pas 2 weken later terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marliesje83, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had vandaag een baarmoederslijmvliesmeting ivm terugplaatsing van een cryo. Het was nu 10mm, dus de terugplaatsing kon ingepland worden. De metingen enzo gaan via het MCL (leeuwarden) en de terugplaatsing is in het UMCG.

Wat schertst mijn verbazing, pas over 2 weken is er een plekje in het UMCG voor een terugplaatsing! Ik moet nu dus 2 weken wachten, terwijl mijn slijmvlies al goed is. VOlgens de gyn maakt dit niets uit, door de progynova kan ik gewoon 2 weken wachten, maar mijn gevoel zegt dat dat raar is. Dan zit dat baarmoederslijmvlies er dus 2 weken langer dan normaal is, dat kan toch nooit goed zijn?!

Iemand hier ervaring mee of ideeën over?

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar ik vind het ook belachelijk dat je dan 2 weken zou moeten wachten!
    Zou er dan ook zeker nog achteraan gaan, want dit slaat echt nergens op!

3. Hier ook geen ervaring, maar ik vind het ook te belachelijk voor woorden. Dat kan toch niet! Ik zou er ook echt achteraan gaan!

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Toevallig, ik loop ook bij het mcl/umcg en moet ook 2 weken wachten op de cryo tp. Ze heeft mij uitgelegd dat er meerdere klinieken gebruik maken van het umcg met terugplaatsingen en dat het nu erg druk was. De progynova houdt je slijm vlies op pijl. Ze doen het zo ook met behandelingen met eicel donaties.

Krijg jij ook nog een echo van te voren? Dat ben ik vergeten te vragen

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan echt geen kwaad, omdat het volkomen in een kunstmatige cyclus gebeurt. Door de Progynova hou je het baarmoederslijmvlies op de juiste dikte en in stand, je eigen lichaam ligt helemaal stil. Stel dat je zwanger wordt na de cryo-tp, dan moet je zowel de Progynova als de Utrogestan tot week 12 blijven doorgebruiken. Dus twee weken langer maakt echt niet uit.

(Trouwens: hier ook de behandelingen in het MCL & UMCG gedaan!)

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!

@Jippie, klinkt logisch. Het zal idd wel goed zijn, als het niet goed zou zijn voor het bm slijmvlies en dus de kansen zouden verminderen, dan zouden ze het denk ik ook wel cancelen en opnieuw beginnen in de volgende cyclus. Anders heeft het natuurlijk ook helemaal geen zin.

@Jewel - wat toevallig! Wanneer had jij je bm-slijmvlies meting?
    Ik krijg geen echo meer, de terugplaatsing is gepland, moet gewoon doorgaan met de progynova en dan direct naar Groningen.

@Shadixx en misgin, ik vind het dus ook belachelijk, maar het heeft geen zin om er nog verder achteraan te gaan - vol is vol. Dus al ga ik op mn kop staan, er is niets aan te doen. Ik was toch al geen fan van het UMCG, maar ben het nu al helemaal niet meer!

7. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    He hoi

Ik ben nieuw hier maar lees toevallig je bericht en ik maak hetzelfde mee.
    Ik heb ook in het umcg pas 2 weken later cryo tp gehad.
    Toevallig heb ik de tp vandaag pas gehad en gaven aan dat het niet uit maakt dat het later gebeurd. Ze gaven aan dat je cyclus gestimuleerd is en daarom maakt het niet uit.
    Ik ben er ook niet helemaal gerust op maar ga nu 2 lange weken wachten en hopen op goed resultaat.
    Jullie ook allemaal veel succes

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Panter, Wat fijn dat je nog even reageert!

Iedereen lijkt hetzelfde te zeggen; dat het niet uitmaakt doordat de cyclus gestimuleerd is. Nou ja, ik ga er dan maar vanuit dat dat idd zo is, het zal wel goed zijn.

Heel veel succes! Ik ben wel heel benieuwd hoe het afloopt; laat je het even weten over 2 weken?

9. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Hallo

Ik laat het je weten hoe het afloopt.

10. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Hallo,

Ik mag eingelijk dinsdag officieel testen, maar vandaag al testje gedaan. (aangezien embryo nu 13 dagen oud is moet het met gevoelige test al kunnen)
    Ik kan nu zeggen ik ben voor de allereerste keer zwanger na 3 jaar!!!!
    Is nog allemaal pril en bij cryo TP heb je meer kans op miskraam, maar weet in ieder geval nu wel dat ik wel zwanger kan worden.
    Dus het langer wachten op TP heeft voor mij alleen positief uitgepakt ;)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heb je geen Pregnyl gespoten? Want je test wel erg vroeg...

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn!!! Hopelijk gaat alles helemaal goed en heb je straks een mooie hartslag op de echo!

@Jippie - bij het UMCG is het protocol progynova + utro, dus geen pregnyl.

Hier heeft het lange wachten minder goed uitgepakt, beide cryo's hebben het ontdooien niet overleefd, dus helaas geen tp gehad gisteren. :(

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Marliesje Balen dat de cryo's het ontdooien niet overleefd hebben, alles voor niks gedaan...:( Dat staat echter wel los van het wachten, want dat heeft niks met het ontdooiingsproces te maken. Moet je nu weer aan een hele nieuwe IVF-ICSI beginnen? Succes alvast!

Ik ben zelf ook onder behandeling geweest van het MCL-UMCG, dus ik ben bekend met de werkwijze. Alleen had ik zo snel niet gezien dat Panter daar ook onder behandeling is.

14. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    @Marliesje83
    Ja ben blij en nog onzeker aangezien miskraam percentage hoger ligt bij cryo behandeling.
    Voor jouw heel erg balen dat het ontdooiingsproces niet goed is gegaan. Is altijd weer z'n teleurstelling als het weer mis gaat. Veel succes met de volgende behandeling(en) en hou de moed erin ook al is het soms moeilijk en onbegrijpelijk.

@Jippie inderdaad geen pregnyl gespoten, maar zo vroeg is het ook weer niet. Voor normale begrippen heb ik 1 dag voor mijn NOD getest als je het terug berekend. De zogenaamde eisprong was op 2 november en dag later begonnen met utrogestan bolletjes.
    Ziekenhuis gaat altijd uit van latere datum. Zodat ze zeker zijn dat je wel/niet zwanger bent. ;)

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij een cryo-tp mag je 12 dagen na de terugplaatsing testen, toch? Spannend, hopelijk een mooie donker wordende lijn!

16. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    @jippie Ik mag pas 14e dag naar de tp testen, maar is elk ziekenhuis weer anders is volgens mij. Ik zit bij scheper ziekenhuis onder behandeling alleen in het UMCG krijg ik TP.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij waren onder behandeling van het MCL in Leeuwarden, het labwerk en de terugplaatsing werden in het UMCG gedaan. Bij een vers embryootje mochten we na twee weken testen en na een cryo na 12 dagen. Ik meende dat dat de richtlijn van het UMCG was. Maar misschien houden gyns of ziekenhuizen hun eigen richtlijnen aan, dat kan inderdaad. Succes!

Deel Deze Pagina