Bedankt voor alle tips en het meedenken. Ik denk dat ik me er beter even bij neerleg, en dan wel gewoon blijf proberen, uiteindelijk zal het wel een keer gaan lukken denk ik zo. Gisteren heeft hij een uurtje in zijn eigen bed gelegen overdag. Nu ligt hij er 10 minuten in en begint dan weer te mieren, dan valt hem in dat hij alleen is in zijn eigen bed denk ik. Speentje wil hij niet, heel af en toe maar dat hij dat eens neemt, maar 9 van de 10 keer spuugt hij hem weer uit, dus die optie valt hier helemaal weg. Gelukkig gaat het 's nachts dan weer wel hartstikke goed, en slaapt hij dan wel altijd in zijn eigen bed. Hij wil dan wel nog 1 à 2 voedingen, maar daarna krijg ik hem wel weer in zijn bed, zonder problemen.
Wij moeten ook regelmatig haar speentje er weer terug in doen, of even tegenhouden zodat ze half in slaap valt. Als ze dan eenmaal slaapt (vanavond heeft het een uur geduurd ongeveer ), heeft ze de speen niet meer nodig. Eva ligt hier trouwens overdag in de kinderwagen en 's nachts in de wieg. Zo hoop ik haar dag/nachtritme in stand te houden. Overdag wat lichter en meer lawaai, 's nachts donker en stil.
Sven valkt hier vaak nog bij mij in slaap. 's avonds na het badje en de wteede borst liggen we samen nog even lekker op het grote bed en vaak vallen we ook samen in slaap. mijn man legt hem dan in zijn eigen bedje. overdag wil meneer momenteel niet in z'n wiegje slapen. ik kan daar niet echt wakker van liggen. kinderen maken vele sprongetjes en zijn soms van slag. binnenkort proberen we het weer en ook dat went wel weer. niet te druk maken denk ik en je eigen gevoel volgen, helemaal bij zo'n jong kindje. ik ben namelijk van mening dat je ze tot 3 maanden níet kunt verwennen omdat ze nog geen actie & gevolg kunnen onderscheiden mbt eigen gewin kunnen onderscheiden.
Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat hij te weinig slaap krijgt nu, vandaar dat ik hem zo graag in zijn bedje wil hebben overdag. Hij slaapt naar mijn idee veel te weinig, en om eerlijk te zijn lijkt me dat niet gezond, of ben ik alweer te ver aan het doordenken? Volgende week naar het CB, eens kijken wat zij ervan zeggen.