Zwanger en utrogestan na twee miskramen

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by cdvg, Mar 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cdvg

cdvg Fanatiek lid

Feb 10, 2015
    1,043
    0
    36
    Female
    Eigen ondernemer zijn
    Hallo, ik heb gisteren op 10dpo positief getest, vandaag, op 11 dpo loopt de test al mooi op en ik hoop dat dit zo blijft natuurlijk.

Nu zit ik direct met de angst dat het weer mis kan gaan. De oorzaken van mijn twee vroege miskramen (5 en 6.5 week) is niet bekend.

Nu lees ik veel over utrogestan en miskramen, zal ik dit aan mijn dokter kunnen vragen? Wordt je hierop getest als je dit vraagt en hoe komen ze er achter dat je dit wellicht te weinig zou hebben.

Ik zou zo graag zien dat het deze keer wel goed gaat?
    Heeft iemand tips en/of ervaringen voor mij?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
    Ik heb dit ook meegemaakt en gaf bij mijn gyn aan dat ik het heel graag wilde gebruiken. Ze heeft niet eens getest hoe het met mijn progesteron was, ik kreeg het gewoon van haar mee. Ze zei: baat het niet dan schaadt het niet. Helaas denken lang niet alle gyns er zo over... Ik hoop dat die van jou makkelijk is en je een plakbeeb hebt.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Je moest dan eerder beginnen tot week 12 maar hier schrijven ze dat niet zomaar voor. Je kan het zelf gewoon gebruiken.
    In mijn land wordt dat iedereen voorgeschreven wie 1x miskraam had

4. cdvg

cdvg Fanatiek lid

Feb 10, 2015
    1,043
    0
    36
    Female
    Eigen ondernemer zijn
    Dank jullie voor bet bericht. Ik ga maandag sws mijn dokter bellen voor wat informatie. Maar het kan dus niet dat je later alsnog begint?

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
    Jawel hoor, ik ben begonnen met 4,5 week zwangerschap t/m 12 weken. Kijk hoe later je er mee begint, hoe minder nut het heeft maar je bent toch nog geen 8 weken oid?

Als je arts er niets voor voelt en je wil toch heel graag utro gebruiken kun je het ook online bestellen dacht ik, is wel duur maar dan kun je het wel gebruiken.

6. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik gebruik ook utrogestan die ik on line heb besteld. Mijn fertiliteitsarts wilde het niet geven omdat ik had gekozen voor terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Dan moet het ook helemaal natuurlijk vond hij. Ik heb besteld bij dokter on line. Het is wel duur maar voordeliger als je meerdere verpakkingen besteld want dan betaal je maar 1 keer voor het recept en voor de verzendkosten. Eén verpakking is 30 stuks. Dat is dus voor 15 dagen en kost rond de 50 euro. Als je 3 verpakkingen besteld dus voor 45 dagen is het 99 euro.

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    Hier herhaalde miskramen en ook 2 keer utrogestan gebruik en wederom ging het mis.
    Hou er dus rekening mee dat het geen wondermiddel is.
    Ik gebruik het overigs vanaf me ei en bij postieve zwangerschapstest tot 12 weken.

8. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Ik gebruik nu ook utro voorgeschreven door mn gyn. Heb 4 onverklaarbare miskramen gehad. Nu ook een baad het niet schaad het niet verhaal. Gebruik het vanaf de dag dat ik ongesteld had moeten worden tot 12 weken. Geen idee of het door de utro komt maar tot nu toe gaat alles goed en ben ik verder dan ooit! Het kan sowieso geen kwaad dus zal er zeker naar gaan vragen als ik jou was. Het is een geklieder. 3x daags 2 bolletjes inbrengen maar heb het er graaaaag voor over!

Oh enne.... Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk dit keer een goede plakker!

9. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

Dec 12, 2014
    304
    0
    0
    Ik ben na twee miskramen, ook in vroeg stadium, zonder verklaringen, nu toch heel erg voorspoedig zwanger...
    Hopelijk is het voor jou ook scheepsrecht!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Het is trouwens niet bewezen dat utrogestan ook daadwerkelijk een miskraam tegenhoudt. Als het vruchtje niet goed is zorgt de utro er niet voor dat het vruchtje dan ineens wel goed is. Het is enkel een extra dik bedje (baarmoederslijmvlies).

11. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

Jul 10, 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Ik zou er zeker zsm mee beginnen! Ik heb het gebruikt tm 11 weken en zie mijn banner!

Succes

12. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Ik heb nog heel veel liggen. Mag niet terug naar de apotheek, maar wilde het ook niet weg gooien.
    Stuur me maar pb.

13. cdvg

cdvg Fanatiek lid

Feb 10, 2015
    1,043
    0
    36
    Female
    Eigen ondernemer zijn
    Dames, ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik ben gewoon zo onzeker geworden en zou het vreselijk vinden als het weer mis zou gaan. Al is er maar een minimale kans dat dit voorkomen zou kunnen worden door utro dan heb ik daar alles voor over. Maarja ik weet ook dat het wetenschappelijk niet bewezen is en dat er natuurlijk geen garantie geeft dat het dan wel mis zou gaan.

Mijn vriend vraagt zich wel af of het veilig is omdat het dus nog niet wetenschappelijk bewezen is en dat je niet later het verha krijgt zoals bij de softenon baby's? Klinkt gek maar ik begrijp wat hij bedoeld.

Ik zal morgen de dokter bellen en vragen om iig wat informatie en tevens wellicht wat testjes om te kijken hoe het nu (voor een eventuele miskraam) eruit ziet. Weet niet of dit mogelijk is maar ja daarom bel ik ook even. Ben nu 1dag voor nod!

Nogmaals bedankt iedereen echt heel lief dat jullie de moeite nemen om jullie verhalen te delen.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Utro is absoluut niet schadelijk. Het is niets meer dan progesteron. En dat maken dames zelf aan vanaf het moment dat een ei gesprongen is.
    Het zit nl zo: ei groeit in follikel. Zodra follikel knapt en het eitje springt heet het follikel geen follikel meer maar geel lichaam. Geel lichaam maakt progesteron aan, wat ook wel het zwangerschapsbeschermend hormoon wordt genoemd. Deze zorgt ervoor dat op het moment dat je normaal ongesteld zou worden je niet gaat bloeden.
    Bij ivf prikken ze de follikels aan om de eitjes te pakken. Hierdoor gaan de follikels stuk en heb je extra progesteron nodig om te voorkomen dat je snel gaat bloeden.

En inmiddels weet men dat IVF baby's net zo gezond zijn als natuurlijk verwekte baby's.

Of utro jou gaat helpen weet ik niet. Er kunnen vele oorzaken zijn van miskramen, zelfs vervelende domme pech kan een oorzaak zijn.
    Hopelijk gaat het de volgende x, al dan niet met utro wel goed. Succes!

15. jolan36

jolan36 Lid

Feb 19, 2013
    60
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    schiedam
    Ik zou het inderdaad navragen ,ik heb na herhaaldelijk onverklaarbare miskramen er om gevraagd. en de gynaecoloog zij ook bij mij baadt het niet schaat het niet daarnaast gebruik ik ook prednison om afstoting tegen te gaan.

Wij duimen nu voor een goede echo

16. cdvg

cdvg Fanatiek lid

Feb 10, 2015
    1,043
    0
    36
    Female
    Eigen ondernemer zijn
    Dank je voor de uitgebreide uitleg Maartje, dit waardeer ik enorm.
    Ook jij bedankt voor je reactie Jolan en ik zal ook voor jou duimen!!

Morgen bel ik de dokter, dan is mijn nod namelijk!!

17. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik heb ook een voorgeschiedenis van herhaalde miskramen. Mijn dochter is na IVF-cryo met utrogestan geboren en toen ik ontdekte dat ik zwanger was van nr 2 (spontaan) ben ik vanaf de positieve test utrogestan gaan gebruiken iom de gynaecoloog. Bij mij was dat bij bijna 5 weken. 2x per dag 2 capsules vaginaal. En of het aan de utrogestan ligt weet ik niet, maar ik ben inmiddels 27 weken :)
    Binnenkort komt hopelijk het resultaat van de Promise trial, waarbij vrouwen met een herhaalde miskraam utrogestan hebben gebruikt of een placebo. Als de utrogestan blijkt te werken, wordt het vast meer voorgeschreven. succes!

18. Minty

Minty Bekend lid

Feb 5, 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn gyn geeft het helaas ook niet. Wel mag ik voor een second opinion naar het AMC, maar ik heb geen idee of ze het daar wel geven. Dus mocht er nog iemand zijn die wat over heeft: ik zou er heel blij mee zijn.

Share This Page