Anonieme buurman/vrouw probeerd ons de les te lezen :S

Discussie in 'De lounge' gestart door IngiePingie, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Moet echt ff uitrazen hierzo :S
    Vanmorgen vond ik een briefje (anoniem) in de brieven bus met betrekking tot onze 2 katten. Hier in stond dat ze het niet normaal vond dat we de katten buiten lieten terwijl we de hele dag weg zijn :S Dat ze ook 3 keer op een dag moeten eten net als wij..
    Grrrrrrr!!!!!:x:x Alsof we niet goed voor onze schatjes zorgen.. Nou echt wel hoor!!!!

Zal even verduidelijking geven over hoe het hier echt gaat..

We staan 's ochtends om 5 uur half 6 beide op. Katjes krijgen lekker te eten en dan gaat het woonkamer raam open zodat ze er in en er uit kunnen.. Vervolgens half uur á 3 kwartier later gaat vriendlief te werk en ik duik nog even terug me bed in vaak. Raam blijft ondertussen op een kier open zodat de 2 doerakken er in en er uit kunnen. Uurtje of half 9 a 9 kom ik er zelf weer uit... Krijgen de katjes de nodige aandacht die ze, als ze zin hebben, nodig hebben.
    Ook wordt er weer een portie eten neer gezet.
    Vervolgens is het rond half 12 tijd voor mij om naar me werk te gaan. Roep de schatjes om binnen te komen, want het raam kan ik niet open laten als er niemand thuis is.
    Maar nou wil het nog wel eens voorkomen dat 1 van de 2(met name de kater, die is dol op de buitenlucht) of allebei dat ze niet binnen willen komen. Gebeurt niet vaak, meestal komen ze wel als ik roep.
    Maar goed dan blijven ze dus buiten als ze echt niet willen komen.
    Vriendlief is om 5 uur weer thuis, dus dan kunnen ze weer naar binnen als ze wel buiten zijn gebleven. Of het raamgaat gewoon weer op een kier zodat ze heen en weer kunnen lopen.

Sorry hoor maar is het zo'n ramp dat het een hele enkele keer gebeurt dat zo OVERDAG een paar uurtjes buiten zijn, zonder dat ze er in kunnen. Alsof ik niet goed voor me katjes zorg, alsof ze het slecht hebben hierzo....
    Er lopen hier katten in de buurt die het nog veel slechter hebben volgens mij :S En dan gaat hij/zij over ons zeggen dat we niet goed zorgen voor onze 2 katten...
    En dan ook gewoon nog anoniem een briefje in de deur gooien :S Als je dan wat te klagen hebt, kom dan gewoon naar ons toe :x:(

Zo.... Ik moest het even kwijt... Lucht wel op..

Wat vinden jullie er eigenlijk van? Is het echt zo slecht dat het soms wel eens voor komt dat ze tussen 11:30 en 17:00 buiten zijn zonder binnen te kunnen?

2. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me wel voorstellen dat je boos bent. Vooral omdat het een anoniem briefje is. Ik zou me dan steeds afvragen wie van de buren achter dat briefje zit.

Persoonlijk zou het mij niet lekker zitten als de katten zolang buiten zijn. Maar dat is mijn eigen idee. Ik zou dan bang zijn dat ik net een half uurtje weg ben als de kat alweer naar binnen wil. Vandaar dat ik een kattenluikje een ideale oplossing vind. Is dat geen optie? Niet vanwege die anonieme buur hoor maar gewoon voor jezelf en de katten.

3. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Rare buuren heb je ;)
    Ik heb zelf ook twee katten en die zijn soms ook een hele dag buiten hoor en ze gaan er echt niet dood aan ;)
    Als ik thuis ben en de achterdeur staat open zijn ze ook de hele tijd buiten.
    s'nachts vind ik het persoonlijk wat anders. Met dit weer willen ze soms niet naar binnen komen maar dan ga ik nog wel een paar keer naar beneden. Word er anders wakker van.

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Nou ten eerst moet zij zich nergens mee bemoeien en zou lekker een sarcastisch briefje terug schrijven met daarin: 3x per dag? nooit geweten! als ik toch niet zo'n oplettende buurvrouw had zoiets :p en ten tweede nee vind ik het zeker niet raar. Katten vinden altijd wel ergens drinkwater of zelfs eten.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Lekker negeren joh! Je hoeft je toch niet te verantwoorden! Zolang het goed gaat met die beestjes en ze niet mishandeld of verwaarloosd worden!

Ik heb 3 katten en nu met dat warme weer komt er 1 alleen binnen om te eten! Die wil gewoon niet binnen met die warmte en zit ook echt te hijgen dan! Die zit sowieso vaak buiten...ook als het koud is.

Dan zou ik van je buren dus waarschijnlijk de dierenbescherming op mijn dak krijgen?!

Niet meer aan denken!

6. IngiePingie

@Tuana: Mij zit het ook niet lekker hoor als ze buiten blijven als ik weg ben. Gelukkig gebeurt het niet heel erg vaak.. Zorg eigenlijk dat ze altijd binnen zijn als ik weg ga.. Maar soms hebben ze van die momenten dat ze geen zin hebben om binnen te komen.. Vooral als het zonnetje schijnt. En kattenluik zou ik heel graag willen maar heb geen deur waar die in kan.
    En ik zit me ook steeds af te vragen wie het is.. Heb een vermoeden, maar zeker weten:(

Ik zei al, ik ga gewoon een briefje bij alle buren doen met heel vriendelijk de vraag of de gene van het anonieme briefje zich niet gewoon even kan melden. Ben geen boeman :S valt met mij gewoon te praten..

@Boncuk: 's nachts vind ik het idd ook wat anders.. dan komen die van mij niet buiten hoor.. Net wat je zegt, als het mooi weer is wil het nog wel eens moeilijk gaan.. Maar slaap nooit eerder voordat ze weer binnen zijn.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ja, wat raar zeg. Die heeft vast een steekje los. Overigens, mijn katten zijn vaak dag en nacht buiten, die houden er helemaal niet van om lang binnen te zitten. Nu ik verlof heb komen ze af en toe wel even een uurtje binnen voor een powernap ;), maar toen ik nog gewoon werkte waren ze vaak op mijn werkdagen buiten van ca. 07.30 - 18.00. Krijgen ze niks van hoor.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Gaat een beetje lastig hè als het een anoniem briefje is wat TS heeft ontvangen ;):D.

9. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Wij hebben 4 katten die zeer regelmatig een hele dag buiten zijn. En snachts ook hoor. Savonds staan ze gewoon met zn allen voor de deur als wij naar bed gaan om naar buiten te mogen.

Als ze het zat zijn, miauwen ze onder mijn slaapkamerraam (niet dat ik daar zo blij mee ben) en laat ik ze binnen. De katten die snachts binnen blijven maken me trouwens ook wakker om naar buiten te mogen! Maar om er even op terug te komen, katten kunnen goed voor zichzelf zorgen en vinden altijd wel een lekker ligplekje, zeker als ze het gewend zijn.

Wij hebben wel altijd voer en water buiten staan waar volgens mij alle buurtkatten van mee profiteren.

10. IngiePingie

@missflower: als ik wist wie het was... had er zeker zo iets wel gekomen hahaha..

@sarah84: Ja, ik weet dat ik het moet negeren eigenlijk gewoon. Ze hebben het hartstikke goed. Kon mensen waar de katten het slechter hadden. Mijn schatjes zijn gezond. krijgen goede en genoeg voeding.
    Hahahah ja denk dat jij dan idd de dierenbescherming op je dak had gekregen als je de zelfde buren had :p
    Die kater van mij is ook veel liever buiten hoor.. Zeker met dit weer.. Wil hij de schade van de winter inhalen.. Want dan ligt de luiwammes alleen maar binnen hahaha

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Daarom! Je kan ze moeilijk binnenhouden als ze niet willen! Die van mij is het zo gewend om lekker zijn gang te gaan, en gelukkig kan dat hier ook gewoon me een park aan het einde van de straat!
    's nacht zijn ze ook vaak buiten...maar ons raam staat altijd open, omdat mn man anders niet kan slapen. Dus als het gaat regenen zijn ze zo binnen.
    Maar ik snap je frustratie wel hoor! Het is nooit leuk als mensen zo doen en helemaal niet als het onterecht is!

12. IngiePingie

Idd.. Kijk als het nou te recht is. Dan snap ik dat.. Maar mijn katjes hebben het gewoon goed.. Zien er gezond uit en krijgen alles wat ze nodig hebben.. Maar ja.. Moet me er gewoon niet zo veel van aan trekken...

13. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij maar weet dat die beesten het goed hebben ;) Ik zou het alleen wel echt een vervelend idee vinden dat er dus iemand in de buurt dat stomme briefje heeft geschreven terwijl jij niet weet wie. Kinderachtig hoor.

14. IngiePingie

Dat is ook idd behoorlijk vervelend.. Daar kan ik me misschien nog het meest aan ergeren.. Dat ik niet weet van wie het komt.. En kinderachtig is het idd..

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat het irritant is.. Btje triest om het anoniem te doen..

Maar als jij weet dat je beestje het goed hebben, lekker niks van aantrekken denk ik.. Ik zou er niet op reageren.. Is zonde van je tijd en energie, en dan krijgt diegene alleen maar weer aandacht ;)

Lekker genieten van je katjes :)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb zelf geen katten en er ook geen verstand van, maar ik heb dit vaker gehoord. Sommigen hebben dan wel een kattenluikje, maar lang niet allemaal.

Ik weet ook niet of katten 3x per dag eten moeten hebben... Vind ik een beetje vreemd. Wij hebben (bij mijn ouders vroeger) altijd honden gehad en die kregen 's ochtends en 's avonds.

Ook vrienden van ons waar de kat(ten) binnen blijven, krijgen alleen 's ochtends en 's avonds, want die werken ook gewoon overdag.

Ik denk dus dat het bullshit is.

Lekker negeren. Misschien is het wel gewoon een geintje van kinderen...

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hebben zelf geen katten maar de katten in onze straat zijn overdag altijd buiten. Ik vind het eerder zielig wanneer een kat de hele dag binnen zit!

18. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Zou me er totaal niet druk om maken. Katten doen precies waar ze zelf zin in hebben. Ze weten precies wanneer je weggaat en thuiskomt hoor. Hadden ze maar binnen moeten komen. Doen ze niet dus ze redden zich prima. En wat eten betreft zou ik me ook niet druk maken, veel katten vangen zelf nog wel wat of hebben andere adresjes waar ze een hapje eten, en wij maar denken dat ze honger lijden.

Wij hebben een kat gehad die soms 3 dagen weg was. Soms kwam je d'r tegen in de polder, zal wel op muizenjacht geweest zijn ofzo. Van onze buren hoorden we ook weleens dat ze daar stiekem een hapje at met de buurkat. Onze kat was in de wijk zeer geliefd, vooral bij die oudjes. Dan stond ze ze op te wachten als ze met de boodschappenkar terug kwamen en dan gaven ze haar een plak worst o.i.d. Dat wisten wij ook pas na jaren.

Dus nee, ik zou me niet druk maken om je katten tenzij ze er slecht uitzien of raar gedrag vertonen. En al helemaal niets aantrekken van je anonieme buurvrouw. 3 x per dag eten??? Haahhahaha, daar houd een kat in de natuur ook rekening mee zeker. Oh, het is 12 uur dus ik moet nog mijn hapje hebben. Oh 18:00, tijd voor het avondeten, zie je het voor je.............

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Owh wat belachelijk zeg!
    Zelf hebben we 3 katten, en in de achterdeur zit een kattenluikje die alleen open kan als onze katten er aan komen, doordat ze een magneetje aan hun halsbandje hebben. Ja, of andere katten met een magneetje, maar die krijgen geen kans om binnen te komen met die waakkatten van ons, hihi! Onze katten zijn vaker buiten dan binnen hoor, ze redden zich wel.

Ze kunnen trouwens niet verder in huis, we hebben tussen de keuken en het achterste gedeelte van ons huis een deur, dus ze kunnen niet in de keuken/kamer etc komen, maar wel waar bij wasmachine en droger staat, dus zijn ze toch binnen als het petweer is..

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik heb geen katten, ik vind niet vervelend als ze bij mij in de tuin zitten, alleen ze poepen alles onder. De waterplay van mijn zoon zat dus echt onder de shit.
    We hebben een bewoner met katten. Die zegt doodleuk ooo dat zouden die van mij nooit doen. En ze blijft leuk staan en ik zit de boel schoon te maken grrrrrr
    Tja zijn de enige katten die hier lopen.
    Tja moet zeggen dat ik me er erg aan stoor, onze hond poep daar toch ook niet in de tuin.
    Maar goed, dat is onze ergenis betreft katten!
    Dat ik dus 3x per dag onze tuin bekijk op kattenpoep.....en dus schoon loop te maken.

Maar goed, het is iemand die jullie blijkbaar supergoed in de gaten houd. Want ik weet bv echt niet hoevaak die katten eten krijgen hihi het is blijkbaar iemand die goed zicht op je heeft.
    Maar wel belachelijk het anoniem te doen.

Deel Deze Pagina