Afgelopen weekend heb ik ivm een te hoge bloeddruk en klachten die op zwangerschapsvergiftiging konden duiden in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig bleek het geen zwangerschapsvergiftiging te zijn en is mijn bloeddruk met behulp van nog meer medicatie weer onder controle. Voordat ik vanmorgen weg mocht hebben ze eerst nog een groeiecho gemaakt. Hieruit bleek dat het beentje nu op 40w2d zit, het buikje op 39w6d en het hoofdje op 35w6d. Het geschatte gewicht op dit moment is 3000 gram en de P was P95. Nu maakten ze zich in het ziekenhuis geen zorgen over de groei, maar ik vraag me toch af of het straks allemaal wel een beetje in verhouding is en of er nog meer dames zijn die een kindje verwachten of hebben gekregen met ongeveer P95. Moet eerlijk zeggen dat ik echt hoop dat hij over 2-3 weken geboren wordt en niet eigenwijs blijft zitten tot 41 of 42 weken...
Hier nog eentje: bij ons loopt buikje heel erg achter (is op dit moment iets van 31 weken). Vorige week allerleid onderzoeken gedaan, maar verder ziet het prima uit (CTG, werking placenta, mijn bloeddruk). We maken ons dus geen zorgen, het betekent dat we gewoon een lang,, dun kindje krijgen. Maar ja, dat zijn wij alletwee ook. (bij ons geschatte gewicht met 37 weken: 2350 gr). Veel minder dan bij jou dus. Maar ja, zolang ze gezond is.....
Hier ook een zoontje gekregen die op de p 95 zat! Ik ben bevallen op 37w5d d.m.v inleiding en hij was toen al 4590 gram! Dus blij dat ik 2,5 week eerder was! Trouwens wel een goede bevalling gehad!
Ik ben ingeleid omdat ik galstenen had! Maar achteraf was de grootte van mijn zoontje ook een indicatie geweest en wordt ik deze zwangerschap nog beter in de gaten gehouden! Ze hebben mij toen verteld dat als ik overtijd was gegaan ik niet normaal had kunnen bevallen! Mijn zoontje werd wel ong 4500 gram geschat maar dan wel op 40 weken en niet 2,5 week daarvoor!
In het zkh waar ik loop word er niet ingeleid ivm grootte van het kindje is me verteld. Ik zal vrijdag eens vragen tot wanneer ze me door laten lopen indien ik overtijd ga. En wat ze gaan doen indien mijn bloeddruk na de 37 weken weer zo gaat stijgen als afgelopen week.