hoge bloeddruk

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Siren84, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ingeleid wegens dit. Daarna zakte hij mooi. Maar sinds een week kan ik niet meer uit mijn ogen kijken van de hoofdpijn. Vanmorgen naar de huisarts geweest en ja hoor...gestegen naar recordhoogte (voor mij dan) 145-105. Dit kan de hoofdpijn verklaren. Heb voor een week medicijnen gekregen. Volgende week terug. Vk moet ik nog mee overleggen. Afspraak gyn had ik al staan op 9dec. Hoe gaat dit nu verder? Iemand ervaring? Chronisch aan de medicijnen?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bij mij bleef hij ook een week of 2 erg hoog. Daarna ging hij weer dalen. Bij mij twijfelde ze ook of ik aan de meds moest of niet. De dag voordat ik meds moest gaan gebruiken daalde hij eindelijk

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ook hier na de bevalling is de bloeddruk weer gestegen. Ik neem momenteel 1 x per dag 30 mg Adelat (nifedipine). Dat moet ik drie maanden slikken van de ha. Ik ben pas voor controle geweest en en had netjes 120/80. Ik kwam van fluctuerende waardes met als record 160/105 :( Volgend jaar moet ik voor bloedonderzoek en dan gaat de ha kijken hoe verder. Overigens is het bij mij erfelijk en schijnt de zwangerschap dit getriggerd te hebben.

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik zit aan de Bisoprolol 5mg maar de hoofdpijn wordt echt niet minder :/
    Nou kan daar wel een andere reden voor zijn natuurlijk maar ik word er gek van! Continu aan de pijnstillers want het is gewoon niet te doen!
    Nog meer mensen last van? Na de bevalling

5. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Ik ben na mn eerste zwangerschap niet meer van bloeddrukverlagers af gekomen...tijdens zwangerschappen metheldopa en enelapril daarna...
    Vervelend hoor, bij mij schommelt het ook continu

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier kom ik er waarschijnlijk ook niet meer vanaf.. pre-eclampsie gehad en ook nu blijft hij hoog.. maar ik heb ook factor v leiden..

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bij mij heeft het wel 10/12 weken geduurd voor ik de medicijnen kon afbouwen en uiteindelijk mocht stoppen. ( begonnen in week 35 van zwangerschap, hoogste tensie ca 150/115). Ik blijf jaarlijks onder controle, ze denken dat het erfelijk is bij mij en dat de zwangerschap net heeft getriggerd. Maar tot nu toe ( 2 jaar na mn laatste evalling) geen hoge bloeddruk meer gehad.

8. minieme1984

13 mei 2012
    85
    0
    0
    verpleegkundige
    noord brabant
    Hier ook hetzelfde gehad. 1 week voor de inleiding kreeg ik medicatie voor de hoge bloeddruk en deze werd na de bevalling direct gestopt, omdat de gyneacoloog dacht dat het niet meer nodig zou zijn. Voelde me de dagen erna niet helemaal ok, maar dacht dat de klachten bij zo'n bevalling hoorde. Maar de 3e dag na de bevalling was ik zo trots dat mn kleine voor het eerst vanuit de couveuse afdeling bij mij op de kamer mocht en voor het eerst in bad mocht dat ik de klachten ook maar voor lief nam. Alleen werd het die dag veel erger, en op een gegeven moment zag ik sterretjes, was misselijk, hartkloppingen, zweten en geagiteert en had ik toch maar de zuster erbij geroepen (lag nog in het ziekenhuis ivm mn zoontje die op de couv de eerste dagen lag). Mijn bloeddruk bleek een recordhoogte van 170/116 te hebben en mijn leverfuncties bleken ook afwijkend te zijn. Bleek dus toch nog een zwangerschapsvergiftiging te hebben gekregen en heb nog 5 weken nifidipine moeten slikken, waarna uit een 24 uurs bloeddruk meting bleek dat mijn bloeddruk eindelijk weer normaal was geworden na die weken. (127/70).
    Je hoeft dus wrs niet je hele leven iets te blijven slikken, tenzij er iets anders in je lichaam speelt wat het veroorzaakt.

Deel Deze Pagina