Nog van miskraam of opnieuw zwanger?

Discussie in 'Miskraam' gestart door StarInHeaven05, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen..

Op 3 jan. heb ik een miskraam gehad, na bijna 7 weken zwangerschap.
    Ik testte al positief toen ik net 2 weken zwanger was, en er verscheen gelijk een hele duidelijke dikke streep ondanks dat ik de test niet met ochtendurine deed maar met middagurine. De verklaring die ik hiervoor kreeg van de verloskundige was dat het hormoon heel sterk was in mijn lichaam.

Er is een echo gemaakt maar toen was ik pas 3,5 week en was er ook alleen een vruchtzakje te zien, maar tijdens mijn miskraam heb ik duidelijk een vruchtje gezien...
    Heb ook de volgende dag een echo + onderzoek gehad om te kijken of mijn baarmoeder leeg was (dit was zo) en of mijn baarmoedermond weer gesloten was (dit was ook zo). Dus mijn miskraam was spontaan verlopen en voorbij. We mochten zodra het bloedverlies stopte (dit was een paar dagen later) ook weer gewoon klussen van de gyn, als ik me daar ook prettig bij voelde. 5 dagen na de miskraam zijn we daar ook weer voorzichtig mee begonnen.
    De dag voor mijn miskraam merkte ik ineens dat al mijn zwangerschapskwaaltjes (en ik had ze zowat allemaal) voorbij waren.
    Ik had tijdens mijn zwangerschap bijv. zeer gevoelige borsten, ineens was dit gevoel weg en voelden ze normaal. Ik was ook veel misselijk en had last van sterke geuren (zelfs als niemand anders dit rook) en noem maar op.
    Nu ben ik twee weken verder, heb dus twee weken geen last gehad van zwangerschapskwaaltjes en ineens lijkt het of ze weer terugkomen.. elke ochtend word ik kotsmisselijk wakker, kan veel geuren niet verdragen (anderen lijken er geen last van te hebben), plas me helemaal suf (soms 4x per half uur), ontzettend moe, maar mijn borsten voelen nog steeds 'gewoon'.
    Mijn vriend vraagt steeds of ik soms weer zwanger ben..
    Komt dit nog van het hormoon wat nog in mijn lijf kan zitten van de vorige zwangerschap, en zo ja, waarom heb ik er dan twee weken geen last van gehad? Ik weet niet zo goed wat ik met deze gevoelens aanmoet..
    Als ik nu een test doe kan het goed zijn dat ik nog Hcg van de vorige keer in mijn lichaam heb toch? En als ik dan over een paar dagen ofzo weer een test doe, word deze dan lichter als het toch het oude Hcg was?
    Of heeft het gewoon nog totaal geen nut om een test te doen?

Ik hoop dat jullie me iets meer duidelijkheid kunnen geven..

Veel liefs

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Allereerst veel sterkte met het verlies.

Heb jij na je miskraam nog een zwangerschapstest gedaan? Of moest je bloedprikken in het ziekenhuis om je hcg-waarde te bepalen?
    Ik had namelijk 3 dagen na het vloeien al een negatieve test en moest afgelopen woensdag bloedprikken. Aanstaande woensdag krijg ik daar de uitslag van.
    Het zou heel snel zijn bij jou, maar natuurlijk ook heel leuk. Het is moeilijk te beantwoorden. Hoe was jou cyclus voor de miskraam? Ook kort?
    Ik ben waarschijnlijk op 1 januari het vruchtje verloren en denk dat ik afgelopen vrijdag mijn eisprong heb gehad. Ik zou dus dan nog niet zwanger kunnen zijn.

Ik duim voor je dat het raak is, maar weet echt niet of dit al mogelijk kan zijn.

3. Dank je wel & jij natuurlijk ook heel veel sterkte..

Nee ik las pas gister dat je dus een test kan doen om te kijken of de oude hcg uit je lichaam is (een negatieve test dus), ik wist hier dus nog niks van, ik wist ook niet dat het nog in je lichaam kon blijven zitten, ik dacht eigenlijk: als het miskraam voorbij is is alles ook uit je lichaam. Ik weet dus niet of het nut heeft om nu te testen?
    Ik hoef ook niet bloed te prikken, wist ook niet dat dit kon..
    Mijn cyclus voor de miskraam was eigenlijk heel vreemd.. soms duurde het 3 maanden voor ik weer ongesteld werd en soms elke 2 weken.. ik ben ook door de pil heen toen ik een antibiotica-kuur heb gehad zwanger geraakt, de vk zei dat dat betekend dat ik heel erg vruchtbaar ben.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de eisprong etc. niet veel verstand heb nog, vind het knap dat jullie dat zo berekenen maar weet zelf totaal niet hoe dat moet.

Is er buiten het bloedprikken om een manier om te zien of je hcg aan het dalen of aan het stijgen is?

Zo niet, op reden waarvan kan ik dan vragen of de huisarts bij mij wil laten bloedprikken? (gewoon het verhaal uitleggen?)

4. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Als je bloed moet prikken dan kunnen ze aangeven hoeveel hcg er in je lichaam zit. Na drie dagen verdubbelt dit als je zwanger bent.
    Ik geloof dat je waarde 5 moet zijn als alles eruit is. Mocht ik van de week nog hcg hebben, dan moet ik misschien nog een keer bloed prikken en dan kijken ze of het gedaald is.
    Ik heb geen idee of dit bij jou nog zin heeft.
    Gewoon je huisarts bellen en vragen en vertellen hoe het zit.

Ik heb het vruchtje niet gevonden en ben het waarschijnlijk op 1 januari met een druppel bloed verloren. Op het moment dat ik begon te vloeien was ik 6,2 weken.
    Na drie echo's blijk ik nu schoon te zijn.

Wat begrijp je niet qua eisprong?
    Voel jij hem?
    Ik voelde altijd mijn eisprong en dacht hem van de week weer te voelen, maar wel minder heftig dan de vorige keren. Na je eisprong kan je gemiddeld 14 dagen later testen. Mijn lf (tussen ei en ongi) was altijd 11 dagen, dus had na 11 dagen toen ook een positieve test.

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Sterkte en natuurlijk ook succes!

5. Hoi bedankt weer voor je antwoorden,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik mijn eisprong ooit gevoeld heb.. :oops: wat zou je daarbij moeten voelen?

Ik kan dus het beste de dokter opbellen voor een afspraak en dan uitleggen wat er aan de hand is en of hij mijn bloed wil testen?

En heeft het nut om bijv. morgenochtend een test te doen en na een paar dagen of een week weer? Is het dan zo dat als het streepje na een week minder sterk is dus lichter, dat het hcg dan gedaald is en je dus niet zwanger bent?

alvast bedankt weer voor je hulp veel liefs

6. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Bij een eisprong kun je een aantal dagen van te voren al een soort menstruatiepijn krijgen.
    Het trekt en steekt aan de linker- of rechterkant bij je eierstok. Niet iedereen voelt dit.
    Mijn borsten zijn nu ook gevoeliger en dat had ik telkens na een eisprong tot ongi.

Je zou het kunnen proberen met testen, maar bij sommige duurt het heel lang voordat het hcg uit het lichaam is.
    Ik had 3 dagen na vloeien al een negatieve test, maar er zijn er ook bij waar het 2 a 3 weken duurt of langer.

7. Oke dank je ik ga gewoon kijken of het te zien is met een test en anders toch even de huisarts bellen ;) (ook omdat ik diabetes heb en er dan meer in de gaten moet worden gehouden)

ik ben benieuwd.. en ook voor jouw of je hcg gedaald of gestegen is! ;)

8. Line77

Line77 Bekend lid

20 okt 2008
    582
    0
    0
    He, ik heb ruim twee maanden een miskraam gehad, gevolgd door een curretage.
    Ik heb vorige week Hcg laten prikken en toen was mijn Hcg 39.
    Ik ben nu ongesteld maar ga voor de zekerheid vrijdag nog een keer laten prikken.
    Als ik een ovulatietest doe, slaat hij nog steeds uit.
    Als je via een zwangerschapstest wilt kijken moet je wel dezelfde test gebruiken, elke test heeft zijn eigen gevoeligheid.
    Gedoe he!

9. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Als je op 3 januari een miskraam hebt gehad dan zou je (als het hcg direct bij de eerste dag uit je lijf is, wa kan) op zijn vroegst op dag 7 a 8 je eisprong kunnen hebben. 10 januari dus op zijn vroegst. dat is al uitzonderlijk hoor, maar het kan. (heb ik gelezne in een artikel op internet) dan zou je een cylcus hebben van 21 dgn (wat erg kort is) dan zou je dus op 24 januari positief kunnen testen op een nieuwe zwangerschap.. het zou dus kunnen. als je nu een test doet en deze is positief dan lijkt t me oud hcg omdat je dan nog zo ver voor je nod zit maar sommige vrouwen testen ook wel 6 of 5 dgn voor nod positief dus ook dat zegt niet zo heel veel..

bij een nieuwe zwanerschap is de uitslag van een bloedtest misschien wel positief, maar is dit dan ng oud hcg of nieuwe.. t zal in beide gevallenniet heel hoog zijn.. dan moet je een bloedtest 2x laten uitvoeren.. dus 2 dgn later nog een keer om te kijken of je hcg gehalte is gestegen...

hoop dat je t nog een beetje snapt. lijkt me een lastige situatie... en mochten de andere dames nog wat toevoegingen weten of lezen dat ik het verkeerd heb.. voel je vrij! ;)

knuff

10. Bedankt voor jullie reacties!

@Line77; bedankt voor de tip ik haal ook steeds dezelfde testen als ik test.

@Bruisje; bedankt voor de uitleg!

ik heb gister een test gedaan en die was negatief (niet met ochtendurine)
    daarna heb ik de dokter gebeld en werd net teruggebeld, hij vind het raar (?) dat mijn test negatief was en ik moet maandagochtend komen voor een onderzoek (?) en ochtendurine meebrengen, zodat hun nogmaals kunnen testen. ik weet niet of ze ook bloed gaan prikken, maar ben wel benieuwd. als het dus klopt dat ik vanaf 24 januari positief zou kunnen testen, dan zouden ze het maandag moeten kunnen zien toch?

11. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ja dan zouden ze het dan kunnen zien.. ben beniuewd.. en duim voor je.. knuf

12. Dank je en zodra ik meer weet zal ik jullie op de hoogte brengen! ;)

13. Nou ik ben vanochtend dus naar de dokter geweest..

ik moest mijn ochtendurine afgeven voor een zwangerschapstest en toen zei de assistente: "Dat word dan 12,50 alstublieft"
    niemand had gezegd dat het geld kostte, ook de dokter niet waar ik vorige week mee belde, ik dacht dat het via de huisarts gratis was..
    maargoed, ik zei laat maar zitten dan ik haal dan wel voor een paar euro een test bij de apotheek of de kruidvat!
    bij de dokter mijn verhaal gedaan, en ze denkt dat mijn lichaam me in de maling neemt, dat die klachten niet zijn omdat ik zwanger ben..
    dus thuis gelijk maar zelf een test gedaan, was negatief.
    ik begrijp er niks van.. maar het zal allemaal wel..

wat vervelend dat je lichaam je zo in de zeik kan nemen zeg :(
    (oftewel: dat de kwaaltjes er zijn zonder dat je zwanger bent..)

Deel Deze Pagina