Nog twee opties...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Leann, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam vind jij leuker/mooier?

1. Micha

2. Daniël

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    'Miga' als uitspraak ken ik niet...vind het ook niet echt mooi... Dan ga ik dus zeker voor Daniël!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Daniël ivm naam oudste.

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Vind Micha ook wel heel leuk. Daniel idd klassieker en oudbolliger. Micha naas Micheal vind ik ook geen probleem omdat het een compleet andere klank heeft.

4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik ga voor micha, kende de uitspraak tot voor korf ook niet. Maar hoe meer ik het hoof hoe mooier ik het vind. Daniël hoor ik al iets te vaak.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik vind Micha mooier. Daniel vind ik ook niet verkeerd. hou alleen niet van trema's op namen.
    ben alleen bang dat als je het Micha noemt het door iedereen uitgesproken gaat worden als Miesja. ik ken ook iemand die zo heet.
    dan moet jij en hij later het constant gaan zitten verbeteren ik vind niks vervelender dan dat ze mn naam niet goed uitspreken!
    ik heb ook een naam die je op verschillende manieren uit kan spreken. nou dat werd ook veelvuldig gedaan....

6. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik vind Micha leuker!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een beetje afhankelijk van je achternaam zou ik zeggen. Het zijn beide erg Joodse namen en als je een naam hebt die er bij past zou ik me afvragen of dat is wat ik zou willen.
    Maar sec vind ik Micha de leukere naam maar wil je niet een uitgesproken 'joodse' of 'bijbelse' feel erbij hebben dan zou ik kiezen voor Daniël wat toch een gangbaardere naam is.

Micha en Michael vind ik heel anders, geen issue

8. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
  9. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Daniël!

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    micha, met een raspende g: prachtig. Niet met zo'n sj sisklank, daar wordt het ordinair van wat mij betreft.

Echt veel mooier dan Daniel ook, dat vind ik een beetje een jaren 80 naam.

11. Luja

Luja Niet meer actief

Ik dacht dat Misha uitgesproken werd als "Miesja"??
    Ik vind Daniël niet echt leuk. Te ouderwets.
    Aan "Miga" moet k even wennen maar sowieso leuker dan Daniël.

Wat is het kiezen van namen moeilijk hè.. Succes met jullie beslissing:)

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Micha!
    Mooie naam!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind allebei de namen op zich wel leuk maar het nadeel van Mischa is dat het een unisex naam is en ik de naam voor een volwassen vent een beetje vrouwelijk vind overkomen. ;)

14. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nikki, het is ook geen Mischa, dat is idd unisex. Ik heb Micha geschreven, je spreekt de CH uit als G. Wat vind je dan?

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb gestemd op Micha..

Daniël vind ik mooi als de roepnaam Daan is.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sorry meid, ik lees het nu ja. :) Ja, lastig. Micha met een harde 'g' klank vind ik wel mooi hoor, origineel ook! :)

Het enige kleine minpuntje is dat mocht jullie kleine mannetje over 18 jaar een boom van een vent zijn van 1.90m en 90 kilo, ik het niet een hele stoere naam vind. Voor volwassen mannen houd ik persoonlijk van wat krachtiger, stoere namen. ;)

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Micha heb ik altijd al een hele mooie naam gevonden. Daniël vind ik niet echt wat.

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik heb voor Micha gestemd maar las later dat je het als Miecha uit wilt spreken. Dan vind ik het echt absoluut geen mooie naam.

Daniël is naar mijn idee te ouderwets maar dat vind ik dan weer beter klinken als Miecha.

19. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik vind micha wel mooi maar idd lastig.
    je verward idd snel de uitspraak. Miga vind ik idd niet unisex meer in klank. wel in schrift maar vind het niet fijn in de oren klinken.

Daniel is misschien voor sommige mensen wat ouderwets maar ik vind het WEL een erg mooie naam. heb er zelf ook aan zitten denken! je krijgt snel dat afkorting daan. wat ik zelf wel mooi vind, maar ik weet niet of jullie dat opprijs zouden stellen.

mijn voorkeur gaat uit naar Daniel !
    al vind ik Micha ook mooi (maar dan wel uitgesproken als Misha of mika)

20. Bri

Bri Niet meer actief

Allebei leuke namen, en heb voor Micha gestemd omdat ik die bijzonderder vind.
    Ik dacht ook aan de uitspraak Miegaa, zo heette een klasgenoot van mij ook.

Deel Deze Pagina