaal nergens meer op

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb het in het begin ook heel erg gehad. Neefje en nichtje zijn vaak op visite geweest terwijl ze snipverkouden waren en mijn dochter werd dan ook aangestoken. Kon er ontzettend van balen, maar durfde er ook niets van te zeggen, haha. Nu vind ik het niet zo erg meer, want ze kunnen inderdaad overal wel een verkoudheid oplopen. Maar leuk is het natuurlijk niet, dat kan ik me voorstellen.

Mochten er mensen zijn die echt een naar virus zoals buikgriep of iets dergelijks hebben, dan zou ik er zeker wat van zeggen en de mensen vriendelijk verzoeken een andere keer terug te komen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik geef je helemaal gelijk!!!
    Hier is iemand ( wie weten we nog steeds niet) op bezoek geweest toen ons ventje 6 weken was die het enterovirus had ( wat door buikgriep komt) of drager was.
    Dit wisten wij natuurlijk niet.
    En misschien de persoon zelf ook niet.
    Maar resultaat was dat ons ventje door het enterovirus, hersenvliesontsteking heeft gekregen en heel kritisch heeft gelegen.
    Ik ben nu nog steeds heeeeeel erg overbezorgd.
    En ben ook heel strikt er in als iemand iets wil doen waar ik van weet dat het hem geen goed doet laat ik hun niet aan hem.
    Het arme ventje heeft er last van en niet zij!

Dus volg zeer zeker je moedergevoel dat is het beste!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Zieke kinderen meenemen op kraamvisite vind ik ontzettend not-done.
    Nou heb je alleen wel ziek en ziek. En kraamvisite en kraamvisite. Een kind met buikgriep bij een pasgeborene kan in mijn ogen echt niet.
    Een verkouden kind bij een kindje van bijna 3 maanden, ik zou er geen moeite mee hebben gehad. Maar dan nog vind ik wel dat de ouders van het verkouden meisje jou vooraf hadden moeten vragen of je dat oké vond.

Bij m'n oudste was ik ook erg beschermend, wie niet (overigens kwam hij met 11 weken in het zkh terecht met een darmvirus, bron onbekend). Maar bij de jongste ging dat allemaal niet meer op. M'n oudste was ook wel eens verkouden, tja, dan hield ik hem echt niet weg bij m'n dochter. En beide gingen ze met 13 weken naar het kdv.

Dus ja, ik vind je een beetje overdreven, maar ik vind het jouw goed recht om een beetje overdreven te zijn! En ik vind het weinig nadenkend van het bezoek dat ze het niet van tevoren hebben overlegd.

10. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik vind dat een verkouden kindje bij een baby van bijna 3 maanden niet erg. Echt een ziek kindje mee op kraambezoek zou ik niet toe laten.
    Maar wat iemand er zelf ook van vind, het is wel zo netjes om even te vragen wat degene ervan vind bij wie je op kraambezoek gaat.

11. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    Ik vind een ziek kindje mee nemen op kraamvisite ook echt not-done! Verkoudheid heb je snel en je mag dan inderdaad echt wel zeggen dat je liever heb dat ze bij je kindje uit de buurt blijven.

Hier ook 2 keer aan de hand gehad. Was een collega met dochter van 2 snot liep uit de neus en collega zegt doodleuk "geef maar een kusje op zijn handje niet op de wang want je bent verkouden". Uhmm volgens mij hebben baby's de halve dag een handjes in de mond dus toen heb ik gauw gezegd bewaar je kusje maar voor volgende keer

12. adi

adi Niet meer actief

Bij mij waren ze echt niet binnengekomen! Ik heb aan alle visite die vooraf belde gevraagd of er iemand verkouden, snotterig, hoesterig enz was. Als dat het geval was, mochten ze een andere keer komen.

Wij hebben dat ook altijd bij anderen gedaan. Ook al is de baby een paar maanden. Ik belde de moeder altijd van te voren om te vertellen dat mijn kindjes snotterig zijn, en of dat een probleem is. Hierdoor hebben we vaak afspraken verzet, hartstikke normaal vind ik.

13. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als het kindje verkouden is, dat vind ik een twijfelgevalletje en zou ze niet zomaar de deur uitschoppen..

Het kan nog erger, hier kwam iemand op kraamvisite (onze dochter was toen 5 weken oud) en hun zoontje had waterpokken (nog niet ingedroogd) en dat vind ik dus echt niet kunnen.. Die heb ik wel de deur gewezen..

14. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd wel héél erg!

Ik had ze ook niet de deur uit willen zetten, maar wel willen vragen of ze hun kind niet op 10 cm afstand in het het gezicht van de mijne wilde laten hoesten...

15. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gister op kraamvisite geweest met mijn dochtertje die verkouden was. Baby was 2 maandjes oud. En ik bedacht me achteraf ( te laat) dat ik had moeten bellen. Zo stom!

Ik vind trouwens wel dat er verschil zit in Snot verkouden en dat het continue loopt of af en toe een keer een niesje. Helemaal afschermen kan nooit, want iedereen die binnen komt kan bacterien overbrengen zonder er zelf ziek van te zijn.

Koortslip, waterpokken vind ik echt Not Done!!

16. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

ja inderdaad, had je gerust kunnen vragen..
    Kinderen van familie van ons hebben er ook een handje van om met vies gezicht (zand, resten van snoep of eten eraan geplakt) onze dochter een kusje te geven.. Daar heb ik ook wat van gezegd, kreeg de halve familie over me heen, maar vind ik echt gewoon vies.. Maargoed das ff off topic :D

17. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Dat begrijp ik ook niet, ik heb mijn zoontje bewust niet meegenomen op kraamvisite bij mijn nicht omdat hij verkouden/ziekig was. Zou ik omgekeerd ook niet blij mee zijn dus daar hoor je dan rekening mee te houden vind ik.

18. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Wij gingen ook op kraamvisite. Baby was denk ik een maand of twee. Mijn zoon hoestte nog een beetje door de nasleep van een longontsteking. Ik heb netjes gebeld en gevraagd of we welkom waren. Zij hadden er geen probleem mee zolang mijn zoon haar kind niet steeds kusjes zou geven.

Nou mijn zoon had totaal geen interesse in de baby dus was ook totaal niet in de buurt.

Ik zou niemand buiten houden omdat ze verkouden zijn. Maar het heeft inderdaad geen zin om de baby dan bij het verkouden kindje of volwassenen te houden. Je kan het ook opzoeken. Mijn nichtje hoeft mijn zoon ook echt niet te zoenen als ze verkouden is. En ik heb dan ook liever niet dat ze samen uit een beker drinken. (Al kan dat op het KDV ook gebeuren natuurlijk)

19. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel overdreven. En ik vind het ook normaal om je kind mee te nemen op kraamvisite. Als het echt ziek is natuurlijk niet nee, maar een beetje verkouden? Dan kun je je baby ook wel thuislaten als je naar de supermarkt oid gaat.

20. misa

misa Niet meer actief

Tja, fijn is het niet. Misschien moet je er toch netjes wat van zeggen. Och wat vervelen dat ze verkouden is. Blijf maar een beetje uit de buurt van zoon. :)
    Eb ik vind het wel een verschil of ze 3 weken of 11 weken zijn, maar ik kan me je gevoel voorstellen. De eerste keer dat Simon verkouden was... Ooh wat vond ik dat zielig!! Nu nog wel, maar hij is zo vaak verkouden, hij moet denk ik weerstand opbouwen door het kdv. :)

Share This Page