Ziekenhuis bevalling wat aandoen ivm de hitte?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tasjaaa, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Ik ga bevallen in het ziekenhuis, tenminste dat is de bedoeling.
    Nu is het snik heet en benauwd door het weer en heb daar nu al veel last van
    laatst staan tijdens de bevalling.. maar nu heb ik vaak gehoord dat
    je tijdens de bevalling koud gaat krijgen.. sokken aan moet doen enz..
    Ik heb nu in me vluchtkoffer een groot nacht hemd met 3 kwart mouwen..
    maar ben bang dat dat me veelste warm word..

wat was jullie ervaring en wat adviseren jullie om mee te nemen/ aan te trekken?

2. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Van mijn eerste dochter beviel ik in de winter en werd ik ingeleid dus kan me dat
    niet zo goed meer voor me halen en was anders dan nu in de zomer..

3. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik heb een oud t shirt van mijn vriend in mijn valies zitten voor te bevallen...

4. Peacock87

Peacock87 Bekend lid

8 jan 2012
    622
    0
    0
    Ik zit een beetje met hetzelfde..
    Heb nu een groot tshirt van men vriend in men koffer zitten en een luchtig jurkje van mezelf.. Dan kan ik altijd kiezen :)

En wat doen jullie met de babykleertjes? Rompers en shirtjes alles met lange mauwen mee na het ziekenhuis?

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste in de winter bevallen

Alleen een topje aangehad, van onder bloot met over de benen een deken

Na de bevalling in een nacht jurk geslapen had echt last van warmte terwijl het buiten aan het sneeuwen was haha

Bij de tweede bevallen in de zomer en ook daar het zelfde als hij de eerst alleen een topje aangehad

De kinderen hadden allebei korte mouw romper aan lange mouw shirt en broekje en sokjes en mutstje

Vanwege de winter gingen we bij zoonlief bij thuiskomst zijn bedje nog verwarmen met kruiken in de zomer bij dochterlief bij thuis komst eigenlijk de kruiken al weggelaten

6. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik heb een big shirt, een nachtjapon tot over de knieën en een topje mee. Kan ik kiezen. Misschien moet ik wel een nachtje blijven slapen en ik heb geen idee of het daar dan warm of koud zal zijn op de kamer. Dus heb ik van alles wat :D

7. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Heb een xl herenoverhemd gehaald bij hennes (7€) van katoen. Mouwen kan je oprollen en de knopen voor geven de mogelijkheid om baby o je borst te hebben zonder helemaal alles omhoog te sjorren :D

8. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    In een ziekenhuis is de temp enorm anders dan thuis ;)
    maar ga gewoon nog eens kijken op de afdeling waar je gaat bevallen en voel hoe het daar is.
    Van bevallen krijg je het sowieso warm. De kleding die je aan hebt tijdens het bevallen word daar grotendeels al uit gedaan, en wat je nog aanhoud word vies. Dus neem vooral iets mee waarin je er na de bevalling leuk in uit ziet voor de foto's :) Want op het moment van de bevalling maakt het voor de verpleging geen bal uit wat je aan hebt die gaat het maar om 1 ding ! En als aanstaande moeder denk je aan hele andere dingen kan ik je vertellen ;) (lees het feit dat je nog steeds je darmen aan het legen bent, en het feit dat je wil dat je kind eruit komt zodat je van de pijn af bent en hem/haar kan zien)
    Ik riep altijd mijn make-up moet goed zitten. Nou daar maakte ik me 2dgn later pas weer "druk" om haha.

9. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals

ik heb de rompertjes met korte mauw in de valies zitten.. Ik heb er thuis nog met een 3 kwarts mauw liggen... moest het echt over 2 weken koud zijn kan men vriend ze nog komen halen... qua kleren heb ik allemaal pakjes met voetjes bijna :s !!! Zowel met lange als korte mauw :s als het echt super warm is doe je ze meestal toch enkel een rompertje aan..

10. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Ik ben in April bevallen. Ik heb het altijd snel koud, maar tijdens de bevalling geen last van gehad.

Je kunt altijd een spaghettiband hempje meenemen. Lekker luchtig en neemt geen plek in beslag.

Voor de baby vind ik het moeilijk met dit weer. Ik denk romper met korte mouwen en gewoon een boxpakje erover.

11. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Bedankt voor de reacties, haha volgens mij neemt iedereen wel een groot/bigshirt mee! ja schone kleding zit ook in de tas meer voor als ik naar huis ga..

voor de baby heb ik een setje bestaande uit: lange mouwen romper, mutsje, broekje, en een dun vestje.. bij de maxicosi ook nog een wikkeldeken..
    wat de baby het beste aan kan op dat moment hoor ik daar wel.

Ik denk dat ik ook maar een ander setje nog in de tas doe voor t bevallen.. dan kan ik inderdaad dan kiezen wat me het beste zit..

12. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    oh ik heb trouwens ook een reserve setje voor de baby mee.. dus alles 2x
    voor het geval de baby iets vies maakt je weet maar nooit..

13. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Voor de baby hebben we 2 boxpakjes (2 maten) ingepakt. En een setje met een broekje en shirt met lange mouwen. Alles heeft lange mouwen trouwens, hoorde dat baby's goed warm moesten blijven dus de VK raadde lange mouwen aan. Verder hebben we nog rompers mee voor onder de pakjes, allemaal met korte mouwen. Als het dan echt te warm wordt, doen we alleen de romper aan met een wikkeldekentje.

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik ben een echte koukleum in april bevallen dus ik had ook sokken, trui, vest en vanalles mee. Uiteindelijk heb ik het moet koud gehad. Ik had een hemdje aan en als de weeën wegtrokken deed ik een vest over m'n schouders. Toen de kleine er was een pyama met korte mouwen aangehad.

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Ik ben vorig jaar zomer bevallen, had ook een oversized shirt mee. Nadat ik gedoucht had werd mij gevraagd wat ik aan wilde en koos ik ervoor om niets meer aan te trekken. Mijn man deed steeds heel netjes het lakentje een beetje over mij heen, waar ik alleen boos van werd want ik had het zo warm.. Ben dus helemaal naakt bevallen van mijn meisje en vond het heerlijk, gelijk op mijn borst, heerlijk. Nu in december bevallen dus we zullen zien hoe dat gaat..

16. yvonne1

yvonne1 Actief lid

14 sep 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kleine gaat goed ingepakt mee naar huis, zulke kleintjes kunnen zich nog slecht warmhouden

17. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    hier 2 jaar terug bevallen met tempraturen boven de 30 graden.
    had alleen een hempje aan. zo 1 van de only.
    thuis was het al warm in het ziekenhuis ook. daar stond eerst de airco zelfs aan. geen moment koud gehad.
    de kleine meid heeft maar 10 min een mutse opgehad. en heelmaal geen legging en sokjes. zo warm was het.
    succes met de bevalling!

18. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    tijdens de bevalling geen moment warm of koud gehad. daar was ik gewoon niet mee bezig haha

19. Mh90

Mh90 Actief lid

14 mei 2012
    473
    0
    0
    Ik ben in t ziekenhuis in mn nakie bevallen.. af en toe flink aan t rillen maar heel koud had k het niet! Was meer vd spanning.

20. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me al af waarom er op die lijstjes steeds 'warme sokken' staat. Ik ben normaal echt een Koukleum, maar sinds ik zwanger ben heb ik daar geen last meer van.
    In het ziekenhuis ga ik bijna van m'n stokje van de hitte, kan me niet voorstellen dat ik bij de bevalling warme kleding nodig heb???

Deel Deze Pagina