teveel koffie

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Iedere keer dat we bij mn schoonouders zijn gebeurt het me weer. Als we zijn blijven eten drinken we daarna nog koffie en dat moet ik nu juist niet doen.
    Vandaag was mn sm jarig en koffieleut als ik ben drink ik gezellig koffie als we daar komen. En nog een 2e bakkie omdat mn sm het al ingeschonken heeft en na het eten nog een bakkie. Oja, thuis had ik ook al 2 cappuccino's op.
    Nu kan ik dus niet slapen omdat ik veel te onrustig ben door al die koffie. En dan met name die koffie na het eten.
    Thuis drink ik na het eten altijd rooibosthee of groene thee en heb ik nergens last van. Ook niet als ik in de middag koffie drink.
    Ik moet echt leren om tegen mn sm te zeggen dat ik na het eten thee wil ipv koffie.
    Helaas heb ik dit overgehouden aan mn laatste zwangerschap.
    Zo maar ff wat water drinken ofzo en hopen dat ik snel rustig genoeg ben om te slapen want de wekker gaat alweer om 6uur.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Haha herkenbaar, ik moet niet meer dan drie hebben anders ben ik de hele dag onrustig, zeg naar gewoon een rot gevoel

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Cafeïne blijft 4u lang in je bloed zitten. Ik drink het na 18u helemaal niet meer :)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik herken heb ook.
    Ik kan overdag zoveel koffie drinken als ik wil, zonder ergens last van te hebben (en vaak drink ik ook echt veel), maar zodra ik na 18:00u nog een kopje koffie pak, lig ik de hele nacht wakker.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Alleen zo jammer dat ik vervolgens geïrriteerd was omdat ik niet kon slapen. Geloof dat ik uiteindelijk om 1.30 in slaap viel.
    Jammer dat het zulk slecht weer is vandaag en dat ik het druk heb met het huishouden en wat telefoontjes, anders zou ik een flink stuk gaan wandelen om wat energie te krijgen.
    Hopen dat yoshua meewerkt vandaag (al ben ik bang van niet door de drukte van gisteren) dan kan ik in huis ff wat extra doen, dat werkt bij mij ook wek goed om energie te krijgen.
    Als het zo droog is maar snel boodschappen doen dan hebben we die vast binnen. Ben bang dat ik vandaag nog wel een paar keer nat ga regenen.
    Nu eerst een lekker bakkie koffie en de rest van de dag alleen maar rooibos of groene thee en water en vanavond vroeg naar bed.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik drink sinds ik zwanger ben geen koffie meer en voel me daar toch beter onder. S avonds inderdaad een kopje thee! Gelukkig zijn er veel mensen die S avonds geen koffie verdragen.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb daar gelukkig geen last van.
    Kan gerust om 23:00 nog een bakkie koffie drinken en dan om 0:00 gaan slapen.

Ik drink alleen niet teveel koffie achter mekaar omdat ik anders zo vaak moet plassen

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Thee kan ik s'avonds ook niet drinken. Dan moet ik urenlang gaan plassen en dan 2x per uur ofzo :)

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb daar met koffie echt geen probleem mee kan zoveel drinken als ik wil ook na 18 uur en nog rechtop in slaap vallen haha. Groene thee moet ik echt super vaak van plassen niet normaal!

10. Aries

Aries Niet meer actief

Caffeïnevrije koffie een optie? Het is even wennen, maar in een cappuccino maakt het me niet zoveel uit.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.519
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig nooit last van met koffie drinken.
    Is denk heel verschillend per persoon.

12. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Herkenbaar, ik ben ook heel gevoelig voor koffie! Zo erg zelfs, dat ik, toen ik nog koffie dronk (hooguit een paar kopjes per dag), onwijze hoofdpijn kreeg wanneer ik het een dag niet dronk. Echt afkickverschijnselen dus. En na een paar koppen koffie werd ik ook onrustig en trillerig.

Tijdens de zwangerschap van m'n eerste kind ben ik op een gegeven moment (na een afbouwperiode) bijna helemaal gestopt met koffie drinken en het bevalt me nog steeds prima! Nu drink ik alleen heel af en toe, een paar keer per jaar, een heerlijke cappucino en daar geniet ik dan enorm van.

In jouw geval zou ik inderdaad echt proberen om in elk geval 's avonds echt geen koffie meer te drinken. Succes ermee!

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.858
    5.118
    113
    Home
    ik ben echt een koffiejunkie maar na 4 uur drink ik niet meer want
    ik kan dan ook helemaal niet in slaap komen savonds

14. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Herkenbaar.
    Voor m'n zwangerschappen kon ik nog koffie drinken net voor ik naar BRD ging. Tijdens m'n zwangerschappen (op de laatste na) geen koffie gelust. En nu....... na 17:00 uur moet ik echt geen koffie drinken, want ik slaap dan echt niet voor 1:00 uur. Dus drink ik meestal geen koffie meer in de avond of ik leg me erbij neer dat ik laat ik slaap val.

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Hou maar op.. ik heb er ook last van. Koffie vind ik lekker, maar ik kan er steeds minder goed tegen. Onrust inderdaad en heel slecht slapen.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik probeer niet meer als 3 koppen per dag te drinken. En na uur of 4 s middags geen koffie meer.

17. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het verschilt inderdaad per persoon. Zelf heb ik er totaal geen last van, ik moet er alleen ontzettend van plassen.
    Ik heb zelfs eens opgepast bij mensen waar de dochter voor het slapen gaan nog een kopje koffie kreeg, want dan sliep je zo goed.

Deel Deze Pagina