Kind loopt niet meer na geboorte broertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dennenboom, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon liep pas met 21 maanden en heeft heel lang op zijn knieen gelopen.. Zijn verdere ontwikkeling os normaal maar los lopen durfde hij niet..

Nu heeft hij 2 maanden later een broertje gekregen. Dat ging in eerste instantie goed maar nu weer een maand later loopt hij niet meer..

Hij gaat weer op zijn knieen, kijkt mij uitdagend aan en zegt:staan!
    Ik ga er vanuit gezien zijn "ik ben 2 en ik zeg nee" periode dat het uitdagen is en daarnaast aandacht vragen omdat de kleine ook aandacht krijgt..
    Nu negeren we het niet-lopen en geven hem zelf wel aandacht zowel als zijn broertje slaapt als wanneer zijn broertje wakker is..
    Maar tot op heden zit er geen verandering in..
    Hij heeft nu 1 broek telkens aan waar ondertussen grote gaten in zitten op de knieen.. Maar zelfs buiten op de stenen kruipt hij.
    Heeft iemand tips, ervaringen, een idee hoelang dit gaat duren?

Want naar de winkel oid gaan is geen optie met een kruipend kind achter mij aan..

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb er geen ervaring mee maar zou denken dat het omwille van de komst van zijn broertje is? Terug meer aandacht vragen? Ik weet het niet, misschien toch eens aan het CB vragen hoe je hem kan aansporen weer te lopen?

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Heb je een duowagen of een plankje achter de kinderwagen waar hij op kan/wil staan? Dan zou ik hem zo meenemen denk ik, en dan ben ik zelf wel zo hard dat als hij in een winkel eruit wil en gaat kruipen, dan doet hij dat maar.
    Of misschien dat hij op een loopfiets mee kan, weet niet of dat motorisch al lukt?
    Lastig hoor! Hoop dat het snel overgaat voor je.

4. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb geen duowagen of plankje.. Ik gok er eigenlijk op dat hij snel weer loopt.. En idd nu laat ik hem in en om huis/visite etc gewoon achter me aan kruipen als ie niet mee wil (hij loopt nu wel weer aan de hand.. Gelukkig)

Ik ga er een beetje vanuit dat t snel weer komt. Iig niet dat t maanden duurt

5. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dat denk ik ook dat het door de komst van zijnbroertje is..
    Mijn ervaring met ons cb is niet heel positief..
    Heb t idee dat zij op dit gebied ook vaak maar wat adviseren op basis van gevoel en hoe ze t bij hun eigen kinderen gedaan hebben.. Advies wat je dan krijgt is; komt vanzelf. Ja dat zal ook vast, daar ben ik ook wel van overtugd. Dit was ook zo met het late lopen; als hij 18 is loopt hij wel.. Tja daar kon ik niet zoveel mee.. Via fysio toch wat kleine handige tips gekregen hoe hier mee om te gaan.. Ik gebruik nu ook deze tips weer nu hij terugvalt..

Deel Deze Pagina