wat is een leuke naam moeilijk zeg..

Discussion in 'Babynamen' started by wensdroom, Nov 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Onze draagmoeder is zwanger en wij zijn alvast namen aan het bedenken.. vooral een jongensnaam vinden we moeilijk.
    voor een meisje hebben we Fenna of Elize ( dat weten we erg zeker)
    voor een jongen Viggo of Menno ( maar dat zijn nog niet de namen waar we nu al gelijk bij zeggen, ja dat is de naam)
    wat vinden jullie leuk? ben gewoon benieuwd om jullie meningen te horen.

Ook andere suggesties voor jongensnamen zijn welkom.
    want daarvan zijn we er nog niet uit wat we leuk vinden,
    het mag geen Stein,Tim,Kay,Chris,Jaap,Niels,Ron,Levi,Luuk,Thijs, Joey,Dylano,Ymme,Lars,Roel,Martijn,Rens,Thomas,Daniel of iets wat daar erg op lijkt zijn. Die namen komen al voor in de familie /of vriendenkring.

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    we hebben nog wel even de tijd maar ik vind het leuk er over na te denken! daarom graag jullie ideeën

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje heeft Tobin.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Menno is erg leuk!
    Onze zoon heet Moreno.

Fenna is ook erg leuk.

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Hoi Amethist , leuke naam heeft jouw zoon. (ga hem onthouden)
    melanie1986 bedankt voor je reactie

gelukkig heb ik nog tijd.. maar ideeën altijd welkom

6. Jade12

Jade12 Niet meer actief

alle namen die het niet mogen zijn heb ik niet onthouden, maar hier een lijstje. Misschien zit er iets tussen

Fedde
    Timo
    Joppe
    Lars
    Hidde
    Twan
    Luuk
    Jurre
    Jesse
    Lasse
    Jelle
    Jorn
    Brent
    Finn
    Jaron
    Mart
    Ruben
    Roan / Rowan
    Mick
    Sep
    Sam
    Joep
    Sten

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ten eerste ,...gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! hoe bijzonder is dat zeg!!! geweldig!!!!! geniet ervan!!

ik vind jullie meisjes naam Fenna erg mooi! al hoor je die momenteel best vaak, en is de klank kort. Elize daarin tegen hoor je niet veel , klinkt zachtjes in de oren , kalm maar toch ook stoer! mijn voorkeur: Elize!
    betekenis van Elize is: gewijd aan god. (vind de variant Elyza ook erg mooi)
    betekenis van Fenna is: witte

voor een jongen vinden wij persoonlijk zelf ook heel moeilijk!
    ik vind leuk:
    Menno (uit jouw voorkeuren)
    Finn
    Vince
    Noah
    Luuk / Lucas
    Brandon
    Ruben (is niet echt anno 2012 maar ik vind het echt leuk!)
    Nick
    Thijmen (maar lijkt om Tim , Thomas, Thijs uit jouw lijst helaas)
    Tygo

8. pricil

pricil Actief lid

Dec 30, 2011
    191
    0
    0
    Onze zoon heet Djeevan

Verder hadden we een lijstje met:
    Liam, Keano en Djayson.

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    spannendetijden dank je voor je reactie.
    er staan in je lijstje wel een paar namen die ik ga onthouden,
    leuk ook hou je de omschrijving voor onze meisjes naam hebt gegeven.
    mijn man vind Elize het leukst van de meisjes namen en heeft dit al heel lang in zijn hoofd. ook vind hij net las mij Fenna mooi maar hij heeft zijn voorkeur.
    Het is ook biologisch echt zijn kindje dat straks geboren gaat worden.
    is het raar als ik in zijn voorkeur mee zou gaan. ik wordt ook moeder natuurlijk maar het is toch echt zijn kindje. of is dat heel raar als ik hem uiteindelijk de naam keus laat hebben?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Dat jullie kindje biologisch van hem is en niet van jou, zou ik niet laten meewegen. Het lijkt mij dat je dat gevoel zo gauw als mogelijk kwijt moet zien te raken, dat jij minder over jullie kind te zeggen zou hebben omdat hij/zij biologisch van hem is en niet van jou.

Maar er is niks raars aan als uiteindelijk één van de partners de naam van zijn/haar eerste keuze 'krijgt' en de ander daar in meegaat.
    De jongensnamen zijn bij ons bedacht door mijn vriend, en voor de meisjesnaam had ik eigenlijk ook een andere voorkeur maar dat vond hij niks. Uiteindelijk hebben we namen gekozen die we allebei mooi vonden, maar we hebben misschien net iets meer zijn smaak gevolgd dan de mijne. Tja, je moet uiteindelijk toch íets kiezen.

11. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    #11 spannendetijden, Nov 2, 2012
    Last edited: Nov 2, 2012
    geen dank hor!
    omdat ik zelf momenteel druk met de naam bezig ben, bekijk ik alle opties! en denk ik over van alles na!
    om op je invloed vraag te antwoorden... vind ik dat jullie beide net zoveel invloed hebben in de naam. (voor zover ik de situatie kan beoordelen, want ik denk dat jullie samen graag een kindje willen alleen dat het bij jou wellicht niet mogelijk is, dus vandaar jullie keuze/behoefte draagmoeder (wat ik erg knap vind overigens! petje af voor jullie!!) ) t zou toch niet leuk zijn als je kindje een naam zou hebben die 1 van jullie eigenlijk niets aan vind. je roept het kindje de rest van jullie levens. spreekt het aan met de naam die jullie het zullen geven. die keus is heel belangrijk.
    maar tis wel lastig hor! (wij zijn ook niet eens over de namen hihi)
    maak er anders een combi van Fenna-Elize ;) :D

ooh en ik ben het met Bri eens,..laat het gevoel zsm los meid!!! zoals ik hier boven al beetje probeerde duidelijk te maken,..ik denk niet dat jij er bewust voor hebt gekozen geen biologische mama te zijn. en jullie hebben samen de keuze voor draagmama gemaakt! en das een hele grote moeilijke stap die jullie hebben genomen voor JULLIE kindje!!!
    maar,... net wat zij zegt: je kan een deal maken,..hij de meiden naam, jij de jongens naam. of ..hij de naam, jij ,..vul maar in!

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Wensdroom: Ik ben van mening dat jij net zoveel de moeder van het kindje bent als je man de vader. Je bent misschien niet biologisch de moeder van jullie kindje, maar jij zult hem/haar opvoeden en jouw normen en waarden meegeven, en dát is wat je moeder maakt! Dus wat mij betreft hebben jullie beiden evenveel inspraak in de naam van jullie kindje. Ik zou dus niet meegaan in je mans voorkeur als je er eigenlijk niet achterstaat alleen maar omdat het kindje biologisch gezien van wél van hem is.

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Het is niet zo dat ik vind dat ik minder over het kindje te zeggen heb straks. en het voelt ook zeker wel als mijn kindje hoor (al blijft er achter in mijn hoofd wel af en toe doorschemeren dat het dat niet helemaal is) ik ben heel erg blij met deze oplossing want de wens is en was heel diep aanwezig en ik heb me ook wel (meestal dan) erbij neergelegd dat het zelf niet kan en zo veel beter is voor mijn gezondheid. Ik weet ook echt wel dat ik net zo veel over het kindje te zeggen krijg/heb las mijn man hoor. want voor hem maakt het niks uit.. het is ons kindje al groeit het bij de draagmoeder hij vond het veel belangrijker dat mijn gezondheid goed blijft gaan.

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Gefeliciteerd!!
    Ik vind de namen die je al hebt erg leuk! Ipv Viggo vind ik Vico ook nog erg leuk, misschien dat dat iets voor je is?
    Verder is al bestveel genoemd... nog een paar kleine opties
    Ben
    Jack
    Floris
    Hugo
    Luca
    Tijn
    Max/ Maxime
    Mika/ Mica

15. tulip

tulip Niet meer actief

zal het aan mijn man doorgeven:D

ts, ben het eens met bri, ik denk dat dat geen verschil moet maken. Zou een naam zoeken waar jullie echt allebei achterstaan.

tijs
    tije
    sep

femke
    eline

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind dat je het erg mooi hebt verwoord in je onderschrift, want zo is het! alleen zou ik die 't' achter ik word weghalen...

Verder vind ik jullie shortlist van namen erg leuk. Maar neem de tijd, om daar nog andere namen aan toe te voegen.
    Wij begonnen met een heel lange lijst (had vriend gemaakt, door bij iedere letter van het alfabet jongens- en meisjesnamen te zetten). Daar zijn we vervolgens om beurten mee aan de slag gegaan: namen toevoegen, namen schrappen, associaties met elkaar delen. En uiteindelijk waren we er voor een meisje vrij snel uit, en hadden we geen jongensnamen meer over :D
    Tot vriendlief met D. op de proppen kwam. Ik moest er even aan wennen, maar vond het wel leuk. En nu past die naam onze zoon als een handschoen.

In jullie rijtje vind ik Robin ook wel passen, zowel voor een jongen als voor een meisje (ik vind het leuker voor een jongen).

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    bri dank je voor de tip ga ik zo direct meteen even doen..

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Job?

Vigo erg leuk!
    Vince?

19. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    wij zijn ook al lang met namen bezig. (al voor de zwangerschap was ik ermee bezig en nu we 'echt zwanger zijn, manlief ook!) ook wij hebben een lijstje gemaakt (nou ja ikkuh ) met top 5 jongens en top 5 meisjes. en 2 spare :D
    en soms gaat er 1 af en soms moet er 1 plaatsmaken voor een andere naam.
    meisjes naam staat vast (een de roepnaam niet) maar we hebben wel spare voor als we weer van mening veranderen :D
    jongens naam heb ik lijstje en manlief zegt soms: die vind ik vreselijk , eraf! en dan hopen we dat er uiteindelijk 1 overblijft! en anders mag man kiezen uit de top 5.
    maar gedurende de zwangerschap veranderen we nog wel eens blijkbaar.
    wat misschien ook wel een tip is, schrijf de naam zo nu een dan eens op. of als er niemand in je buurt is, spreek het dan uit. " roep" jullie kindje voor het eten. of gebruik de naam als volwassene die zich voorstelt. gebruik de naam eens als je boos op je kindje bent (net alsof natuurlijk) of ga ermee rijmen.

Share This Page