Ik zou het qua fitheid ook nog wel gedaan hebben, maar ik ben een snelle bevaller.. het ziekenhuis en eigen vk zou ik dan zo niet meer redden. Dus dat is ook iets om over te denken verder, heerlijk een weekend weg!
Ja zeker, doen! Wij zijn met 36 weken nog een midweekje weg geweest. Het was zo relaxt! Even helemaal niks en ontspannen. Vrijdag thuis, zaterdag laatste dingen in huis gehaald en de volgende dag begon de bevalling. Als ik het opnieuw moest doen dan waren we zo weer weg gegaan met 36 weken. Ik had trouwens niks extra’s mee voor de baby. Wel even aan gedacht maar tis allemaal zo opgehaald thuis dus vonden wij het niet nodig.
Ik zou het zelf alleen al niet doen omdat ik zeer snel beval en niet het risico zou willen lopen in een vreemde stad te bevallen. Of in een vreemd vakantiehuisje.... Of je er lichamelijk toe in staat ben is natuurlijk lastig te bepalen. In mijn eerste twee zwangerschappen had ik het wel gekund, in mijn derde zwangerschap zeer zeker niet vanwege heftige bekkeninstabiliteit.
Qua fitheid zou ik zeggen: doen. Ik voelde mij op zich heel prima alleen: ik had gewoon nergens meer zin in. Die buik zat zo in de weg en at en sliep al weken erg slecht. Ik kon me verder prima voortbewegen en voelde me ook goed. Geen vervelende klachten of dizzy of wat dan ook. Maar toch had ik door weinig voedsel en slaap gewoon weinig energie wat resulteerde ik helemaal nergens zin in hebben. Beide jongens zijn ook met 38 weken zoveel geboren dus ik persoonlijk zou het niet meer doen.