Wat is een leuke naam voor ons 2de kindje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door chantal26, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is een leuke jongens of meisjes naam voor ons 2de kindje?

1. Fiene

2. Fay

3. Julia

4. Noud

5. Senn

6. Jens

7. Moos

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik weet het, ik ben nog maar een aantal weken zwanger.
    En aangezien dat we de vorige keer net op het nippertje eruit waren hoe we onze dochter gingen noemen, ga ik me er nu alvast in verdiepen hoe we ons zoontje of dochtertje gaan noemen.
    We hebben al een paar namen dus zal even een poll maken.

Je kan 2 keer stemmen, 1 keer op de jongensnaam en 1 keer meisjesnaam

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik heb nog niet gestemd, want het ligt er vooral aan hoe jullie meisje al heet. (vind ik persoonlijk)

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #3 maansneeuw, 3 dec 2011
    Laatst bewerkt: 3 dec 2011
    Ben ik het ook mee eens..;)

Maar laat ik toch wat over de namen zeggen.

Fiene - Klinkt voor mij als 'fijne' (fyne), vanwege Friese achtergrond. Maar dat is niet erg, ik vind het een leuke naam.
    Uit het lijstje meisjesnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig, want misschien verandert het als ik weet hoe je eerste dochter heet) op de eerste plek.
    Fay - Vind ik altijd zo veel als 'fee' klinken, ergens wel lief, maar lijkt me een beetje een vreemde naam voor een vrouw van vijftig bijvoorbeeld.
    Uit het lijstje meisjesnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de derde plek.
    Julia - Vind ik te populair, maar wel heel mooi. Zowel voor jong als oud. Ik zou persoonlijk liever kiezen voor Juline of Jule ('juule', niet 'dzjûl') of een andere variant.
    Uit het lijstje meisjesnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de tweede plek.

Noud - Vind ik leuk! Ook voor later. Naud vind ik eigenlijk net ietsje mooier, maar dat is persoonlijk.
    Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig, want misschien verandert het als ik weet hoe je dochter heet) op de tweede plek.
    Senn - Vind ik geen leuke naam, sorry...
    Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig, maar ik denk dat het zo blijft, ongeacht hoe je dochtertje heet) dus op de vierde plek.
    Jens - Vind ik een super naam, al vind ik Jent nog leuker. De naam komt niet heel veel voor en is zowel leuk voor een klein mannetje als voor een oudere ;)
    Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de eerste plek.
    Moos - Vind ik een leuke naam, maar misschien wat minder voor als 'ie later groot is.
    Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de derde plek.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik als mama van een Sen zeg natuurlijk Senn :) vind dat de leukste naam uit het rijtje eigenlijk :)
    zijn naam past ook niet echt bij die van zn broer die Dani heet maar nu wel perfect bij de naam van zijn zusje Ise
    en die namen passen alle3 wel weer perfect bij elkaar kijk maar DanISEn :)

van de meisjes namen vind ik Julia het mooist .

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Mooie namen!!

1. Fiene staat bovenaan voor mij!! Heeeeel erg mooi en klassiek, maar ook gangbaar en vlot!! Zou ik zeker kiezen!!
    2. Julia staat voor mij op 2, ook erg mooi, maar ik heb het iets te vaak gehoord waardoor voor mij het mooie er een klein beetje af gaat. Ook mooi is: Julianna of Julie. Toch net iets anders!
    3. Fay vind ik ook heel leuk, maar meer als nickname dan als 'volledige' naam. Zo ken ik een Felicia die als bijnaam 'Fay' heeft , gegeven door haar oudere zus die haar naam zo moeilijk kon uitspreken in het begin :)

Jongensnamen

1. Noud vind ik het mooiste! Het is niet helemaal mijn smaak, maar kan er zeker wel aan wennen!!
    2. Jens op twee, maar naar mijn smaak een beetje te gewoontjes
    3. Moos , vindi k eigenlijk niet zo leuk.
    4. Senn , op laatste plaats. Ik vind het persoonlijk te veel op Senna/ Senne, de meisjesnaam lijken.

Succes met je keuze!

6. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga voor Fiene en Senn :)

7. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik heb gestemd op Fiene en Noud.

8. AngelaK

AngelaK Bekend lid

1 dec 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo te zien hou je van korte namen. Misschien zijn dit nog ideeen voor een meisjesnaam: Noa, Livia, Mia, Dina, Geena, Ida, Nina, Lola, Jane, Flora, Vera, Dora, Iris, Claire, Eva, Clio/Cleo, Esma, Joy, Kaia, Tara, Lara, Skye, Lyra, Giada...? Succes!

9. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik heb gestemd op Fay en Senn!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind je meisjesnaam Fiene heel erg leuk, van de jongensnamen vind ik Noud het leukst.

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik vind Julia en Senn het mooist.
    De enige naam die ik echt niet mooi vind, is Moos. Doet me aan Mozes denken.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb gestemd op Julia en Jens

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fay en Senn - Julia vind ik overigens ook heel mooi. Namen als Fiene, Saar, Jet etc zijn niet mijn smaak.

14. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    allemaal niet mijn smaak, toch gekozen voor Julia en Noud.

15. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Jens en Fiene! Julia hoor je nu echt teveel vind ik. Senn vind ik ook mooi, maar moet je denk ik steeds spellen...

16. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind Fiene een erg mooie naam. Voor een jongens vind ik Senn mooi

17. misa

misa Niet meer actief

Julia en Noud!