Oeh ja, heel herkenbaar.... Dianthe wordt (ook) 17 januari 4 en gaat dinsdag voor het eerst wennen. Ik vind het maar drie keer niks... Ons kleine meisje die nu nog zo lekker alleen van ons is, gaat nu ineens meedoen in de "grote-mensen-wereld" en wordt deel van de maatschappij. Beetje overdreven van mij natuurlijk, maar zo voelt het wel. *zucht* En inderdaad moet ze ook nog overblijven en naar de nso, twee dagen in de week. Ach ja, ze ziet het zelf helemaal zitten, dan is tenminste 1 van ons
Ben ook zo bang dat ons kindje een buitenbeentje wordt. Of dat het degene is die gepest gaat worden. Zou ik verschrikkelijk vinden.
ik denk dat het voor kinderen juist wel leuk is hoor naar school,vriendjes maken,plezier maken. en voor de moeder ook wel even goed om weer wat meer tijd voor jezelf te hebben. ik kijk er deels naar uit maar ben ook wel een beetje angstig omdat ze dan gelijk zo groot zijn.
Ik wilde net een topic openen over precies hetzelfde onderwerp! Dus ja, ik begrijp je volkomen... Ook hier een moeder die het enorm spannend vind terwijl dochter lief liever morgen begint dan over een paar weken.. Laatst ook een droom ( liever gezegd een nachtmerrie) gehad dat ze naar school ging een geen aansluiting vond bij de andere kindjes en zielsalleen daar rondliep. Phoe.... Pesten ( wat kaboutertje aangaf) ben ik minder bang voor. Misschien naief, maar de leraren zullen toch wel opletten? In ieder geval, iedereen heel veel succes gewenst en laat weten hoe het is gegaan, ben ontzettend benieuwd!!!
Kinderen pesten doorgaans zo dat de juf het niet ziet. Dus een leraar ziet dat meestal niet. Of stel wel en de juf zegt er iets van, dan worden ze nog harder gepest. Of dat er een griezel de school binnen loopt met een pistool of.... IK WIL NIET!!!!
Gatver de gatver, wat zitten jullie eng te doen! Mijn Marcje gaat donderdag ook voor het eerst wennen. Ik zie er ook zooo tegenop. Ik ben ook bang dat hij gepest wordt of zich eenzaam voelt. Het is ook zo'n klein eigenwijsje. Hij gebruikt heel veel grote woorden, maar hij kan helemaal niet zo goed rennen en klimmen. O gut, en ik vermoed dat hij een brilletje nodig heeft. Snif. Zie je het voor je?
Nee ok, laat ik het positief bekijken. Marcje verveelt zich een hoedje op de opvang en de juf op zijn school heeft 20 jaar ervaring. Ik heb vertrouwen in haar vermogen om hem op zijn gemak te laten voelen. Hij is ook behoorlijk weerbaar geworden op de opvang - hij laat niet zomaar over zich heen lopen. Hij is er aan toe om uitgedaagd te worden. O ja en hij is er vooral aan toe om vriendjes te maken. Bij de opvang zijn er nu alleen nog kleintje over en hij heeft zin om te spelen met leeftijdsgenootjes. Gelukkig kan jij dat ook goed.
Ik herken mezelf er eigenlijk helemaal niet in Kan juist niet wachten tot ze naar school mogen over een paar maandjes! Maar ik zie ook hoe ze eraan toe zijn en dat ze vanaf deze week niet meer naar het KDV mogen terwijl ze zich al zo vervelen en toe zijn aan nieuwe uitdagingen. Ook ben ik rond hun verjaardag uitgerekend van de derde, dus is het sowieso wel een leuke spannende tijd waar ik naar uitkijk. De enige angst die ik wel heb is idd dat ze het niet leuk vinden, moeite hebben met vriendjes maken en/of gepest worden. Maar dat staat in m'n hoofd eigenlijk los van die eerste schooldag. Misschien speelt het mee dat het bij mij om een tweeling gaat en ze sámen de eerste dag mogen beleven ipv alleen?
Pff ook hier kortdag ..Mijn meisie word 7 maart 4, en dan is het ook zover! Heb deze maand al een gesprek met een leraar van de basisschool erover. Ik moet zeggen ze is er volgens mij ook wel aan toe ..ze gaat immers graag ook naar de peuterspeelzaal, zo graag dat ze de vakantie maar niks vindt. En ze zegt ook vaak ik wil naar de basisschool. Hopelijk denkt ze er straks ook nog zo over! Voor mij is het weer wat anders, ik ben thuisblijfmama en straks zal ik haar wel wat meer uurtjes moeten gaan missen. Plus de afscheid van de peuterspeelzaal daar kijk ik tegenop, want ik weet dan er gaat iets veranderen.
Mijn ene dochter heeft sinds een paar maanden een brilletje, en ze is er hartstikke trots op! Ze straalt dus ook geen onzekerheid uit wat dat betreft en ben ook niet bang dat ze daarom gepest zal worden, zéker niet in de kleuterklassen al. De kans bestaat alleen dat ze volgende maand een oog afgeplakt moet hebben, en daar ben ik wel bang voor
Ik herken het ook niet. Mijn zoon is in augustus begonnen in groep 1. In september is hij 4 geworden. Dat mannetje was er zó aan toe! Wél is hij tot de herfstvakantie maar halve dagen naar school geweest en nu gaat hij nog steeds maar 2 van de 3 middagen. Dat is vooral omdat hij op het moment nog niet zoveel energie heeft. Hij heeft trouwens best even moeten wennen hoor! Maar als ik zie hoe hij huppelend naar school gaat dat is het helemaal waard!
Dat ben ik ook van plan idd, eerst alleen de ochtenden. Ook omdat ik dan net bevallen ben van de derde en het een heel gereis is 2 dagdelen. Maar ook omdat ik nu al merk hoe moe ze worden van een dagje KDV, laat staan gelijk 3 hele dagen op school. Ben wel benieuwd!
Hm, ik had me de laatste dag vóór het naar schoolgaan toch anders voorgesteld... We waren vanmorgen even de leesbril van oma terug gaan brengen, die was ze hier vergeten met oud en nieuw en oma+opa gingen daarna naar een zus van oma om nieuwjaar te wensen. Zoonlief wilde graag mee, dus nu zit hij daar Haha, ik vind het wel prima, hoor. Het gaat me vooral om dat hij doet wat hij graag wil en ik snap ook wel dat hij het daar gezellig vindt Ik ben ook zo bezig met kleding en alles, ik heb voor de hele week al setjes klaar liggen terwijl ik daar helemaal niet zo netjes in ben normaal gesproken en ik ben zo emotioneel als wat: gisteren zei hij 'mama, je moet niet boos worden hoor, want ik word een beetje bang als je hard praat'... hij had gepoept en moet nu toch echt zelf zijn billen afvegen van mij omdat dat op school vanaf morgen ook moet, dus ik ben daar redelijk streng in (itt papa, die het dan wel even voor hem doet...), dit was natuurlijk gewoon zijn manier om het voor elkaar te krijgen dat ik toe zou geven en zij billen zou vegen... Weet ik ook wel, maar ik begon meteen te huilen: 'wil je dat niet meer tegen me zeggen, want daar word mama wel een beetje verdrietig van, want ik doe juist zo mijn best voor je en ik houd heel veel van je en je weet heel goed dat je nooit bang voor mama hoeft te zijn' (heb zelf nogal een ander soort jeugd gehad met twee verknipte ouders, vandaaruit valt deze reactie nog enigszins te verklaren)... Hij moest er een beetje om glimlachen en zei: sorry mama, weet ik toch, ik vind jou ook heeeeel lief Gisterenavond in bed ook nog twee tellen liggen huilen, ben ook ongesteld en ik zat op mn mobiel nog jullie berichtjes te lezen, dus daar ging ik weer Mijn zoon is best slim (ook volgens anderen), maar zijn spraak is tijdens spontaan praten nog niet altijd even duidelijk verstaanbaar, waardoor ik bang ben dat anderen hem in eerste instantie misschien minder slim vinden overkomen... Maar goed, verder is het gewoon een bijdehantje die de kaas niet van zijn brood laat eten, dus het zal best goed komen... Nou ja, morgen is het dus zover. Ik breng hem weg en daarna de kleine naar opa en oma en dan tot kwart voor zes werken... Ik laat jullie weten hoe hij het vond
Hey meis, Mijn zoon kan nog steeds zijn billen niet afvegen en de juffen helpen hem daarbij. Het hoefde ook nog niet van hun! Zijn juf zei zelfs dat de meeste kindjes daar simpelweg nog te korte armpjes voor hebben dus ik zou me daar nog niet te veel zorgen over maken. Ik hoop dat je eind volgende week denkt.. goh waar heb ik me druk over gemaakt En dat het dus allemaal reuze meevalt! sterkte!
Ja, dubbel is dat, van de één hoor je dat de juffen daar op school echt geen tijd voor hebben, van de ander hoor je idd dat ze dat gewoon nog doen. Ik heb zelf PABO gedaan en ik weet dat ik weleens heb geholpen, maar kan me niet meer zo goed herinneren of dit standaard was, of een uitzondering. Ik denk dat deze school er opzich redelijk streng in zal zijn, omdat de zoon van mijn vriendin nog niet zindelijk is en ze toch echt op school moet komen als hij gepoept heeft. Is natuurlijk wel een verschil in, maar toch... Maar je hebt gelijk hoor, waarschijnlijk zal het allemaal erg meevallen en vind hij het alleen maar leuk. Deze week hoeft hij alleen nog maar ochtenden, dankzij bijspringen van opa en oma. Gelukkig
Het is dat jij het nu schrijft, maar ik heb er niet eens bij stilgestaan! Hier dus ook een kleine frummel die haar billetjes nog elke dag laat afvegen door haar ouders. De rits heeft ze nu gelukkig door, riem vastmaken ( en losmaken) gaat ook goed. Tijd om te gaan oefenen met vegen ( als haar armpje idd lang genoeg zijn )
Zoals beloofd nog even een berichtje over hoe het gegaan is: joey liep de school in, allemaal geen probleem en liep naar zijn klas, waar hij de jongens en meisjes allemaal zag en een andere juf als tijdens de wendagen en...trok een pruillipje. Mama meteen heel hard vechten tegen haar eigen tranen, wat niet helemaal lukte... Maar de tranen van mijn zoon zetten niet echt door, dus ik ging met een redelijk gerust hart weg. Tussen de middag belde ik vanaf mijn werk naar hem op en hij had het helemaal super gevonden!! De rest van de week geen problemen meer gehad en hij vind het nu allemaal erg leuk en interessant!! Ook heeft hij al getrakteerd en is hij de klassen nog langs geweest, wat hij ook reuze interessant vond en...hij is nu al verliefd Thuis speelt hij ook de kindjes na: mama, jij bent die en ik ben die. Dus, het ziet er voor t moment naar uit, dat het helemaal goed gaat!! Ook zijn juffen zeggen dat het helemaal goed gaat en dat t een lekkere knuffelkont is
Ik vind het al erg, als ik nu aan het rondkijken ben voor basisscholen. Want we moeten haar binnekort eens gaan opgeven. Kies ik wel de juiste school voor d'r uit, zal ze het daar naar d'r zin hebben. En dan moet ze nog! Ik ben niet bang dat Sasha gepest zal worden, ben eerder bang dat zij de pester is, hihi
Fijn dat het zo goed is gegaan!! @ Wendy, hier niet echt wachttijden hoor, ik ga morgen kijken en inschrijven