me ouders en me vriend vinden het al erg als ik in de auto stap om ff 5 min van huis te gaan ook al rij ik niet.... ik zal het zelf niet doen zover... enigste waar ik nu nog heen ga is gewoon bij mij in de wijk en na de verloskundige en die is 15 min rijden voor de rest blijf ik veilig thuis voor het geval dat het gebeurd... en het lijk me ook geen pretje als je langer al 1 uur in de auto zit en je vliezen breken en je krijg vollop weeen moet er zelf niet aan denken...
Nou ondertussen heb ik wel enige ervaring . Ik zou zeggen, als je je 's ochtends goed voelt gewoon lekker gaan. Ik weet natuurlijk niet of het je eerste kindje is of niet, maar meestal zit er in het begin nog wel een aardige tijd tussen de weeen en zijn de weeen ook relatief licht en als de bevalling begint met het breken van je vliezen kan het ook nog wel een tijdje duren voordat de weeen beginnen. Normaal gesproken heb je tijd zat om rustig thuis te komen of naar een ziekenhuis te gaan.
Ik zou het niet doen. Het risico dat het onderweg gaat gebeuren is erg groot. Ik las ook dat iemand zei als je vliezen breken heb je nog tijd genoeg. Nou dat is niet altijd zo hoor. Bij mij na het breken van mijn vliezen ging het als een trein!! Het is dat hij klem zat want anders was hij er binnen 3 uurtjes geweest en het is mijn eerste en hij is met 37+4 geboren.
Aanstaande zaterdag ga ik toevallig ook naar mijn schoonfamilie (1 uur 45 min rijden) en dan ben ik 39 weken. Vluchttas vuilniszak en badlaken mee en gaan. Heb inderdaad ook geen zin om de hele tijd thuis te zitten.
Ik zou het niet doen. Ik ben bevallen met 39w5d en er waren absoluut geen voortekenen dat de bevalling al zou gaan beginnen. Ik zat relaxed op de bank en ineens braken mijn vliezen. Ik was echt blij dat ik thuis was.
maar de kans is er wel Bij mij waren er ook geen voortekenen dat de bevalling begonnen was, ik werd smorgens wakker en moest plassen en toen onderweg zijn mijn vliezen gebroken ...
Ja, had ik dus ook. Ik zat 's morgens lekker relaxed op de bank met de laptop op schoot en de tv aan en toen *pats* voelde ik zo mijn vliezen breken. De avond ervoor is er nog een vriendin langs geweest en ik zei nog tegen haar "Nee hoor, volgens mij zit ze nog wel lekker, ik merk nog niks, dat gaat nog wel even duren". En binnen een poep en een zucht had ik weeën, zelfs de vk was verbaasd over hoe snel het allemaal ging.
doe waar je jezelf goed bij voelt, neem je ziekenhuistas, Maxicosi en de papieren en foonnummer van de vlos mee. In Nederland staan genoeg ziekenhuizen en volgensmij mag je ook een andere vlos bellen in de plaats waar je dan bent (voor advies). wup
Ik zou het niet durven hoor! Denk dat ik tegen die tijd zoveel mogelijk dichtbij huis wil zijn "just in case".
joh..ik vind dat sommige hier echt een beetj overdrijven hoor. stel nou dat je vliezen breken, stel nou dat dit stel nou dat dat want je kan ook binnen een uur bevallen. nou en als je in de auto zit en je vliezen breken..je kind is er heus niet binnen 5 min hoor. je kan dan toch beslissen om terug naar huis te gaan of je gaat naar een ziekenhuis in de buurt van waar je bent want ook dat mag en kan. hoe dan ook je kindje komt echt wel veilig ter wereld.
Daar heb je ook wel gelijk in maar ik beval liever in het ziekenhuis bij ons in de buurt dan bijna 2 uur verderop! Stel dat je een nacht moet blijven... Tuurlijk zal je kindje ook in een ander ziekenhuis ofzo wel te wereld komen maar ik zo toch liever in mijn eigen omgeving willen zijn! Ieder zijn mening hoor maar omdat jij zegt dat je het overdreven vindt hoe sommige reageren voelde ik me dus even geroepen om daar weer op te reageren No hard feelings!!!
hihiihih no problem hahahaaa wordt er heus niet boos over en snap heel goed dat je liever in je eigen omgeving bent als je moet bevallen maar stel dat je eenmaal onderweg bent, bestaat ook de mogelijkheid dat je in een ander ziekenhuis kan bevallen en dat je niet perse met de weeen 2 uur lang terug moet rijden. dat bedoelde ik er eingelijk mee.
Ja okay ik zou dan inderdaad ook geen 2 uur meer terug gaan rijden als mijn vliezen al gebroken zijn!!! Straks sta je aan de kant van de weg en moet je mannetje je eigen kindje halen omdat je het niet redde tot aan huis... hihi... Wel een mooi verhaal om later tegen je kinderen te vertellen Dan inderdaad liever ergens anders in een ziekenhuis. Maar goed om dit dus te voorkomen zou ik toch thuisblijven! Maar goed TS je moet gewoon doen waar jij je het best bij voelt! Als jij het niet erg vind om misschien ergens anders te bevallen... waarom niet? Neem in ieder geval je ziekenhuiskoffer mee... Maar ik neem aan dat je hier zelf ook wel aan had gedacht!
Tja ik begrijp het wel dat je niet thuis wilt wachten, maar er uit wilt. Ik zou het niet doen meer ivm een ongeluk krijgen en dan misschien je kind verliezen, dat was het eerste wat in mijn op kwam dat ik dit las. Er gebeurde van het weekend ook bijna een ongeluk vlak voor onze neus en wat is nou nog 2 weken wachten voor je weer naar buiten kan met je kind. Succes met je beslissing. Het wordt wel dan een hele lange dag voor je en je moet het wel aan kunnen. Soms is het toch beter om naar je omgeving te luisteren.
en als het wel heel snel mocht gaan en je staat langs de kant van de weg bestaat er een telefoonnummer, ook wel 112 genoemd, gewoon bellen, zij redden zich ook wel........ En als je het wel/niet weggaan moet laten afhangen van een ongeluk........tja........ dan moet iedereen voortaan maar thuis blijven zitten want dan kan je dus niets meer doen.......
thanks voor alle reacties! ik ga het op de ochtend zelf bekijken waar ik me goed bij voel. misschien is ze al geboren voor zaterdag... das het spannende van deze tijd.
Ik zou doen waar jij je goed bij voelt. Ik was 9 juni uitgerekend en de oma van mijn vriend werd 80 op 4 juni. Daar zijn we ook niet heen geweest omdat het A) 1,5 rijden is en dus ook weer terug, wilde graag thuis bevallen B) je bent de hele dag op en je hebt toch de hele dag mensen om je heen. Ze vierde het ook niet thuis, dus kon ook niet ergens ff liggen. Anders zou ik nog zeggen, duik ik bij haar ff op bed een uurtje. Uiteindelijk kwam mijn ventje bij 40+1 xxxx
Kijk die dag zelf even hoe je je voelt! Heb je goed geslapen en is het nog rustig in de buik?! Lekker gaan!!! Stond met 39 weken nog in de kroeg vanwege de verjaardag van mijn zusje, hadden de bevaltas achterin de auto gegooid... mocht het gebeuren was er meer dan genoeg tijd om terug te rijden en anders was ze een Goudse geworden opv Amsterdammertje Op mijn uitgerekende datum had ik theater kaartjes... ben niet gegaan! Jeetje wat zat ik uiteindelijk mezelf in de weg die avond!!! Zat ik dan alleen op de bank.... komt dat %#@(%$^$ kind er niet uit.... had dus gewoon een leuk avondje kunnen hebben:x 2 dagen later weer een theaterkaartje en wilde er dus wel heen gaan, had het gehad! Gelukkig had mijn zusje het kaartje al verkocht.... die avond begon het
Idd wat je zelf zegt, gewoon kijken hoe je je die dag voelt. En als je je goed voelt, zou ik gewoon lekker gaan. Oh ja ik had wel na ruim 40 weken dat ik moelijker kon draaien/kijken, dus vanaf toen vond ik het zelf niet meer verantwoord zelf te rijden. Maar als je daar geen last van hebt. Ik had er persoonlijk niet aan moeten denken om de hele tijd maar thuis te zitten (maar de mijne kwamen met 42 wk en 41+3, allebei ingeleid, dus niet uit zichzelf) En ja, over ongelukken, ja dan kan je je wel helemaal opsluiten, of ga je dan ook niet met je baby/kind ergens heen straks?