Ik heb echt ontzettend geen groene vingers. Ik koop me dan ook arm aan planten. Nu zoek ik vaste wintergroene tuinplanten die in een grote pot kunnen en goed tegen zon kunnen. Graag in het voorjaar/zomer met wat kleur erin. Iemand een tip? Had er prachtige hortensia’s in maar die gingen dood. De hebe erin was ook prachtig maar die is dood gevroren
Hosta Campanula Skimmia Leliegras En anders de potten lekker vullen met eenjarige plantjes. Zijn vaak in de aanbieding. Wel belangrijk is dat je ze na paar maanden gaat bij mesten met korrels of pokon door het water. Zorg dat je potten ruim zijn en een gat onderin hebt.
Wij hebben net deze gekocht voor op ons terras. moest aan zelfde eisen als bij jou Voldoen https://www.google.nl/search?q=cytisus+scoparius+en+pot&client=safari&hl=nl-nl&prmd=isnv&sxsrf=ALeKk00I9lQUB1dyQ4dTXO0RMzut9cHPCg:1619892196694&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiR4tTXiKnwAhXG66QKHSw3Cw0Q_AUoAXoECAIQAQ&biw=414&bih=715
hoop dat die het volhoud! Bij mij en m'n moeder willen ze niet echt...eerste 2/3 weken wel, maar daarna...echt jammer. Vond ze heerlijk ruiken En heerlijk voor de vlinders, hommels en bijtjes...
afrikaanse lelie, maar die moet je in de winter beschut/ binnen zetten... En tja, je zult toch wel een beetje aandacht moeten geven. Planten die in pot en in de volle zon staan zijn midden zomer (30 graden oid) toch niet een hele beste combi. De beste eenjarige die ik tot nu heb elk jaar is toch de ouderwetse geranium. Redelijk onverwoestbaar en als je de hanggeranium met gevulde bloemen in de kleur donkerrood hebt dan heb je toch een hele mooie plant. Misscchien een mooie vlinderstruik in de pot doen? En ook al heb je een vaste plant in pot, vaak gaat het in de winter niet goed als het een tijdje vriest. Mijn vlinderstruik in pot heeft het nu wel voor de 2e keer overleeft.
Of een groen blijvende lied achtinge, daar komen in het najaar kleine bloemetjes in en erna rode bessen. Is niet echt bloeiend maar wel met mooi gekleurd blad en deze kan tegen een strootje . En zomer en winter blad houdend
Het is wel de eerste die vlammend geel in bloei staat in t voorjaar. Echt gracieus zou ik m niet willen noemen nee, maar hij heeft wel gewoon blaadjes. Gewoon een vlinderstruik er achterzetten, moffel je t een beetje weg joh.
Die komt er niet eens bij mij in. Ik ga me dit jaar verheugen op onze nieuwe haag van 15 meter vlinderstruik. ( Dit uit pure wanhoop omdat door die droogte afgelopen jaren onze beukenhaag totaal niet meer aan wilde slaan ) Als dit niet lukt geven we het op....
oh dat wist ik niet ik heb ze in de tuin staan en is echt 1 van m'n favoriete plantjes! groeit bizar goed en gewoon mooi
Hij is al genoemd maar de campanula is zo easy, geen omkijken naar! Ook leuk Mandeville, ook geen omkijken naar. Dat is een jaarplant en bloeide bij mijn tot november zelfs met prachtige bloemen!