Ik weet het, ik ben nog maar een aantal weken zwanger. En aangezien dat we de vorige keer net op het nippertje eruit waren hoe we onze dochter gingen noemen, ga ik me er nu alvast in verdiepen hoe we ons zoontje of dochtertje gaan noemen. We hebben al een paar namen dus zal even een poll maken. Je kan 2 keer stemmen, 1 keer op de jongensnaam en 1 keer meisjesnaam
Ik heb nog niet gestemd, want het ligt er vooral aan hoe jullie meisje al heet. (vind ik persoonlijk)
Ben ik het ook mee eens.. Maar laat ik toch wat over de namen zeggen. Fiene - Klinkt voor mij als 'fijne' (fyne), vanwege Friese achtergrond. Maar dat is niet erg, ik vind het een leuke naam. Uit het lijstje meisjesnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig, want misschien verandert het als ik weet hoe je eerste dochter heet) op de eerste plek. Fay - Vind ik altijd zo veel als 'fee' klinken, ergens wel lief, maar lijkt me een beetje een vreemde naam voor een vrouw van vijftig bijvoorbeeld. Uit het lijstje meisjesnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de derde plek. Julia - Vind ik te populair, maar wel heel mooi. Zowel voor jong als oud. Ik zou persoonlijk liever kiezen voor Juline of Jule ('juule', niet 'dzjûl') of een andere variant. Uit het lijstje meisjesnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de tweede plek. Noud - Vind ik leuk! Ook voor later. Naud vind ik eigenlijk net ietsje mooier, maar dat is persoonlijk. Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig, want misschien verandert het als ik weet hoe je dochter heet) op de tweede plek. Senn - Vind ik geen leuke naam, sorry... Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig, maar ik denk dat het zo blijft, ongeacht hoe je dochtertje heet) dus op de vierde plek. Jens - Vind ik een super naam, al vind ik Jent nog leuker. De naam komt niet heel veel voor en is zowel leuk voor een klein mannetje als voor een oudere Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de eerste plek. Moos - Vind ik een leuke naam, maar misschien wat minder voor als 'ie later groot is. Uit het lijstje jongensnamen dat je geeft, staat deze voor mij (voorlopig) op de derde plek.
ik als mama van een Sen zeg natuurlijk Senn vind dat de leukste naam uit het rijtje eigenlijk zijn naam past ook niet echt bij die van zn broer die Dani heet maar nu wel perfect bij de naam van zijn zusje Ise en die namen passen alle3 wel weer perfect bij elkaar kijk maar DanISEn van de meisjes namen vind ik Julia het mooist .
Mooie namen!! 1. Fiene staat bovenaan voor mij!! Heeeeel erg mooi en klassiek, maar ook gangbaar en vlot!! Zou ik zeker kiezen!! 2. Julia staat voor mij op 2, ook erg mooi, maar ik heb het iets te vaak gehoord waardoor voor mij het mooie er een klein beetje af gaat. Ook mooi is: Julianna of Julie. Toch net iets anders! 3. Fay vind ik ook heel leuk, maar meer als nickname dan als 'volledige' naam. Zo ken ik een Felicia die als bijnaam 'Fay' heeft , gegeven door haar oudere zus die haar naam zo moeilijk kon uitspreken in het begin Jongensnamen 1. Noud vind ik het mooiste! Het is niet helemaal mijn smaak, maar kan er zeker wel aan wennen!! 2. Jens op twee, maar naar mijn smaak een beetje te gewoontjes 3. Moos , vindi k eigenlijk niet zo leuk. 4. Senn , op laatste plaats. Ik vind het persoonlijk te veel op Senna/ Senne, de meisjesnaam lijken. Succes met je keuze!
Zo te zien hou je van korte namen. Misschien zijn dit nog ideeen voor een meisjesnaam: Noa, Livia, Mia, Dina, Geena, Ida, Nina, Lola, Jane, Flora, Vera, Dora, Iris, Claire, Eva, Clio/Cleo, Esma, Joy, Kaia, Tara, Lara, Skye, Lyra, Giada...? Succes!
Ik vind Julia en Senn het mooist. De enige naam die ik echt niet mooi vind, is Moos. Doet me aan Mozes denken.
Fay en Senn - Julia vind ik overigens ook heel mooi. Namen als Fiene, Saar, Jet etc zijn niet mijn smaak.
Jens en Fiene! Julia hoor je nu echt teveel vind ik. Senn vind ik ook mooi, maar moet je denk ik steeds spellen...