Nog vijf nachtjes en dan naar school...snik

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missmamsie, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik wil het toch even van me afschrijven, hoor... Ik ben er gewoon zo emotioneel onder, ik heb me al die tijd groot gehouden, maar sinds een paar dagen vind ik het gewoon zo moeilijk dat mijn grote jongen naar school gaat. Vanmiddag nog nieuwe kleren gekocht voor hem...Ik hou gewoon zo veel van hem. Hij ging altijd met mij mee naar het kdv waar ik werk, maar nu gaat hij maandag op school beginnen en wordt alles anders... Ik houd mezelf voor dat het maar om vijf uur op een dag gaat, maar toch:(
    Waren jullie ook emotioneel in de week voorafgaand of waren jullie er wel 'helemaal' klaar voor? En viel het uiteindelijk mee of tegen?

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zie er als een berg tegenop. De Mount Everest is er niets bij. :(

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    mijn oudste gaat maandag naar school. Ik zag er eerst heel erg tegen op maar dat is na het wennen gelukkig wel iets minder geworden.
    Waar ik nog het meest moeilijk mee heb is dat ze ook nog twee dagen naar de vso en nso moet.
    Ze is wel echt aan school toe, staat te trappelen om van alles te leren!

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Heel herkenbaar! En ik maar 'enthousiast' doen over hoe leuk het daar is....
    Had het gevoel dat ik haar 'weg gaf'...

Gelukkig gaat het inmiddels beter (met mij, haha!). Dochterlief vind het erg leuk!

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het enige voordeel is dat je eens door kan met je werk. Maar ja 5 dagen achter elkaar....
    En idd wij maar leuk doen, dat het zoooooo geweldig is.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    tja... dan moet je haar nog maar een jaartje thuishouden!

wedden dat je dat ook niet bevallen zal ;)

Geintje natuurlijk!
    't Is nooit leuk, maar je moet er even doorheen.
    Ik vond het al zo erg dat ik m'n zoontje, waar we zooooooo lang op hebben gewacht, naar de psz moest brengen, en dat is maar twee dagdelen. Dus over ruim een jaar ga ik ook janken hoor. Is heel menselijk.
    Sterkte ermee!

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    En waarom moest je hem naar de psz brengen?

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Moest niks hoor, maar da's toch leuk voor hemzelf?

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Die kleine willen we graag op de psz hebben, en hadden allang de inschrijving de deur uit moeten doen (hij is 2,5) maar ''vergeet'' het elke keer.... Zie er zo tegen op. Ik ben altijd erg voorzichting geweest mbt wie oppast als wij iets wilden doen, en hebben dat altijd beperkt tot 2 mogelijkheden. En nu moet hij naar wildvreemden, en moet ik maar hopen dat alles goed gaat.

Terwijl ik voor hem en voor mij het zeker zie zitten dat hij met andere kindjes en andere mensen kan spelen en contact leggen. Maar wat vind ik het moeilijk. Ondanks ik het fulltime moeder zijn van een behoorlijk pittige peuter best zwaar vind zou ik hem het liefst voor altijd bij me houden. Maja, dat hoort niet en zou ook niet gezond zijn;)

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Omdat je moest schreef, dacht ik dat het van iemand moest. Snappie hem nog ;)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik zie er ook al een beetje tegenop, terwijl het pas na de zomervakantie zal zijn.
    Ook al gaat hij nu wel 2 dagen naar het KDV, op 1 of andere manier is school anders. Het begin van een hele nieuwe periode.
    * slik *

12. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

11 dec 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    hier gaat dochterlief ook op 11 januari voor het eerst naar de eerste kleuterklas (belgië), ik ben nu al 3 maanden thuis (door medische complicaties zwangerschap) en ga dus nog 3 maanden alleen zitten.. dit kwam ik een paar dagen geleden tot besef toen ik snachts wakker werd... en gehuild dat ik toen gedaan had (hormonen zeker...)

Maar ik heb het er dus ook heel erg moeilijk mee, maar het is echt het beste voor haar en haar ontwikkeling dat ze gaat. Ze mist het contact met andere mensen/kinderen.

13. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Mijn zoon gaat dinsdsg voor t eerst.
    Eerst wendagen..hij wordt de 17e 4.
    Mijn oudste zit nu sinds de zomervakantie op school.Zij ging eerst naar het MKD.En zit nu op speciaal onderwijs.Vond het ook vreselijk de eerste dag dat ze opgehaald werd.School is niet hier in de buurt dus gaat ze met de taxi.Ze vind het heel leuk en dat is natuurlijk het bangrijkste , en ik vind het ook niet meer erg ;)
    Toch zie ik ook wel een beetje op tegen dinsdag.
    Maar gaat vast goed komen!!

Ik ben benieuwd TS

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Nou, het is hier nog niet veel beter, maar voel me zeker gesteund door de reacties van jullie als medelotgenoten:)
    Wat het ook zo moeilijk maakt is dat hij dus altijd mee naar mijn werk is gegaan en hij daar moeilijk tussen kon komen: eerst was hij een beetje een buitenbeentje omdat hij als enige twee dagen in de week kwam tussen allemaal kinderen die minstens vier dagen kwamen en later was hij veruit de oudste op de groep en was dat ook niet leuk. Op school zal het natuurlijk anders (en hopelijk beter gaan), maar toch. Ik heb ook wel alles gezien natuurlijk omdat hij met mij meeging: de leuke en minder leuke dingen (zoals twee jongens die samen hem met een stok sloegen toen hij net twee was of zijn bakkersmuts met carnaval van zijn hoofd trokken toen hij nog maar klein was...). Tja, dat is moeilijk;) Gelukkig denk ik dat hij inmiddels wel geleerd heeft van zichzelf af te bijten, maar toch...
    Wat het ook niet makkelijker maakt is dat ik mijn vakantie-aanvraag net invul en natuurlijk veel te weinig vakantiedagen heb om alle schoolvakantie op te vangen, plus de dagen dat opa en oma op vakantie zijn en niet op de jongens kunnen passen...

Pffft, moeilijk hoor!:(

15. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Gelukkig heb ik nog even maar zit ook met het feit dat mijn meisje bij mij op het KDV zit... Nu kan ik haar zien als ik daar behoefte aan heb en komt ze voor het slapen gaan een kusje brengen maar als ze 4 is en naar school gaat zal dat niet meer gaan :( Het duurt nog anderhalf jaar maar een maand geleden hebben we haar in moeten schrijven voor school en toen dacht ik wel ineens dat het dan heel anders zal zijn!

16. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ohhhhhhhhh zo herkenbaar!
    Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik Calvin naar school bracht. Heb lopen janken hoor toen hij in de klas zat en ik alleen naar huis moest.:)
    Ik vond de tijd zo snel gegaan, van geboorte tot 4 jaar.
    Maar weet je, ik vind de tijd nu nog sneller gaan. Calvin zit ondertussen al in groep 5!!!!
    Quinten gaat in oktober naar school. Daar zie ik niet tegen op. Dat komt allemaal vanzelf goed. Maar het idee dat de tijd daarna nog sneller gaat, dat beangstigd me eigenlijk veel meer............:)

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik zie dr nu al tegen op haha (zie banner)

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wat een geweldig en herkenbaar onderschrift heb jij Knor, moest er erg om lachen :) :) :)

19. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja word 23 febr 4 jaar. gaat dus binnenkort wennen. En ik......ik vind het ERG!!! Als ik er alleen al aan denk moet ik al huilen. Mijn kleine grote meisje naar school, bah. Ik wil haar gewoon de hele dag het liefst dicht bij me houden. Ik wil haar beschermen voor alle nare dingen en dat gaat straks niet meer. Ik ga haar gewoon zoooooooooooo vreselijk verschrikkelijk missen. Het gezellige geklets de hele dag, bah vind er niks aan.

Ik hoop dat tijdens het wennen blijkt dat ze het superleuk vind dat maakt het voor mij dan wel wat makkelijker.......maar toch.....:(:(

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier duurt het nog 2 jaar, maar het lijkt mij ook helemaal niets. Niet perse dat hij naar school gaat, maar dat dat arme knulletje ook nog eens 3 dagen naar de NSO moet. Waarschijnlijk komt dat wel goed, maar het lijkt me gewoon opeens zoveel in 1 keer. En een nieuwe school, en dan ook nog eens een andere opvang. Natuurlijk zullen we in ieder geval de eerste week vrij nemen, maar dat kan niet eindeloos.
    Als de jongste ook naar de basisschool gaat, hoeven de jongens nog maar 2 dagen per week naar de NSO. Helaas moet de oudste daar dus nog 2 jaar op wachten.

Deel Deze Pagina