Nog wakker in bed leggen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maeve, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Op de een of andere manier krijg ik Bryan niet in zijn bed gelegd zo lang hij nog wakker is.
    Hij is morgen 6 weken.
    Ik moet hem dus op de arm in slaap laten vallen, en dan in bed leggen.

Heb ik hem nu al verwend? :oops:

Bij de oudste had ik hier geen problemen mee, dat ging allemaal als vanzelf.
    Nu ben ik wel iets makkelijker, laat hem niet te lang huilen, ook uit angst dat de oudste wakker wordt, die moet immers naar school.
    Overdag laat ik Bryan gerust 10 minuten huilen, maar ook echt niet langer.

Hoe doen jullie dat?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    verwennen kun je hem nog niet mijn inziens...tis nog zo`n kleintje...hier gig het gewoon van de en op andere dag ineens wél goed....ik zou zeggen doe gewoon wat je gevoel je ingeeft meid!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is heel normaal dat een kind in de armen van mama in slaap valt, lekker aan de borst of tegen mama aan.
    Ik heb mijn kinderen nooit wakker weggelegd, omdat dat niet goed aanvoelde en omdat ze dat ook absoluut niet accepteerden.
    Laten huilen heb ik ook nooit gedaan, dan raakten ze helemaal over hun toeren.

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha ik kan het verhaal is hier 6 maanden lang zo geweest ;) nu gelukkig neit meer

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier gaat het nog wel eens zo (vooral 's avonds) en ik heb nou niet het idee dat ze verwend is. Bij 6 weken kan je ze naar mijn inzicht ECHT niet verwennen. Je kindje heeft dat gewoon nodig, het gaat vanzelf over......

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

In mijn ogen kan je een baby altijd wel verwennen maar denk eerder dat het gewenning word maar goed dat is mijn mening... Maar ik heb het hier ook nog wel eens hoor als hij dan half slaapt en dan in zijn bedje word gelegd dan kan dat brullen worden...

7. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Dat is bij ons ook heel lang zo geweest (ivm spugen en krampen), maar ik ben wel blijven proberen en ineens deed hij het wel. Komt vanzelf goed joh. Zo heeft ons zoontje ook heel lang overdag in de box geslapen en ineens in bed.

8. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft dat ook, als je haar overdag na haar voeding wakker weglegd, gaat ze huilen. Maar als ze in mn armen in slaap valt is het goed. Ach, liever een lamme arm van die kleine vasthouden dan oorpijn van t huilen ;). En zoals de rest al zegt; zal vanzelf wel goedkomen!

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik zat met hetzelfde probleem.

Legde ik hem in zijn bed terwijl hij nog wakker was, dan begon hij te huilen. En bleef hij ook huilen.

Op een dag was ik zooooo moe en heb ik hem toch maar in bed gelegd toen hij nog wakker was en toen is het stil gebleven.
    Sindsdien geef ik hem zijn flesje, hou ik hem nog 10-15 min. bij mij, om hem tijd te laten om te boeren en dan bed in, slapen of niet.

Gelukkig werkt dit, tot nu toe!

Succes!

10. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Dank jullie.
    Ik ga er maar vanuit dat het dan ooit vanzelf wel goed komt.
    Hij ligt nu ook meer in de box overdag dan in bed, maar ooit zal dat dan wel veranderen, hoop ik.

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn zoontje sliep de eerste weken ook veel in de kinderwagenbak overdag!
    Dan zette ik de bak op een rustig plekje, maar ik was zo wel altijd in de buurt.
    En de bak is natuurlijk wat kleiner dan zijn bedje, dus misschien een wat geborgener gevoel...
    Na een tijdje merkte ik dat ij juist beter in zijn bedje sliep en nu slaapt hij altijd in zijn bedje.
    Ik leg hem er ook gewoon wakker in, hij valt vanzelf in slaap!

Komt wel goed hoor! ;)

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier precies hetzelfde verhaal ;) geef het wat tijd en blijven proberen.

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook precies hetzelfde.
    Nu leg ik hem wakker in bed en valt na 3 tot 5 min in slaap.

14. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Same here. In het begin alleen maar slapen als in slaap werd gewiegd of aan de borst. Hebben we dus ook altijd gedaan, ik kon haar niet onnodig laten huilen.

Nu vooral 's avonds, standaard ritueel en dan naar bed en zonder gehuil gaat ze heerlijk slapen. Overdag soms nog wel eerst protest maar meestal lukt dat ook!

Gewoon lekker bij je houden nu en ooit komt het goed!

Groetjes Cindy

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier lukt het overdag vaak niet, maar de afgelopen avonden juist wel! We wisten niet wat ons overkwam! Ze ligt dan een half uur te 'kletsen' en valt dan zowaar in slaap! En ze slaapt ook nog eens van 22 tot 5/6 uur! (en dat met borstvoeding) Maar goed, dat is nu, niets zo veranderlijk als een baby ;).

Wat wij altijd deden en doen, wel wakker in bed leggen en bij huilen niet te snel eruit halen, maar troosten en een speentje in. Soms helpt het als we over haar hoofdje aaien en soms valt ze dan zo in slaap (zo lief!). Als het na een kwartier niet lukt en ze blijft onrustig, halen we haar er meestal toch uit (soms houden we langer vol, maar meestal lukt het dan niet)
    Laten huilen doen we niet, wel een beetje laten jengelen als ze moe is, dan wordt ze nog moeier en valt ze makkelijker in slaap als wij haar troosten.

16. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

hier ook een huiler bij het naar bed gaan. althans. dat deed hij.

wij hebben hem gewoon in bed gelegd hebben hem gewoon laten huilen. af en toe troosten, speentje geven maar er niet uitgehaald. sinds een maand is het helemaal over. soms even tegenstribbelen als hij zijn slaapzakje aankrijgt maar zodra ik zijn beertje of speentje geef is het helemaal goed en is hij binnen 1 minuut vertrokken. verder laat ik hem alleen in zijn bedje slapen. dus ook niet in de box enzo. merkte dat hij daar wat onrustiger van werd. lekker in zijn eigen bedje.

17. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    hier gaat het naar bed brengen wel goed, speentje erin.. en dan wordt er niet gehuild.

Alleen als het speentje eruit valt, of ze hem eruit spuugt..
    meestal moet ik wel minstens 5x naar boven omdat ze begint te piepen als het speentje weg is. Dan het speentje er weer in, aai over de bol, en lekker verder slapen..

Eerst maaide ze zich altijd wakker met haar armen, was ze echt aan het spoken en heel onrustig. Sinds een week slaapt ze in een bakerzak.

18. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mijn zoontje kreeg een mobieltje van collega's. Na het verschonen, eten en samen spelen / knuffelen lag hij in de box onder dit mobieltje. Na een uurtje wakker (incl. verschonen, eten, etc.) werd hij moe, en begon hij te 'jammeren' en te gapen. Het moment om hem weer in zijn bedje te leggen.
    Als hij huilde, dan was het vaak vanwege een vieze luier, of nog geen zin om te slapen, of een boertje.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier maaide Eva zichzelf ook wakker met haar armen, maar ik wilde niet aan inbakeren beginnen, had het idee dat ze er aan moest wennen. Nu maait ze zich nog wel wakker, maar niet zo vaak meer en ze slaapt verder goed. Inbakeren moet je vaak ook weer afleren, kunnen ze beter nu meteen leren dat hun armen bewegen ;).

20. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Eefje jengelt ook eerst even als ik haar op bed leg. Maar dat is naar een paar minuten over.
    Toen ze 6 weken was ging ze langer huilen als ik haar op bed had gelegd. (Ze heeft veel problemen met krampjes.)
    Mijn tips zijn:
    Houdt het bedje een beetje warm met een kruik. Doe de gordijden dicht als je hem op bed leg.
    Geef de voeding op zijn kamertje.
    Eefje kan nu alleen niet meer rond de derde voeding naar bed. Dat is rond half 4 s'middags. Dan hou ik haar ook beneden. Als ze klaar wakker is leg ik haar in de box of knuffel met haar. Als ze slaap heb leg ik haar in de kinderwagen, want ze wilt met geen mogelijkheid naar bed. Na de volgende voeding gaat ze weer slapen in haar eigen bedje.

Deel Deze Pagina