Wat geven jullie je moeder voor Moederdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miekjepiekje, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ieder jaar met Moederdag heb ik een soort van "meningsverschil" met m'n zusje. ;) We geven altijd samen met mijn jongere broertje iets voor Moederdag. Meestal echt een cadeau. Mijn zusje geeft graag grote cadeaus. Maar eigenlijk vind ik dat een beetje onzin. Ik vind moederdag een dag om je moeder te laten weten dat ze bijzonder voor je is. Bijvoorbeeld met een ontbijtje, een bos bloemen, een lieve kaart. Niet hoe groter het cadeau, hoe liever je moeder is.
    Vandaar mijn vraag: wat doen jullie met Moederdag?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Dit jaar krijgt mijn moeder een moeder-dochtersauna-dagje kado. Zelf krijg ik een mama-fiets :D (kindjes zijn nog te jong om dingetjes te maken haha). Dus ja ik houd wel van de wat grotere cadeau's ;).

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn moeder een muziekdoos gegeven (ze is gek op die dingen). ;)

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dit jaar laat ik een mooi boeket bloemen bezorgen.
    Normaal doenw e inderdaad iets samen met mijn broer en zussen, dit jaar doe ik even iets van mezelf:)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

helemaal niets, wij doen niet aan moederdag, zeker niet in de zin van een gekocht cadeau!

Meestal maken mijn kinderen een mooie tekening.

6. Nati

Nati Niet meer actief

Mijn moeder kreeg altijd iets kleins, een bloemetje of iets zelf gemaakts of zo.

Mijn schoonmoeder krijgt ook van die kleinigheden. Een leuk plantje of iets voor in huis. Ze is al lang blij dat ze überhaupt iets krijgt, want voor mijn komst in het gezin kreeg ze jarenlang niets. :D

Ik vind het leuk om er iets aan te doen, maar een duur cadeau hoeft wat mij betreft niet (hoef ik voor mezelf ook niet). Ik vind het ook leuk om tussendoor en onverwacht weleens een kleinigheidje te geven (of te krijgen, haha) als blijk van waardering.

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Waarom zou je hierover in discussie gaan?
    misschien is het dan een goed idee om te bedenken of het niet beter is om ieder apart een cadeautje te geven.
    Iedereen uit zijn liefde op een eigen manier. De één met een dikke knuffel, de ander met een duur cadeau.

Ik kan helaas mijn moeder niks meer geven :(

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mijn moeder krijgt een ketting,pendant en 2 muntjes van mi modena van ons samen (3 kinderen)

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Een kleurboek voor volwassenen!!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Een jaar abbonnement op de trots en een dienbladje met wat koffie/thee spulletjes waar we dan de waardebon van het tijdschrift opleggen.

11. Missmystique

Missmystique Niet meer actief

Ik ga mijn moeder met moederdag vertellen dat ze oma word ;)

12. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ik heb vanmorgen met mijn dochtertje 2 terracotta bloempotten geverfd. Zaterdag even 2 plantjes halen voor er in en klaar. 1 voor mijn moeder en 1 voor mijn schoonmoeder.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Een kleinkind ! *hoop ik*

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Niks! Moederdag is voor kleine kinderen die wat maken voor mama en straks papa.

Commerciële onzin is mijn mening ;)

15. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik geef mijn moeder dit jaar het ontbijt setje van Blond voor moederdag. Dit is puur omdat ik weet dat ze daar heel blij mee is en het al een tijd wil hebben. Normaliter doen we een mooie plant of een bos bloemen en eten we met z'n alle! Gewoon qualitytime!

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wil voor schoonmoeder een vlinder op een bloempot zetten van babyvoetjes met een plantje er in; en daarbij waarschijnlijk het tijdschrift 'Trots' voor een keertje (of is dat erg gierig? Eenmalig? :p)

Wij zijn namelijk best gierig op dit moment; gezien overige uitgaven :cool:

17. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Vind ik echt niet gierig. Cliché misschien maar het gaat toch om het gebaar?!
    Ik weet van mijn moeder dat ze het commerciële toestanden vindt, dus dat geeft bij ons geen druk. Ik ga haar wel een geschilderd bloempotje geven met bloempje erin, morgen samen met dochter maken. Schoonmoeder krijgt dit ook.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Eh tja, mijn moeder vindt alles wel leuk, maar dit jaar geven mijn man, ik, mijn broer en zijn vriendin haar een Tassimo. (valt erg mee als de kosten gedeeld worden)

Voor mijn schoonmoeder wordt het een bos bloemen, want ze verhuizen over een tijdje naar Bonaire, dus ik geef liever niets wat alleen maar ruimte inneemt. Ik geloof dat zijn broers niet echt aan Moederdag doen.

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Weet het nog niet precies maar wil graag iets maken met mijn zoontje. Dus dat wordt zaterdag geklieder! :D

Trots kende ik niet, leuk idee!

20. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Mijn eigen moeder leeft niet meer, maar ik heb een superlieve schoonmoeder die altijd voor ons klaar staat en helemaal dol is op onze dochter, kan me geen leukere betere lievere schoonmoeder wensen en daarom krijgt ze van ons een dinerbon waar ze samen met dr man lekker van kunnen eten :) daarnaast maakt mn dochter altijd iets voor dr.

Deel Deze Pagina