nog toekomstige mama's met extreme misselijkheid? tips?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door vondebs, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    En ik maar klagen dat ik geen kwaaltjes had en maar hopen op die misselijkheid vorige week.... Had ik dat maar niet gedaan, sinds 3 dagen zo misselijk als wat. Zonder overgeven, maar de hele dag beroerd. Ik kan ook niets binnenkrijgen en ben bang dat dat niet goed is voor het beebje...

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zo in het begin van de zwangerschap heb je nog heel veel reserves waaruit je kleintje genoeg kan krijgen. Jij hebt er meer last van omdat de zwangerschap eerst ondersteund wordt en jij het restant krijgt. Zorg in elk geval dat je genoeg vocht binnen krijgt en eet daarbij wat je aanstaat (zie ook de tips die al gaf :) ).

3. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0

Verschrikkelijk é. bij mij is het ook op week 6 begonnen. het kan idd geen kwaad voor je kleintje.

4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Pfff ik ben gewoon ziek naar huis gegaan vandaag. Die gembercapsules hebben precies een dag gewerkt!
    Jeetje wat voel ik me beroerd zeg :(

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoi,

Extreem misselijk, helaas kan ik er over meepraten.
    Ben van week 6 tot week 12 extreem misselijk geweest.
    Zeven kilo afgevallen en zorgen voor mijn andere twee kids ging niet meer.
    Tips...nee...helaas. Heb alles geprobeerd: lolly's, bandjes voor om je pols, gember...etc etc.
    Uiteindelijk hielp bij mij alleen het medicijn: primperan.
    Dit kreeg ik in week 12 voorgescheven en had effect. Andere medicijnen ook geprobeerd, helaas zonder effect.
    Dus ik zou zeggen: als je echt extreem misselijk bent...naar de huisarts!!

Ps: kreeg wel bijwerkingen van de medicijnen...erg moe...vergeetachtig etc. Maar alles beter dan die rottige misselijkheid. Kon in week 20 afbouwen met de medicijnen...

6. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Heb ook primperan maar in flesvorm. Maar tot nu toe helaas geen effect :x

7. belgje1976

1 jul 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    hoii,

van misselijk zijn weet ik alles :$
    ik ben misselijk geweest van dadelijk in het begin van de zwangerschap en het is pas vorige week, dus in de 16 de week beter geworden.
    van het moment dat ik wakker werd, was ik misselijk en moest ik overgeven. maar overgeven op een nuchtere maag dat valt dus echt niet mee. dus ik probeerde altijd toch een beetje te eten, ook al kwam het er dadelijk toch terug uit. de misselijkheid overkwam mij de hele dag, niet alleen smorgens. het kon eventjes goed gaan, en dan plots was het weer zover. ook geuren was voor mij verschrikkelijk. de bomen die stonken, het gras stonk. elk geurtje was voor mij genoeg om mij te laten overgeven :) wel had ik altijd zin in een appel of watermeloen, gewoon door het vocht dat erin zit, is goed voor je. ik heb ook doosjes tictacjes opgegeten al. gewoon om mijn maag werkende te houden overdag. bij mij heeft dat af en toe wel geholpen :).
    ik ben niet zo te vinden om medicatie en ditjes en datjes te proberen tijdens de zwangerschap. ik dacht altijd maar, eens zal het wel beteren :).

dus veel succes dames :)

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Helaas hier nog iemand die ook (te) veel last heeft gehad van extreme zwangerschapsmisselijkheid (HG). Na ziekenhuisopname Primperan voorgeschreven gekregen en hierdoor ging het iets beter.

Voor de rest hielp bij mij het lang uitslapen, het klinkt gek maar als ik om 0700 uur mijn bed uit moest dan was het de hele dag mis. Bleek ik tot 11.00/12.00 uur liggen dan ging het nog enigsinds.

Nu inmiddels zwanger van nr 2 (Ivm de HG heel lang getwijfeld) en begin al weer wat misselijk te worden, hopelijk wordt het niet zo erg als bij nr 1.

Succes!

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wellicht dat bij jou een ander medicijn beter helpt?
    Ik heb vier soorten gehad, bij mij had alleen primperan effect.
    Misschien werkt een ander medicijn bij jou beter??

10. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0

Ik moet volgende week donderdag naar de gynecoloog en dan zal ik aan haar is vragen wat zij denkt.

11. Miertje93

Miertje93 Lid

13 jul 2012
    5
    0
    0
    als ik heel erg misselijk ben eet ik een wilde perzik.

12. Tinywish

Tinywish Actief lid

31 mei 2012
    196
    131
    43
    NULL
    NULL
    hier nog 1. ben nu in 2 weken 9 kilo afgevallen door t overgeven en niet kunnen eten

13. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Blijven drinken! Ik heb tm week 18/19 last gehad van HG daarna is het verminderd zit nu inmiddels in mijn 26e week en het is wel afgenomen maar niet weg. Was 7kg afgevallen. Doordat ik in die tijd te weinig vocht binnenkreeg werd ik een paar keer bijna opgenomen wegens uitdroging ;) en dat is niet leuk. Dus als je niet opgenomen wilt worden, blijven drinken. Al komt het er weer uit er blijft altijd wel wat zitten ;)

14. Eleandra

Eleandra Lid

19 jul 2012
    37
    0
    0
    Fulltime aan het werk als Management Assistant.
    Helmond
    Ik wil juist de tip geven naar het ziekenhuis te gaan als je te weinig voedingsmiddelen binnen krijgt. Ik weet niet of je een beetje reserves hebt, maar wacht niet te lang.

Ik ben in mijn zwangerschap vanaf week 7 tot 2 dagen na de bevalling erg misselijk geweest. Ik ben 14kg afgevallen (wat dan op zich wel weer fijn is :cool:). Ik moest heel veel overgeven: vanaf week 11 kon ik niet meer op mijn benen staan en heb ik tot week 20 in bed gelegen. Ik kon geen prikkels hebben, dus het moest compleet donker zijn, geen geluid en vooral niet bewegen. Ik heb in die tijd een week in het zkh gelegen (ik was toen 14 wkn zwanger). Mijn opname was op het randje: ik ben die dag 3 kg afgevallen puur vocht. Als ik toen geen infuus had gekregen, mja.. Ik weet niet of ik hier dan nog zou zitten.

Ik gaf op een dag zoveel over, dat ik de tel kwijt was. Het infuus heeft geholpen om weer enigzins te kunnen eten (voor die tijd kwam zelfs een slokje water er weer uit). Ik had genoeg reserves en kon die 14kg wel kwijt, maar dat geld niet voor iedereen.

Je loopt helaas wel tegen veel onbegrip aan wanneer je HG hebt. Iedere zwangere is toch misselijk?? Gewoon niks van aantrekken en ook vooral geen boeken lezen :D Als jij denkt dat het niet goed gaat, meteen aan de bel trekken! Het gaat om jouw kindje en je vergeeft het jezelf nooit als je je kindje kwijt raakt en twijfelt of je te lang hebt gewacht met om hulp vragen.

Tips om van de misselijkheid af te komen heb ik helaas niet. Bij mij hielp geen enkel medicijn... Maar het houdt ergens op en dan hou je er ook nog eens een prachtig kindje aan over! Daar doen we het voor :) Succes!

15. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden, vanaf wanneer waren/zijn jullie zo misselijk? Ik ben vanaf het begin wel misselijk geweest maar met kleine beetjes eten (ook s nachts en voor het opstaan) ging het wel. Maar vannacht ineens boven de wcpot gehangen.... Pff ben vndg ook de hele dag enorm misselijk. Ik hoop er nog een beetje op dat het mijn maag is die geïrriteerd is door verkeerd eten, want ik vind het zo laat om nu ineens zo misselijk te zijn (lijkt mij...)

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik was met 7 weken super misselijk, het begon zo rond de 6, 6,5 week.
    Met ruim 9 weken is idd wel aan de late kant om ineens heel misselijk te worden. Maar kan goed een buikgriep of iets met je maag zijn natuurlijk.

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Vanaf week 5 tot nu erg misselijk. Veel gespuugd/afgevallen en ziekenhuisopname gehad. Nu lijkt het iets beter te gaan. Heb ook primperan, maar spugen is nog niet over en de misselijkheid al helemaal niet. Wel kan ik weer een beetje eten.
    Tja, zwanger zijn is voor mij helaas geen roze wolk (als die al bestaat dan). Ondanks dat ik superblij ben met mijn beebje.
    Ik merk dat bij teveel inspanning (te lang staan/lopen) het al mis gaat. Mijn energie is compleet op. Sterkte meiden, het is niet niks.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Gisteren mijn hele maag leeggespuugd. Vandaag met moeite wat naar binnen. Ik heb net 2! cup a soup op en ik voel me eindelijk weer wat mens. Ik las op een site dat week 9 en 10 het ergst zijn, dan zou ik binnenkort weer wat lucht kunnen krijgen.

19. yvonnekeee

1 aug 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej ik ben 15 weken zwanger en l 15 weken misselijk. Ik had ook gehoopt dat het minder zou gaan worden. Maar het is nog steeds een ramp. Zeker met heet weer als vandaag. Ik ben misselijk moet overgeven, hoofdpijn, ben doodmoe heb het bloedheet. Als het dan een dag goed gaat en ik wat kan werken ben ik daarna weer drie dagen ziek. Sochtends voelt mijn maag of ik heftig op stap ben geweest enveel te veel gedronken heb, of dat ik tien taarten heb gegeten. sommige dagen geef ik de hele dag over en dan komt er niks meer . Van de dokter heb ik emesafen gehad dat helpt wel maar dat gebruik ik niet te vaak alleen als het overgeven niet stopt.

Ik eet veel cracottes in plaats van brood omdat ze lichter op de maag liggen, koop ze met dozen tegelijk , met alleen wat smeerkaas erop , dat kan ik het beste binnenhouden, en zuurtjes . maar net als je denkt dat het goed gaat , komt het er weer uit. drinken kan ik ook niet goed binnen houden maar als ik drink dan is het meestal caravan cevitam , geeft meteen energie, maar het komt er ook weer gouw uit. Ik voel me schuldig tegenover mijn vriend omdat hij veel van mijn werk overneemt, en voel me een aanstellen omdat je niets aan me ziet. Ik hoopte met iemand te kunnen praten bij wie de misselijkheid ook langer aanhoud. liefs

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Van de dokter heb ik emesafen gehad dat helpt wel maar dat gebruik ik niet te vaak alleen als het overgeven niet stopt.

- je kunt emesafe beter regelmatig innemen, dan werkt het namelijk wat beter. Je bouwt er een spiegel van op in je bloed, maar als je het niet regelmatig neemt gebeurt dat minder goed.

Deel Deze Pagina