Mijn vriend kwam vanavond met een "praktisch" vraagje; hij vroeg of we mijn vader moesten bellen als het kindje s'nachts geboren word. ik had gelijk al gezegd dat als Glimmie s'nachts naar buiten komt dat we echt niet gelijk iedereen hun bed uit hoeven te bellen.ik zou een rolberoerte krijgen als iemand me s'nachts wakkerbelt, maar hij vind het de normaalste zaak van de wereld Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hierover denken of gedaan hebben wanneer je s'nachts bevalt of jullie ook hebben gewacht met familie bellen tot een respectabel tijdstip?
Hoi Glimworm, wij hebben gewoon gevraagd aan de opa en oma's of ze gebeld wilden worden als de bevalling begon..... de een wilde dat wel, de ander niet. Ze wilden allemaal dolgraag meteen gebeld worden als de kleine geboren was, ookal was dat 's nachts. Dus ik zou even kijken wat je zelf wil, en anders vragen wat opa wil. Mijn ervaring is dat je zo trots bent dat je de hele wereld wilt bellen! En wel meteen haha.
Ben eigenlijk wel benieuwd, denk dat we de a.s. opa's en oma's wel gaan bellen als het begint.. maar wat we echt doen weet ik nog niet
om 23 uur wisten we dat we een keizersnede zouden krijgen binnen 1 uur dus beide ouders gebeld en gelijk gevraagd meotenw e bellen als het geboren is, ja zeiden ze. om 02 uur terug op de kamer en gebeld, ze hadden telefoons mee naar bed genomen maar mijn ouders zaten er gewoon op. In het ziekenhuis vroegen ze nog of er bezoek kwam, hebben gezegd nee want kleine meid lag ook in de couvese.ouders waren er om 8 uur maar kleine meid nog niet dus smiddags terug gekomen zou gewoon overleggen
Bij ene bevalling is het volgens mij wel gebruikelijk om snachts op zn minst opa en oma te bellen en bijv. evt een beste vriend(in) ofzo. Ikzelf zou als mn zusje zou bevallen ook vragen of ze me wil bellen. Hier waren de bevalling laat op de avond en smiddags dus hebben we iedereen meteen gebeld. Anders had ik iig mijn moeder gebeld en mn schoonouders zouden wel aangeven dat ze gebeld zouden willen worden (wat niet autm. betekend dat ik ook wil dat iedereen meteen komt) maar dat weten ze iig of alles goed is gegaan.
We hebben zelf besloten niet te bellen als het zou beginnen. En overlegd of we moesten bellen als de kleine er in de nacht zou zijn. Mijn schoonouders wilden direct gebeld worden. Mijn ouders zijn normaal rond 6 uur eruit. Dus vroeg genoeg in de nacht om te bellen. Mijn zusje wilde liever wel 's nachts gebeld worden. Mijn schoonzusje dan weer niet In praktijk ging het iets anders. Mijn bevalling begon in de ochtend. En mijn zusje belde voor iets anders. Maar ja, middenin een wee kon ik echt niet opnemen. Dus ze kreeg mijn man aan de lijn. Toen wist ze genoeg. Ze was bij mijn ouders. Dus mijn familie wist toen dat het was begonnen. Toen afgesproken dat ik pas weer zou bellen als de kleine er was. Toen de kleine er was om half 1. Hebben we iedereen gebeld die het wilde weten.
wij hebben bij de eerste 's nachts alleen mijn moeder gebeld (werd haar eerste kleinkind) en mijn vader (ook eerste kleinkind en zijn verjaardag!) toen de kleine eenmaal geboren was (vroeg in de ochtend hebben we alle opa's en oma's gebeld. bij de tweede heb ik alleen mijn moeder gebeld toen het begon, dit ivm het oppassen op onze oudste... toen de baby geboren was hebben wij nog even 2 uurtjes lekker met ons 3tjes genoten en toen pas de opa's en oma's gebeld. ik denk dat je idd het beste kan overleggen... mits je er zelf geen behoefte aan hebt want je eigen gevoel komt natuurlijk op de eerste plaats!
Onze ouders hadden aangegeven om sochtends gebeld te willen worden. Zodat je zelf weer een beetje uitgerust bent en opgefrist. Uiteindelijk lag ik al 2 weken in het ziekenhuis en was het moeilijk om alles geheim te houden. We moesten het mijn ouders wel vertellen wanneer we werden ingeleid omdat mijn vader die ochtend de proefdruk van het kaartje zou brengen. Als hij dan zou zien dat mijn bed leeg was.... tja... En het was op mijn moeders verjaardag. Ik wist dat ze haar vriendinnen op de koffie zou krijgen die middag Mijn moeder heeft die middag haar mond niet kunnen houden tegenover haar vriendinnen ivm de stress en spanning. Uiteindelijk hebben we ons lijstje afgebeld op het moment dat ik weer terug op de kamer was (na ks en ná dat ik L. had aagelegd op de couveuse afdeling) Dus even een momentje voor ons zelf hadden gehad.
Wij zouden niet bellen als de bevalling zou beginnen maar uiteindelijk hebben we dat toch gedaan omdat ik 's middags naar de gyn moest om evt inleiden te bespreken en intussen lag ik al te bevallen. Mn man heeft dus gebeld dat ze binnenkort hun kleinkind konden verwachten. 's Avonds heeft hij zijn ouders gebeld dat het een keizersnee werd en ze zaten al die tijd enorm in spanning. Mijn ouders niet gebeld omdat ik juist mijn ouders van spanning verdacht. Om 00.21 is onze dochter geboren en mn man heeft gelijk zijn moeder gebeld, toen ik terug was ( ca 01.30 ) heb ik gebeld of mijn ouders hun kleinkind wouden ontmoeten en die kwamen meteen langs midden in de nacht! Ik zou vragen wat ze willen, mn schoonouders kwamen pas in de ochtend langs want die wouden eerst een kado'tje meenemen uit de stad.
Mijn moeder en zus worden meteen gebeld bij de 1e wee, ik wil heel graag dat één van hun er bij is. Wss zal ik ook een goede vriend bellen die hier vlakbij woont, kan denk ik wel wat steun gebruiken dan, lijkt me best eng om tijdens weeën alleen te zijn namelijk en mijn familie woont aan de andere kant van het land en heeft dus wat tijd nodig om hier te kunnen komen. De rest zal wel snel na de bevalling op de hoogte gesteld worden.
Mijn zoon is overdag geboren maar ik denk als ik snachts bevallen was en mijn familie niet had gebeld dat ik een burgeroorlog had ontketend hahahaha
ja dat zou hier ook gebeurd zijn vrees ik . Ik had afgesproken om niet te bellen als de bevalling begonnen was, maar natuurlijk wel gelijk na de geboorte. Ik ben uiteindelijk om 9uur s avonds bevallen en rond 10uur stond heel de verloskamer vol met ouders, broertjes, zusjes. Erg gezellig!
Beide oma's wilden heel graag meteen gebeld worden, en dat werd dus 2 keer een nachtelijk telefoontje (oudste is om 3.48 geboren en jongste om 0.45). Hadden we vantevoren afgesproken. Mijn zus wilde de eerste keer ook wel dag of nacht gebeld worden, maar zij was toen zelf ook hoogzwanger, dus ik heb haar toch een nachtje laten doorslapen en heb haar pas 's morgens gebeld. Kortom: bespreek het met jullie ouders of ze ook 's nachts gebeld willen worden, en bedenk zelf ook even of je dat wilt doen. Sommige mensen denken dat zo'n telefoontje een uitnodiging is om gelijk even langs te komen; in dat geval zou ik ze lekker tot de volgende dag laten wachten op het goede nieuws. Een verloskamer vol met familie, een uurtje na je bevalling? Ik moet er niet aan denken. Gelukkig is dat voor iedereen weer anders
haha, ik was onterfd hoor als ik mijn moeder niet direct gebeld zou hebben toen onze eerste was geboren. Ze hoefde absoluut niet te weten wanneer het begonnen was want dan had ze haar schoenen opgegeten van de stress. ( en gelukkkig maar want het eindigde met een ks waarmee mijn moeder erg slechte ervaringen mee heeft) Em was met 38+2 dagen geboren om 6 uur. Dus nog vrij onverwacht. Ik vergeet nooit dat telefoontje meer. He mam met Chrystel. Ja wat is er. Heb je vanavond nog wat te doen. Nee hoezo.. mooi dan kun je je kleindochter komen bekijken. Ik heb nog gezegd hoe ze heette en dat het ks was geworden. Dat dacht ik wel zei mijn moeder en heeft de hoorn op de haak gegooid. Mijn vader de auto voor laten rijden, naar de buren gelopen om te vertellen dat ze een kleindochter had ( en mijn vader maar wachten in de auto) en naar het ziekenhuis gescheurd. haha. vergeet ik nooit meer. ( dat was het leukst van de hele bevalling) Fleur is met een geplande ks gehaald en mijn ouders pasten op Emma dus toen geen verrassingseffect helaas
We hadden bij onze eerste onderling afgesproken dat het begin van de bevalling bij ons zou blijven. Ook om rust te hebben en niet steeds bijv. telefoontjes, smsjes etc te krijgen (niet dat ik me voor kan stellen dat mijn familie dat doet, maar goed). Voor wat betreft de berichtgeving als de kleine er zou zijn hebben we familie en hele goede vrienden gevraagd wat ze wilden. Zo konden ze zelf kiezen . En dit is ons goed bevallen. Bij onze tweede (hopelijk over een paar weekjes!) bellen we alleen mijn broer en schoonzus, ivm oppas voor onze eerste .
Hier familie niet op de hoogte gebracht van aanvang van de bevalling, maar wel vrij snel gebeld nadat dochter op de wereld was gezet. Volgens mij een half uurtje of een uurtje na de geboorte heeft mijn vriend de grootouders gebeld. Die wilden dolgraag komen, maar hadden bijna anderhalf uur reistijd... dus uiteindelijk waren ouders, schoonmoeder en mn zusje er om half 11 en zijn om 11 uur weer weggegaan. (Ik lag nl in het ziekenhuis op kamer met een andere kraamvrouw) Mijn moeder had wel het idee/gevoel dat ik bezig was met bevallen, want ze had kennelijk in de middag naar ons huis gebeld en geen gehoor gekregen (40+3 bevallen) Wij hebben het er trouwens niet over gehad, maar als het midden in de nacht was geboren, dan denk ik dat we toch pas vroeg in de ochtend ofzo hadden gebeld. Nu voor de tweede.... gaan we ook niet vooraf bellen. Familie woont op dik anderhalf uur rijden, dus in principe wordt dochterlief door de buren opgevangen.
wij zouden bellen als ik was bevallen. Mijn zus woont alleen in Amsterdam en wij in Rotterdam, dus die had ik 's middags(terwijl ik bezig was) een smsje gestuurd; 'je kunt wel naar papa en mama gaan, want hoogstwaarschijnlijk wordt je vannacht tante..' Toen mijn zus eenmaal gearriveerd was bij mijn ouders(om 18 uur), wisten zij dus ook dat ik bezig was. Ze dachten dat het nachtwerk zou worden en begonnen vrolijk aan de spelletjes, maar om 20 uur belde ikal dat ik bevallen was. Mijn man had ook meteen zijn moeder gebeld en die zou ook meteen met zijn broertjes komen. Mijn ouders en schoonouders wonen vlak bij elkaar, mijn schoonouders hebben een auto en mijn ouders niet, en er lag toen een enorme laag sneeuw, maar moet je raden wie er eerder waren.. mijn ouders haha. Het moment dat mijn vader, moeder, zus en zusje binnenkwamen, allemaal met tranen in de ogen, zal ik nooit vergeten. Ik word er nog steeds emotioneel van. Overigens is mij wel geleerd(en tis me goed bevallen) om het eerste uurtje echt voor jezelf als kersvers gezinnetje te houden.
ja ik vind het doodnormaal dat je dan belt, mijn man heeft zijn moedre niet gebeld (ondanks aandringen van mij) en dat zorgde echt voor een flinke ruzie. Mijn moeder zat in de kamer en zusje en vader zaten in de wachtkamer (echt uren !!) maar ze zouden niet anders willen hoor.. Ik vond het heel intiem mijn familie hoort ook bij onze familie, ik blijf toch mama's kleine meisje dat was erg bijzonder dat ze het op deze manier overgedragen heeft op mij, bij onze dochter was ze niet en dat was ook gewoon speciaal maar het scheelt dat mijn moeder (ouders) mij en mijn man genoeg ruimte gaven..
Hier hetzelfde! Beide familie's (zowel opa/oma als broers/zussen) wilden allemaal direct gebeld worden, zodra de kleine er was, of dat nou overdag was of midden in de nacht.
Ik zou het gewoon aan de ouders en evt. broers/zussen vragen of ze gebeld willen worden of níet 's nachts. Ik zou mijn moeder en man gelijk gebeld hebben en mijn zusje ook, maar mijn man zijn ouders gaven al gelijk aan dat als de kleine 's nachts zou komen, we ze 's ochtends vroeg maar moesten bellen.. Dus ik zou het gewoon even navragen, dan kan je niemand voor het hoofd stoten of juist (in hun ogen) onnodig wakker maken.