Nog weekendje weg met 36/37 weken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Afua32, 1 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik zou er graag nog even tussenuit willen voordat de baby zich aandient.
    Voor ons zou dit alleen in de meivakantie mogelijk zijn ivm werk man maar dan ben ik al 36/37 weken zwanger:rolleyes:
    Twijfel of dit bij die termijn nog handig is.
    Mijn vorige twee kids zijn met 41 weken geboren maar kan mij niet meer voor de geest halen of ik met 37 weken nog fit was en zin had om iets te gaan doen.
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik zou dan wel denken aan een huisje of park niet te ver van huis.
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik wel hoor, lekker ff weg :cool: Zowel een paar weken voordat E kwam als toen ze 6 wkn oud was. Ik ben het liefste weg :roflmao: Wij zaten op Ouddorp Duin van Landal. Maximaal 45 min van mijn zkh.
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Met onze middelste zaten wij precies in mijn verlof thuis on ern enorme verbouwing die uitgelopen was. Elke dag moest ik om half 7 aangekleed zijn om de bouwvakkers te ontvangen die door het hele huis liepen. Vreselijk.

    Wij zijn toen met 38 weken nog een week op vakantie geweest om tot rust te komen. Ik had wel vooraf uitgezocht waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis was en het nummer van de plaatselijke verloskundige. Ook mijn bevallingstas lag in de auto.
    Uiteindelijk pas met ruim 41 weken bevallen, dus het was een heerlijk weekje weg.
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja dat is echt persoonlijk natuurlijk, maar ik vond het heerlijk om in het begin van mijn verlof even weg te gaan. Gewoon in een huisje. Maar ik had weinig lichamelijke klachten. Ja behalve dan die dikke logge buik :p nee ik kon geen marathon meer lopen, maar een uurtje wandelen ging nog prima. Ok, bij mijn eerste met 37 weken nog een sprintje getrokken in de duinen, dat deed ik niet meer bij m’n derde en vierde, maar bij ‘normale’ bewegingen had ik nergens last van. En ik had er ook geen problemen mee om ergens anders te bevallen. Gegevens mee en gaan :thumup:
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  5. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.697
    1.618
    113
    Vrouw
    Als iemand weekendje weg roept, begin ik meteen met inpakken. Hoogzwanger of niet, ik ging. Zelf met 32 weken een week Griekenland gedaan en met 36 weken ook nog een weekendje Nederland.
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik ben n u 38wk1d en voel me nog heel fit
    Ik heb zelf overigens echt geen behoefte meer om ver van huis te gaan, maar als je iets in de buurt kan vinden kan ik me voorstellen dat sommigen het wel leuk vindem
     
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.798
    113
    Vrouw
    Ik had het niet gedaan maar was ook echt niet meer fit en had veel pijntjes en voorweeën met 37 weken. Veel plassen 's nachts, slecht slapen, moe.. en het was bloedheet overdag dus ik leek wel een opgeblazen olifant. Ik had dan niet in een andere omgeving willen zijn en het idee dat ik in zo'n huisje in n vreemd bed zou liggen.. :eek: Daarbij is mijn 2e kind geboren met 37+6 dus ik hield er rekening mee dat de derde ook eerder zou komen. Wat overigens niet zo was, hij kwam netjes met 39+3 :roflmao: De eerste met 40+5 dus geen peil op te trekken hier.

    Veruit de meeste kinderen komen in de week voor en de week na de uitgerekende datum toch? En je bent in NL.. dus wat dat betreft kan het prima als je er zelf relaxed onder bent.
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Doen! Lekker van genieten. Andere omgeving voor iedereen en je kunt het zo rustig aan doen als je zelf wilt. Ik heb het ook 2x gedaan rond de 38 week (geboren met 40.5 en 41.3, beide met inleiden). En als het daar begint, ben je snel genoeg in een ziekenhuis als het moet ;)

    Edit; ik zat bij onze zoon 8 dagen over tijd nog rustig bij de nagelstyliste, was er van overtuigd dat hij niet zelf zou komen ;) Dag erna werd ik ingeleid, met mooie nagels :roflmao:
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja hoor. Zou ik zeker doen. Ik stond met 42 week nog heel fit erbij. Als je nu eerder een keer heel vroeg bevallen was, zou ik misschien thuis blijven, maar anders niet.
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Ondanks ik weinig kon met 37 weken had ik het zeker gedaan, lekker toch en ook voor het gezin nog even fijn zo voordat de baby er is.
     
  11. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij gaan eind mei 5 dagen weg in NL, ben dan ook een week of 35/36 zwanger. Wel 2 uur van huis, maar ja, we zijn in NL, ziekenhuis is evt in de buurt . Schoonouders komen 2 nachtjes dus misschien komt dat van pas ;)
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  12. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik zou het zelf niet zo snel doen. Hier kwamen ze namelijk met 38.1. En om dan met 37 weken nog weg te gaan...

    Maar jij bent twee keer later bevallen, dan zou ik het denk ik wel doen.
     
    Neuzeke en Afua32 vinden dit leuk.
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.658
    113
    Ja hoor! Ik heb bij de eerste nog een zakenreis naar IJsland gedaan bij 32 weken. Amerika bij bijna 36 weken durfde ik niet meer aan omdat ik bang was niet terug te mogen vliegen, naar Belgie/Frankrijk zou ik nog gegaan zijn.
    In Nederland is het ziekenhuis in geval van nood nooit ver weg, tenzij je op een waddeneiland gaat zitten.
     
  14. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Met mijn zwangerschappen had ik dat niet gedaan, liep veel teveel te klooien met het ziekenhuis/ gezondheid. Maar als je zwangerschap verder goed verloopt en je ziet het zitten, waarom niet? Garantie krijg je toch niet... Zou dan wel in de buurt gaan zitten, zodat je, mocht het nodig zijn makkelijk bent waar je wilt zijn qua zorgverleners.
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    voordeel van veel huisjes is natuurlijk ook: kleine ruimtes, wc dichtbij - geen klusjes die thuis alleen maar doorgaan. Ik zou zelf wel een voorkeurbungalow boeken, zodat je dicht bij het centrum ofzo kan gaan zitten.

    En het zou er voor mij vanaf hangen hoe goed je normaal gesproken slaapt op een ander bed. Want goed kunnen slapen is wel erg prettig... of in elk geval niet veel slechter dan thuis.

    Ik zou het wel heel ontspannend vinden verder.



    Wij hebben in coronatijd 1 week op een vakantiepark 'gewerkt' - ik niet- maar de andere 3 dus wel - maar dat was al zóveel ontspannener dan thuis! Heerlijk!
     
  16. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Interessant topic! Ik heb dezelfde twijfels... wil ook nog graag een weekje weg en zou kunnen wanneer ik 36 weken zwanger ben. Willen graag in een chalet op een camping op ongeveer 2 uur rijden. Ziekenhuis is daar wel in de buurt dus daar maak ik me geen zorgen om. Wel wat meer over hoe ik fysiek zal zijn. Kan me ook niet meer goed herinneren hoe ik bij mijn zoontje was met 36 weken. De laatste weken werd lopen wel steeds lastiger maar ja hij is uiteindelijk geboren met 41+3 dus dat is niet zo gek dan. Vind het lastig...
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  17. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Lekker juist, ik zou het doen, qua fitheid kon dat ook prima hier nog.
    Wel zijn mijn jongens in de 37e en 36e week geboren
     
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik persoonlijk zou er niet voor kiezen. Wij waren een midweek weg toen ik 30 weken zwanger was en dat vond ik al zwaar.
    Ik sliep sowieso al slecht thuis, in een ander bed sliep ik dus gewoon nauwelijks.
    Voor m'n zoontje was het fijn om er nog even tussenuit te zijn, en zeker ook wel fijne momenten samen gehad. Maar kan niet echt zeggen dat ik die week uitgerust ben :roflmao:
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Qua gezondheid kon ik dat echt niet meer, zeker de laatste zwangerschap niet (maar toen lag ik vanaf 34wkn in het ziekenhuis). En ik ben met 37 wkn en 36 wkn bevallen, dus dat zou ook niet zo goed hebben uitgepakt :D Maar ik zou je eigen eerdere zwangerschappen een beetje als leidraad nemen, en echt super fit hoef je ook niet te zijn tijdens zo’n weekendje toch? Beetje relaxen, verandering van omgeving etc kan al heerlijk zijn!
     
    Neuzeke en Afua32 vinden dit leuk.
  20. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Dank allen, ik ben overtuigd.
    Ga kijken waar ze nog plek hebben in de meivakantie:thumup:
     
    Isabella2020 en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina