Wij hebben nu al een poosje geen droger en nu onze wasmachine steeds meer keuren gaat vertonen zijn wij ons aan het verdiepen in een nieuw wasmachine. Nu dacht ik aan een combinatie wassen en droger. Omdat ik een droger best mis maar we hebben gewoon geen ruimte voordat ding. Nu lees ik vooral dat je minder in een was/droger kan laten drogen (van de 5 kilo maar 2,5 kilo laten drogen) en dat het duur is in verbruik en niet vriendelijk voor je kleding. Dus ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen. Heeft iemand een was/droger combinatie?
Ik heb hem gehad toen ik klein woonde. Vond het wel ideaal, had ook geen plek voor een droger maar dit was een goede oplossing. De meeste was hing ik trouwens gewoon op. Alleen handdoeken etc gaan bij mij in de droger. Nadeel is dat het geen grote trommel is, kan inderdaad maar 5kg in.
had er ook een van indisit, mja... redelijk tevreden over. heb nu toch liever losse machines. ook van indisit trouwens... veel meer ruimte en word beter droog
Wij hebben ook een combi wegens ruimtegebrek. Eerst een samsung, maar die was echt heel slecht. Nu een Siemens, en daar zijn we niet ontevreden over. Maar het wordt NOOIT zo goed als wanneer je gewoon 2 losse apparaten hebt. Als je dat accepteert dan is het een prima oplossing.
Die van ons is 8 kg wassen en 6 kg drogen. Ideaal dat je niet meer de natte was over hoeft te laden naar een aparte droger.
Ik had eerst een indesit en nu een samsung. Ik gebruik de droger bijna nooit maar af en toe is het makkelijk, vooral in de winter als mijn zoontje bijv heeft gespuugd dan kan de slaapzak wassen drogen en meteennweer aan bijv. Ik ben wel tevreden over de samsung, het is dan ook een vrij nieuwe eco bubble. 8 kilo wassen 6 drogen. Voor mij groot genoeg! Wasresultaat is perfect, drogen op zich ook alleen blijven die pluisjes in het rubber zitten (bij die indesit ook hoor!) En irritatiepuntje bij mij is dat babysokjes soms tegen het glas aan gaan zitten en dus niet schoon zijn. Verder prima ding! Goede machine voor wassen en voor af en toe drogen perfect. Top vind ik ook het 15 minutenprogramma en airwash (opfrissen zonder water). Ook fijn is dat je wassen.en drogen achter elkaar kunt doen, dan komen je handdoeken schoon en droog uit de machine.
@Majo: ken je die zakjes voor lingerie? doe daar de babysokjes anders eens in. hier gaat ze vaak in het rubber kruipen... die lingeriezakjes kun je bijv bij de zeeman kopen, heel handig
Dank jullie voor de tips dames! Het gaat mij ook echt om handdoeken, spijkerbroeken en truien die lastig droge in de winter. Dat soort spul. Van de zomer gaat toch altijd alles lekker naar buiten (als we zomer krijge...)