Stress tijdens zwangerschap, hoe gedraagt je kind zich nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DLight, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Even een vraag voor de dames die veel stress hebben gehad tijdens hun zwangerschap.
    Door omstandigheden heb ik ongewenst veel stress ervaren.
    Mijn zoontje is geboren met een te laag geboortegewicht omdat in de laatste maand geen voedingsstoffen meer via de navelstreng naar hem gingen. De gynaecoloog gaf als oorzaak: drank, drugs of stress, en de eerste twee heb ik niet gebruikt.
    Wel voldragen maar erg zwak tijdens de bevalling en uiteindelijk met 2495 gram geboren en een spoedkeizersnede.

Mijn zoontje is nu 14 maanden en heeft nu een tijdje erge woestaanvallen. Als het niet lukt begint hij uit het niets te gillen. Hij is heel actief al vanaf dat hij 3 maanden is.
    Tijdens boodschappen wilt hij niet langer dan 10 minuten in de wagen zitten hij begint echt te huilen omdat hij me niet ziet, het is gewoon geen pretje om hem ergens mee naartoe te nemen in de wagen dan.
    Kan natuurlijk de leeftijd zijn, maar hoorde laatst dat je tijdens de zwangerschap een stresshormoon kan afgeven aan het kind en was benieuwd hoe die kinderen nu functioneren.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier kwam ik er 1 maand voor de bevalling achter dat mijn vriend verslaafd is aan cocaine veel stress dus. Sylvano is gewoon geboren met 3340 met 38 weken en is een hartstikke makkelijk kind! Wel ongeduldig als iets niet lukt en aan de hand lopen wilt meneer echt niet. Maar niet anders als een kind zonder stress in de zwangerschap denk ik..

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik had ook veel stress tijdens mijn zwangerschap doordat ik mijn baan verloor en geen nieuw werk kon vinden...
    Had op 't laatst haast geen vruchtwater meer over in mijn buik en dochtertje groeide niet goed.
    Uiteindelijk een paar dagen eerder de bevalling ingeleid maar dochtertje was toch bijna 6 pond. Viel best mee dus.
    Ik weet ook niet of het aan stress gelegen heeft maar de dokter vroeg wel of ik rookte doordat hij wat dingen zag aan de placenta.
    Ik rook helemaal niet en drink ook (bijna) niet.

Als baby was ze heel onrustig, maar nu is ze heel makkelijk en gezellig. Ze is wel een pittig meisje die weet wat ze wel en niet wil;)

Kortom, ik weet niet of het aan de stress gelegen heeft maar het is mogelijk.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Hier ook veel stress. Zaten beiden op school, ik was de enige die werkte en we hadden geen woning. 2 maand voor de bevalling wonjng gekregen opleidingen klaar en beiden werk.

Dochter is altijd heel erg makkelijk, maar als het haar niet aan staat zal iedereen het weten ook:D

5. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel stress en depressie tijdens zwangerschap en was onder behandeling van psycholoog.
    Kleine meid is geboren met 4400 gram en ze is echt een schatje die het heel erg goed doet

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hier ook veel stress gehad. Zoontje is nu 8 maanden en om heel eerlijk te zijn niet de makkelijkste baby.
    Hij was in het begin echt een huilbaby. Na 3 maanden ging het beter (wel nog altijd meer huilen dan de gemiddelde baby) en om heel eerlijk te zijn word ik de laatste tijd af en toe weer gek van hem, om het maar even zo plat te zeggen.
    Zijn humeurtje kan van heel vrolijk binnen 1 tel in een hysterische huilbui omslaan.
    Hij wil ook echt zijn zin krijgen dus ik ben benieuwd als hij wat ouder word... volgensmij word het echt een driftkikkertje.

Deel Deze Pagina