Nog wat van zeggen of laten rusten?

Discussie in 'De lounge' gestart door malka, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Absoluut iets mee doen.

Zeker de vk: ooit van lichamelijke integriteit gehoord? Ik schrik hier heel erg van, vind het werkelijk waar meer dan belachelijk.

Die vieze OK zou ik ook melden, natuurlijk kunnen ze er niets meer aan doen, maar het bloed van iemand anders op het plafond? Te smerig voor woorden. Misschien moet het schoonmaakprotocol even goed nagekeken en nageleefd worden.

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Waarom een anonieme klacht,dat begrijp ik niet helemaal?

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

zeker klacht indienen ( moet ik eigenlijk ook doen over mijn vk) maar in ieder geval ga ik nooit weer naar een verloskundige ze hokus pokussen maar wat heb ik het idee

4. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Ik heb net het ziekenhuis gebeld, en de klachtenfunctionaris belt me binnenkort weer. Ben blij dat ik de stap heb gezet!

5. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    hartstikke goed van je malka, als je er nog zo mee zit dan is het voor jezelf denk ik al heel prettig als je een klacht hebt ingediend en hopelijk serieus wordt genomen! :) ben benieuwd wat ze ervan zeggen..

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Sorry oftopic.

Hier in NL moet je toch naar een vk en pas met medische indicatie kan je terecht bij een gyn? Ik zit nu ook bij een vk, maar zou veel liever bij een gyn op controle zijn ivm wat overgewicht, schildklier problemen en bekkenklachten.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ze zijn niet allemaal hetzelfde he?!! Ben 4x bevallen, 3x thuis met vk en dat ging allemaal prima. 4e x in het zhuis met gyn, ik heb geen verschil gemerkt. Niet alle gyneacologen zijn goed hoor.

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    En daarbij...bij een "gewone" bevalling in het ziekenhuis komt meestal geen gyn aan te pas. Ook daar is gewoon een vk bij. De gyn komt pas als er medische redenen voor zijn.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Het verwerken van een bevalling kan best wat tijd in beslag nemen, vind het helemaal niet raar na anderhalf jaar pas hier aan toe te komen. Goed dat je er iets mee gaat doen Malka, als is het maar zodat jij het ¨kwijt¨ bent.

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik werk zelf als schoonmaakster in een zh en heb oa ook ok schoongemaakt.
    En bij ons is het beleid dat de hele ruimte steriel moet zijn.
    Dus niet alleen het gebied waar de patient ligt en de instrumenten.
    Als er bloed op de plafond zit moeten wij zelfs een trap pakken en het plafond schoonmaken.

Meschien dat het geen standaard beleid is in elk zh (zou kunnen) :)

@ts
    Wellicht dat je idd nog een brief kan schrijven na het zh om alsnog je verhaal kwijt te kunnen.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.195
    10.798
    113
    @Agnes: wat versta jij onder steriel? Ook jij gaat niet in een steriele jas op steriele schoenen de hele ok te lijf met een fles chloorhexidine... Er is een levensgroot verschil tussen schoon en steriel!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja dat heb ik dus ook! Toen ik onzeker werd bij de Vk, was het: Ja, dat hoort erbij!
    Bij de Gyn: Wil je even kijken naar je baby, hup, meteen even een echo.

Daarbij vind ik dat de VK veel te lang wacht met je doorsturen naar het zkh! Ik bedoel, waarom verkies je "even voelen" boven medische apparatuur?

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier zijn er ook een aantal rare dingen gebeurd voor de bevalling, niet door de vk, maar door de gyn. Het heeft best lang allemaal door m'n hoofd gespeeld, maar op een gegeven moment heb ik het laten rusten.. Mede omdat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen, en ik en mijn dochter er niks aan over gehouden hebben.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Als je alsnog een melding ervan wilt maken, moet je dat doen. Zo niet, laat het dan gaan en denk ipv al die nare dingen aan je mooie kindje :)

14. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Het gaat me niet om de bloedspetters. Dat lijkt me een ongelukje en zeker niet bewust. Maar vooral om het strippen, tegen mijn wil en die van de gyn in! Als je daar met je benen wijd ligt voor onderzoek, dan mag ze dat nooit doen! Dan beschaamt ze echt het vertrouwen!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Precies, je hebt helemaal gelijk! Je ligt daar op je kwetsbaarst!

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik weet niet precies hoe dat zit, maar je kunt het bij je vk aangeven dat je liever een gyn hebt vanwege deze problemen. Ik moet de volgende x sowieso bij de gyn vanwege veel bloedverlies, dit hebben ze toen gezegd toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis. Ik heb zo'n spijt dat ik niet vanaf begin van de zwangerschap niet naar de gyn ben geweest i.p.v verloskundige .

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Meiden ik vind het een kort door de bocht om te zeggen: na een jaar is te laat!? Ik herken je gevoel ik heb tijdens mijn 1e bevalling ook dingen meegemaakt waar ik heel lang nog mee heb gelopen.

Ik heb het uiteindelijk gemeld via een klachten formulier. Het heeft bij mij wel geholpen. Bevallen en of keizersnede is niet iets wat je 'vaak' doet en hebt daar toch verwachtingen bij. Ik zeg echt melden!

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij moeten ons dus wel helemaal inpakken.
    Dus ja ik ga wel in een steriele jas,muts op,handschoenen aan en speciale sloffen voor over de schoenen de ok op.
    En bij ons is er weldegelijk verschil tussen een patiente kamer schoonmaken (dus gewoon schoon) en een ok (wat bij ons steriel gebeurt)

Maar zoals ik al zei,ik weet niet of dat een standaard beleid is die door ieder zh opgevolgt moet worden.
    Kan alleen vermelden dat in het zh waar ik werk weldegelijk het plafond schoongemaakt meot worden en op een ok steriel schoongemaakt wordt.

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#39 Sila24, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2012
    Ja precies ik had zoveel problemen tijdens mijn zwangerschap en iedere keer toen ik dat meldde bij de vk zei ze: is normaal hoort erbij;)
    ik moest haast smeken om een verwijzing naar de gyn met 41 wk , vk zei steeds je moet wachten tot 42 wk, gelukkig niet gedaan anders had mijn baby het hoogstwaarschijnlijk niet gered :x

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

maar daar zijn ze wel steeds in overleg met de gyn, tenminste bij mij ging dat wel zo. Ik hoorde best vaak: we vragen dat aan de dokter, de gyn dus.

Deel Deze Pagina