Nog waterpokken na 3 weken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door me1989, 28 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.103
    711
    113
    Ik heb mijn zoon drie weken geleden laten knuffelen en een kusje geven aan een vriendje met waterpokken. Hij is nu drie en ik zou het 'fijn' vinden als hij het voor de vakantie en start van school maar vast gehad heeft.

    Maar nog niks, terwijl het zo super besmettelijk is..
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.703
    1.062
    113
    Tja, zijn rare dingen die waterpokken, soms superbesmettelijk en andere kinderen lijken het maar niet op te pikken.

    Onze oudste 3 hebben de waterpokken gehad (achter elkaar). Ik ben gastouder maar mijn gastkindjes hebben de waterpokken toen niet gehad, terwijl ik alles bij elkaar zo'n 6-7 weken waterpokken in huis had. Misschien toch een goede weerstand op dat moment of zo?

    De vierde heb ik inderdaad ook al laten knuffelen (maar ook gewoon spelen) met kindjes die waterpokken hebben... maar nog steeds niets. Inmiddels hebben de gastkindjes ook waterpokken gehad, maar onze dochter heeft het nog steeds niet opgepikt.
    Vorige week (toen we een weekje op vakantie waren) hebben 2 gastkindjes de waterpokken gehad, maar toen ze maandag weer kwamen waren alle plekjes al ingedroogd, dus ik denk dat onze jongste het deze keer weer niet heeft meegepakt. (Die gastkindjes zijn de donderdag voor onze vakantie geweest (15-2), het kan nog wel, zitten nu op dag 13).
     
  3. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.103
    711
    113
    Gek toch. Het schijnt echt zo mega besmettelijk te zijn. Je mag er niet mee vliegen en dat gaan we in juni doen. Dus ik dacht: knuffel nu maar lekker met je vriendje. Speelgoed delen enzovoort, maar niks.

    Mijn oudste 2 kregen het ook na elkaar, maar daar zat ook wel een paar weken tussen. Op internet lees ik dat 3 maximaal is. Dat zou morgen zijn en dat verwacht ik niet meer.
     
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.821
    12.439
    113
    Vrouw
    3 weken kan idd nog net, maar ik denk dat de kans groter is dat hij het niet opgepikt heeft.
    Er is idd geen peil op te trekken.
    Mijn jongste heeft het in de kerstvakantie gehad. Hij heeft het (denk ik) opgepikt van een klasgenootje dat het had. En dat is een meisje waar hij niet echt heel dicht bij in de buurt zit en volgens mij ook niet echt mee speelt.
    Maar ik was er blij mee, hij is al 8 en je kunt t het maar beter gehad hebben.
     
  5. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.103
    711
    113
    Zo dacht ik ook, maar mijn missie is blijkbaar mislukt haha. Ik ken een gezin dat niet mocht vliegen, omdat hun dochter waterpokken had. Lijkt me erg vervelend!
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.821
    12.439
    113
    Vrouw
    Oh dat lijkt mij ook heel vervelend! Valt je vakantie in duigen:(

    Nu maar duimen dat hij ze niet kort voor jullie vakantie krijgt...
     
  7. Plukdedag24

    Plukdedag24 Actief lid

    30 jan 2024
    315
    70
    28
    Vrouw
    Waterpokken zijn zo vreemd. Onze oudste kreeg het pas met 10-11 jaar en ze was niet de enige in de klas op school! En we hebben haar echt zo vaak laten knuffelen en spelen met kids die waterpokken hadden. 3,5 week na het begin van de waterpokken bij de oudste, kreeg de jongste dochter het (toen 6 jaar). Ze hebben het beiden ook echt lang gehad, indrogen duurde lang ook.
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.975
    7.157
    113
    Vrouw
    Niet meer gekregen?

    Hier nu zoontje met waterpokken. Zit er helemaal onder en is er nu ook echt ziek van. Veel pijn en koorts. Vind het toch wel echt een rot ziekte en hoop dat t snel weer voorbij is.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    G kreeg t out of the blue toen ze 6 was, 2 dagen later was ook R de pineut (maar die had een paar pokjes). Hij te jong voor permanente weerstand en zij zwaaaaar de pineut, dikke plekken, gezicht onder en hondsberoerd.

    Maar waar ze het vandaan haalde geen idee, niemand in de omgeving (bso/school/kdv) had t. Was echt een complete verrassing, ook niet echt "de tijd" ervoor. Terwijl wij daarvoor bewust speeldates hadden zodat ze het maar gehad zou hebben maar die pakte ze dan weer niet op.

    Wij snapten er in elk geval geen bal van. Maar wel blij dat we die van de lijst konden strepen.
     
  10. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.975
    7.157
    113
    Vrouw
    Das gek inderdaad.
    Hier hebben halve klassen het, dus geen vraag waar het vandaan komt;)
     

Deel Deze Pagina