wanneer beslissen hoeveel uur

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by jolien, Dec 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    mmm dat was moeilijk om een passende tekst te vinden.

ok,het volgende!
    Ik werk op dit moment 36 uur in de week.Na de bevalling wil ik eigenlijk alleen de vrijdag en de zaterdag blijven werken(komt samen op 20 uur)

maar vanaf wanneer moet je met je werkgever om de tafel om dat samen te overleggen?

Ik weet dat hun denken dat ik hele dagen blijf werken,maar dat wil ik absoluut niet!

Ben zo bang dat ze het er absoluut niet mee eens zijn,en dat ik dan geen baan meer heb!kunnen ze me ontslaan als we er niet uit komen?

groetjes jolien

2. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Nee ontslaan doen ze vast niet.
    Maar ik zou niet te lang wachten met overleggen, weten ze al dat je zwanger bent ? Zo ja, dan zou ik gewoon een gesprek gaan aanvragen en gewoon aangeven dat je heel graag wilt blijven werken omdat je er heel erg na je zin hebt, maar dat je dus maar 20 uur wilt werken.

Ze mogen je er niet zomaar door ontslaan, maar ze kunnen hier wel van balen, zeker als ze een fulltime iemand nodig hebben ipv parttime.

Dus gewoon eens praten, soms vallen bazen meer mee dan je verwacht. Succes !

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

officieel hoeven ze het pas te weten een maand voordat je weer begint met werken geloof ik

4. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    ze weten al wel dat ik zwanger ben(wisten ze met 4 weken al)
    Ben idd bang dat ze een fulltime iemand nodig hebben.Maar ga in januarie met ze om tafel(is nu stressen hier i.v.m kerst en sinterklaas)en dan zie ik wel waar het schip strand!

liefs

5. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    RoxyRox : een maand voordat je begint ?
    Nou ik zou zoiets dus uit 'beleefdheid' nooit doen.

Ze mogen bij mij al heel snel weten hoe ik er over denk.

Goed dat je volgende maand al om de tafel gaat zitten.
    Laat ons weten hoe het afloopt ?

Ga maar lekker even sint en kerst vieren, altijd leukste tijd van het jaar, maar ook veel stressen ! Maar geniet er gewoon van en maak je je niet te druk (gemakkelijker gezegd dan gedaan, weet het).

6. Misoh

Misoh Bekend lid

Op de site van sociale zaken staat hoe je dit moet aanvragen. ( http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... type_id=15 ) Heb het zelf op moeten zoeken omdat ze bij mij op m'n werk moeilijk doen. Tijdens zwangerschap aangegeven en toen werd er gezegd dat we dat wel na de bevalling zouden afspreken. Mooi niet dus en over 4,5 week moet ik weer beginnen en nog niks geregeld.

Je moet 4 maanden voor ingang van het minder werken dit schriftelijk aanvragen. Je kan natuurlijk eerst een gesprek hebben en kom je er dan al uit... prima... zo niet dan stel je een brief op. Ik zou de definitieve contract aanpassing wel pas doen op het moment dat je bent bevallen. Je weet maar nooit hoe alles gaat lopen. Wel alvast op papier de principe afspraak maken.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zei officieel. zelf heb ik het direct aangegeven toen mijn verlof in ging.
    toen was ik er voor mijzelf ook pas uit

8. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ontslaan weet ik niet of dat kan. Als jij aangeeft dat je minder wilt werken en hun willen dit niet dan kunnen ze de poot stijf houden en dan zit jij met de gebakken peren! Zou idd even wachten tot de feestdrukte voorbij is! Succes!

9. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    nou,gister begonnen ze er zelf al over,dus heb ze maar mijn ideeen voor gelegd!Hun hadden een heel ander plan,dus we zullen wel zien wat het uiteindelijk word!Beide partijen gaan nadenken,en in januarie praten we wel!

10. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik wens je veel succes met het gesprek in het nieuwe jaar!

11. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    cu6 en hoop dat je er uit kan komen

12. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    thanx!Heb er zelf een hard hoofd in.
    Ze hebben liever dat ik 1 week werk,en de week erop vrij heb.Maar dat red in met de oppas(oma ) niet.ben bang dat het mijn laatste maandjes hier zijn,en voel me best een beetje down nu bah bah bah

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Kan het me voorstellen meid. Maar laat je niet zomaar wegsturen hoor. Probeer maar even rustig na te denken wat je zelf wilt en kunt. Daar moet je bij blijven. Volg je gevoel.

Succes!
    Josien

Share This Page