Ik ben nu een week verkouden. Begon met een dag heesheid, dag erna kon ik alleen nog fluisteren en zwaar verkouden, s avonds begon ik te hoesten. Eerst alleen slijmhoest en later ook kriebelhoest, beetje van beiden wat, heel gek. Ik wist ook niet goed welke hoestdrank ik nemen moest dus nu wissel ik ze maar af Door het slijm hoesten heb ik het gevoel alsof mn ribben gekneusd zijn en het doet ook pijn in mn hoofd. (Het hoesten dus). Stomen doe ik al, ui bij het bed, hoestdrank, water drinken, drop eten (honig gruw ik van maar mn keel doet ook geen pijn gelukkig). ik ben echt zo moe, slapen lukt ook minder goed. ijn er nog meer tips?? Ik kan mn neus elke minuut wel snuiten, ziet er erg onsmakelijk uit maar het beste is omdat zo weinig mogelijk te doen toch?
Hetzelfde probleem, denk dat het heerst. Enige wat helpt is uitzitten. Zoveel mogelijk slapen tussendoor. Verder zou ik het niet weten. Al bovenstaande doe ik ook, maar helpt echt niet. Pik wel luuf van mn dochter, scheelt wel. En 2 paracetamol voor ik naar bed ga, want ik heb ook verschrikkelijke hoofdpijn van het hoesten (spanning vanuit mn nek). Het gaat weer over denk ik dan maar. Alleen voor nu ben ik gesloopt pfff. Straks weer met meisje mee slapen. Ik kijk er nu al naar uit.
Ah nog 1 Luuf waar doe je dat op? Hier ook overal pijn door t hoesten ja.. Ik durf ook nauwelijks boodschappen te doen, sta je daar bij de kassa.. maar zal toch eens moeten! slapen werkt hier niet echt.
Zorgen dat het slijm makkelijker opgehoest kan worden door bv bruistabletten met acetylcysteïne. Tijdelijk een neusspray gebruiken met xylometazoline. Paracetamol om je beter te voelen. Verder uitzieken!
van dat luuf spul onder je voeten smeren voordat je gaat slapen, ook nog met sokken aan geloof ik maar dat heb ik niet gedaan (ben ook al een week verkouden) heb voornamelijk nog veel last van slijm voor de rest valt het wel mee, beterschap!
Ik zweer bij een ui naast mijn bed. Gewoon een ui in 4 stukken en op een schaaltje. Werkt als een tierelier! Van mijn oma geleerd: 2 delen stroop op 1 deel berenburg. Even mengen ( magnetron? Beppe legde het een middagje op de verwarming) en dan een klein slokje
Net als Vicks borstkas/rug. Lekker aan sniffen haha. Kun je ook voor stomen gebruiken. Luuf is de kindervariant. Maar ik heb vicks niet in huis, dus het is meer een gebrek van beter dat ik luuf gebruik haha. Nog nooit onder mn voeten gesmeerd, moet er niet aan denken... Haha
Hier is de keelpijn en verkoudheid op,zijn retour. Helaas sinds gisteren begonnen met hoesten! Klink als een zeehond! Mijn longen doen er pijn van en de hele tijd voel ik het slijm achterin mijn keel. Blegh! Ik doe dus met je mee! Misschien gedeelde smart....
Wat ook kan helpen tegen betere nachtrust is het hoofdeind wat hoger/extra kussen (zo zakt de snot makkelijker naar beneden zeg maar). 's Avonds een warme kruik/douche nemen voor het slapen (goed voor de stoom en warmte voor je tussenribspieren die flink aangespannen worden tijdens het hoesten: vandaar die pijn). En camilliethee helpt ook om dat te stomen (ff zakje erin hangen) of te drinken (tegen keelpijn)... Heel veel succes en beterschap dan maar!
hee wat fijn, medeleven Voor jullie natuurlijk niet. Ik stoom altijd met kamille ja, 2x per dag nu en dat helpt goed! Uitje vanavond ook maar weer doen, maar het is nu vooral het hoesten nog, verkoudheid wordt iets minder. Ik geloof dat wij ook luuf hebben, haha wil ik best proberen onder de voeten!
Kussen hoger leggen... En bij de huisarts codeïne vragen En als je dan zegt dat je niet alleen voor 's nachts iets tegen het hoesten wil omdat je er zelf de hele nacht niet van slaapt maar dat je ook je hele gezin heel de nacht wakker houdt.. Komt het vast goed.
Paracetamol 2 tegelijk om de 6 uur. Xylometasoline neusspray (tegen hoodfpijn, verkoudheid, oorpijn) Bruistabletten voor vastzittend slijm (vergemakkelijkt ophoesten) Absoluut gen vicks of luuf.. daar zit menthol in wat je luchtwegen juist irriteert. Ik wordt er enorm benauwd van en hoest nog meer! Kippensoep eten! (werkt tegen keelpijn en sowieso voor ziek zijn) kamillethee drinken bed omhoog.. Allemaal al genoemd, maar dit werkt bij mij heel goed.