bruin bloed verlies maar geen pijn??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moniek1986, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

daar ben ik weer, ik zit op dit moment in thailnad en heb nu sinds 3 dagen bruin bloedverlies heb verder geen pijn of iets dergelijk en het is ook niet kontinu het komt en dan stopt het weer en dan komt het weer met kleine beetjes maar teveel om zonder verbandje rond te lopen zeg maar ik denk dat dit ongeveer 2 keer overdag is en een keer snachts ik ben nu ruim 8 weken zqwanger en heb met 7 weken een echo gehad en daar was al een goed kloppend hartje op te zien voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad en ben ik dus meteen weer aangeteld nu is mijn vraag kan ik beter rekening houden dat het nu weer gewoon aflopende zaak is of gebeurt dit vaker met goede afloop

bvd groetjes moniek

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Bruin bloedverlies is oud bloed en dat is niet erg, zolang het niet overgaat in helder rood bloedverlies.

Alles word beter doorbloed in de zwangerschap, zo ook de baarmoedermond. Hierin is waarschijnlijk een vaatje kapot gegaan wat het bloedverlies geeft.
    Een vaatje kan kapot gaan na gemeenschap, sporten, tillen, moeizame ontlasting enzo.

Oftewel dit gebeurd heel vaak met goede afloop.

Fijne vakantie nog.

Groetjes Ineke

3. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor de snelle reactie dat er een vaatje gespronge is door het vrijen zou kunnen een dag of 5 geleden wat gedaan best heftig zeg maar maar hoe komt het dan dat ik hier nu last van heb en je zou zeggen dat het stopt word aleen maar meer en ben net naar de wc geweest en in het verbandje is het bruin en veeg ik af dan is het meer rosig zeg maar nieuw bloed vermengt met water maar daar is in dat verbantje niks van te zien en mocht er idd niks aan de hand zijn hoelang kan dit bruin bloed verlies dan aanhouden.

dank je wel groetjes moniek

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

bruin verlies kan best een paar dagen duren, soms wel een week. Zolang het niet veel helderrood bloedverlies in combinatie met heftige buikkramp hoef je niet bezorgd te zijn over een miskraam.

Mirjam

5. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel ik ben vanmorgen hier naar het zieknhuis geweest en heb nu een afspraak voor morgen om te kijken of de baby nog leeft en of hij of zij het goed maakt het vloeien word wel erger verder nog geen pijn krampen of iets en is ook niet echt helder rood beetje rosig met bruin dus denk nieuw en oud door elkaar maar morgen weet ik het zeker

groetjes moneik

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

fijn datje daar terecht kunt, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Succes en laat je het even weten als je geweest bent?

Mirjam

7. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben hier in het ziekenhuis geweest en heb alleen een uitwendige echo gehad en zei dat ze wel een zak zag maar geen baby.
    Ik was erg verbaast want had rekening mee gehouden dat te horen kon krijgen dat de baby niet meer leefde maar compleet verdwenen dat niet. Zeker omdat ik verder geen klonten zeg maar even grof gezegd ben verloren daar heb ik nog extra op gelet. Heb verder nog steeds geen pijn wel merk ik dat ik duidelijk meer bloed verlies als ik iets inspannends doe bv lopen of opstaan na het slapen en allemaal van die dagelijkse dingen. Ik heb twee weken geleden een echo gehad daarop was een kindje van 7 weken te zien met een klopend hartje en nu was de baby verdwenen mijn vraag is is het mogelijk dat zonder dat je iets verliest behalve alleen bloed geen stolsels dat dan een baby ineens verdwenen is ik vind dit zo raar........

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

dit is inderdaad wel raar. Je had dan eigenlijk wel wat moeten zien bij het bloedverlies. Het kan zijn dat je het alsnog verliest.
    Hoe dan ook, wel heel verdrietig allemaal. Sterkte gewenst!

Mirjam

9. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel het bloeden begint nu door te zetten is nu donker rood spinnen zeg maar heb nog steeds geen pijn maar weet nu wel dat het door gaat zetten dus wacht ff af of alles er in Zen geheel uit gaat komen of niet

Groetjes moniek

10. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een vraag hoelang mag je blijven bloeden zonder dat je verder stolsels verliest voor je gecuriteerd móet worden en hoe gaat dat dan ik bloed trouwens nog steeds nog steeds geen pijn en ook nog steeds geen stolsels te bekennen

Groetjes moniek

11. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Er is geen afspraak mbt zo lang bloedverlies en dan curettage. Is het bloedverlies niet te veel, dus niet dat je elk uur een maandverband in moet doen mag/kan je gewoon afwachten.
    Ik kan mij wel voorstellen dat je erop een gegeven moment klaar mee bent met het bloedverlies en dat je ervan af wilt. Dit moet je dan aangeven bij de verloskundige en dan kan zij een afspraak in het ziekenhuis regelen.
    Er worden ook curettage's uitgevoerd als dames nog geen bloedverlies hebben.
    Ben je nog steeds in Thailand?

Groetjes Ineke

12. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vlieg de 31ste pas terug heb vandaag de hele dag bijna op bed gelegen deze keer wel pijn en niet zon beetje ook bijna net zo erg als weeen bij een gewone bevallingik ben onder de douche gaan staan en verloor veel bloed en stolsels als ik stond liep het er zo uit nu zit ik weer beneden en de pijn is nagenoeg weg ik hoop day het bloeden ook snel stopt maar hoelang kan ik nog na bloeden eigenlijk

Groetjes moniek

13. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    noou baby is inmiddels eruit hij kwam kompleet in zak naar buiten maar er is een ding wat ik niet begrijp waarom heb ik een miskraam gehad als een kindje niet meer leeft waarschijnlijk omdat er iets niet goed is gegaan in de aanleg snap ik het maar toen ik de zak open maakte zag ik het nog ff bewegen hij deet zijn hoofdje omhoog alsof ie adem wou halen of is dit verbeelding en kan het helemaal niet terwijl ik zeker weet dat ik dat heb gezien ligt het probleem van de miskraam dan toch bij n=mij en niet bij het kindje...........................

14. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

wat verdrietig allemaal zeg.
    Ook al leefde het kindje nog, wat heel goed mogelijk is, toch ligt het meestal bij het kindje. Vaak is er dan toch een afwijking ( die je soms helemaal niet kunt zien, maar die bijvoorbeeld in de chromosomen zit). Als je er het fijne van af wilt weten zou ik het met de huisarts bespreken die je eventueel naar een gynaecoloog kan verwijzen. Nogmaals sterkte gewenst.

Mirjam

Deel Deze Pagina