@ hopefultimes.. Wat vervelend zeg dat je je zo broert voelt de hele tijd! Gek is dat toch hè dat elk lichaam toch weer anders reageert.. Ik had een collega die zwanger was en het ook al bij 5 weken vertelde tegens ons omdat ze de hele tijd broert was en moest overgeven.. Tsja dan moet je het wel vertellen als je mensen niet ongerust wilt maken... Hopelijk gaat het snel beter met je.. Ik geloof zeker dat je dan meer zal kunnen genieten als nu! @Elly.. Zal ik me meteen dan maar even voorstellen? Ik kom uit Noord-Holland! En ik ben 25 jaar.. Hoe oud ben jij? Mijn man en ik zijn in mei vorig jaar getrouwd en zijn daarna eigenlijk meteen gaan proberen om zwanger te worden.. Maar in januari heb ik met de HA gebeld.. Omdat het niet wilde lukken en mijn moeder pcos had, was ik bang dat ik dat ook had.. En ik had gelijk! Ik had ook hele onregelmatige cyclussen.. Dan 35 dagen dan weer 30 en zelfs 50 dagen! In mei hadden we pas een afspraak bij de gynaecoloog en daar heb ik het medicijn clomid gekregen.. Wat mijn cyclus weer goed in het gereel bracht! En nu heel onverwachts (want we hadden net (5 en 8 okt) 2 keer een samenlevingstest gehad.. (Daarbij kijken ze wat het zaad van de man doet in de baarmoeder van de vrouw..) en die uitslag was dus 2 keer negatief..) deed ik dus dinsdag een zwt en stonden er 2 streepjes!!!! Wouw.. Nog steeds ongelofelijk! Dus.. Dat is zo'n beetje mijn verhaal! Nou.. Je ziet de tijd misschien wel dat ik dit allemaal schrijf... Het is 4:44 uur op het moment... Ik werd om 4:00 uu wakker en kon nie meer slapen.. Last van m'n maag.. Dus maar even eruit voor een kop thee en wat te eten.. Ga ik straks weer terug me bed in Hopelijk vind ik snel meer rust! Want normaal slaap ik vaak heel goed juist! En heb ik m'n slaap ook echt wel nodig.. Maar goed.. Vertel.. Hoe oud ben jij en wat is jou verhaal? Groetjes!!!
@Hopefultimes: misschien trekt die misselijkheid gauw weer over. Je hebt de eerste maanden nl. een piek m.b.t. het HCG hormoon, heb gelezen dat dit na een aantal maanden weer mindert. Lijkt me erg vervelend om zo beroerd te zijn, maar blijf volhouden, ook voor jou is er dat ene speciale einddoel. Een klein wondertje! Ondanks alles hoop ik dat ik toch dat je er een beetje van kunt genieten. @DaantjevD. Dus: een Noord-Hollandse dame. Wat leuk! Nu even wat over mijzelf: ik ben 32 jaar en woon in Friesland. Ben rond augustus 2011 gestopt met de pil en vanaf begin dit jaar (toen mijn cyclus aardig op gang was gekomen) ervoor gegaan. Ik ben niet getrouwd, maar woon samen met mijn lieve vriend (we hebben een samenlevingscontract). We zijn dit jaar 15 jaar bij elkaar. Dus jij hebt ook al zo slecht geslapen lees ik. Ik kon maar niet in slaap komen (zal wel komen door de adrenaline die nog door mijn lichaam stroomt van het nieuws). 01.30 uur was de laatste keer dat ik op het klokje keek. Ook ik ben er vannacht een aantal keer uitgeweest om te plassen en heb slecht geslapen. Iedere keer als ik wakker werd dacht ik er weer aan dat ik zwanger was en ik ben zo iemand die dan over allemaal dingen na gaat denken: kinderkamer, minder werken (welke dagen opvang), hoe vertellen aan familie, etc.,etc. Eigenlijk nog veel te voorbarig, want ik wil eerst hartactie zien voor ik me echt met dit soort dingen bezig ga houden. Maar toch: voel me zo speciaal nu het echt zo is. Wat duurt wachten dan langs als je een kinderwens hebt en iedereen om je heen wordt maar zwanger (zo lijkt het althans, je weet ook niet hoelang zij al bezig zijn geweest). Deze week (woensdag nog) was er ook een collega die haar zwangerschap aankondigde. Ze was reeds 13 weken. Ik was toen dus ook in verwachting (maar wist het zelf nog niet, haha!). Ik hoop dat ik deze termijn ook mag halen en het blijde nieuws mag vertellen. Aan de ene kant probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn en er wat nuchter (tja: ik ben een fries) tegenover te staan. Mocht het dan misgaan, dan is de klap niet zo graag. Maar dat gaat niet! Was vanochtend ook wat raar op de maag en ben maar naar beneden gegaan om een crackertje te eten met wat sinaasappelsap. Zo nu en dan heb ik wel steekjes, maar het is dat ik er nu ook op let hoor. Nou, een heel verhaal. Ik ga zo eerst koffietijd kijken en daarna even lekker onder de warme douche en het huishouden een beetje oppakken. Hoop dat jij ook een fijne dag hebt. Ik hoop dat ze maandag niets aan me merken, want ik straal volgens mij van top tot teen. Haha!
Ik herken zo wat je zegt! Ik wil ook helemaal niet nadenken over dat soort dingen.. Maar das wel lastig... Ik heb mezelf nu voorgenomen om per dag aan te kijken en te genieten van de dagen die ik zwanger ben! Hopelijk zijn dat er nog zo'n 247
Gefeliciteerd nog!!! Haha, heel herkenbaar van dat slechte slapen.. hoewel je sws slechter schijnt te gaan slapen van zwanger zijn (misschien bereid je lichaam zich al voor op slapeloze nachten als je kindje er is?) heb ik de eerste nacht na de positieve test en de eerste nacht na de echo bijna helemaal niet geslapen!! Hopelijk blijf je je gewoon goed voelen verder, maar even ter geruststelling misschien: ik ben al zo'n zeven weken erg misselijk elke dag maar heb nog geen 1 keer over gegeven Dus dat kan ook nog.. Resultaat was wel dat ik het grote nieuws inderdaad iets eerder dan gewenst heb moeten vertellen aan familie (die begon zich zorgen te maken dat ik echt ziek was ofzo) en mn baas (ik kon niet meer de hele dag staan en moest echt regelmatig iets eten). Maar voor de rest hebben we het nog lekker geheim kunnen houden. We willen het eigenlijk pas aan de rest van de wereld vertellen als we het hartje ook hebben horen kloppen denk ik.. Geniet er van in elk geval! Fantastisch dat je zwanger bent!
@ Indy en Elly... oke dat slechte slapen is dus niet heel vreemd hihi... Ik heb vannacht eindelijk weer eens een goede nacht gemaakt! heerlijk! Verder was ik gister een paar uurtjes misselijk.. maar ik heb toen een uurtje geslapen en toen ging het weer beter gelukkig! Nog wel steeds last van mijn darmen... maar verder gaat het goed! Hoe is het met jou Elly?
@DaantjevD: met mij alles prima. Merk dat ik 's avonds en 's nachts wat meer 'last' heb (lees: steekjes e.d.). Verder de gehele dag door pijnlijke borsten. Heb vannacht ook een goede nacht gehad. Fijn hè!