kraamcadeau, advies gevraagd...

Discussion in 'De lounge' started by Reintje85, Aug 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Mijn schoonzusje gaat bijna bevallen. We willen een mooi kraamcadeau geven. Ik zit te denken aan sieraden, een gouden naamplaatje armband voor de baby en voor mijn schoonzusje een gouden ketting met een graveerplaathanger.

Er moet dus zowel op de baby armband als op ketting schoonzusje gegraveerd worden. Wat is dan leuk om te graveren? Ik weet hoe de baby gaat heten dus dat kan ik gebruiken. Maar wat is leuk? Naam baby op beiden? of op die van haar de naam van de baby en op armbandje van de baby alleen 'mama'..? Nog meer ideeën?

Vinden jullie dit überhaupt een leuk kraamcadeau?

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Allebij de naam van de baby? Ik zal alleen wel wachten met graveren je weet nooit of het een neppe naam is of dat ze toch op het laatste moment een andere naam kiezen.

Oow het is een heel leuk cadeau.

3. Of wij het leuk vinden als cadeautje, doet er niet zo toe ;) Als jij weet dat je zus het leuk vindt, is het goed! Ik vind goud zelf helemaal niet mooi, dus voor mij zou het geen geslaagd cadeau zijn, maar misschien is jouw zus er wel dol op en is het dus juist een geweldig cadeau! Ik zou inderdaad ook wachten met het graveren van de naam, om dezelfde redenen die stampertje noemt en in verband met de spelling die eventueel anders kan zijn dan jij vermoedt :)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik vind het idee heel erg mooi! Zou ook graag een ketting willen met de namen van mijn kinderen.

Zou zelf voor witgoud gaan dan, ook ik ben totaal niet van gouden sieraden. Maar wie weet je schoonzusje wel?

Zou pas het laten graveren op de dag dat het kindje geboren is en je weet hoe de naam gespelt gaat worden. Of, aangezien je het weet, kan je vragen hoe het geschreven wordt ivm je kraamkado.

Zelf kreeg ik hele praktische kados van mijn broer en schoonzusje, waar ik super blij mee was:

* Pampers, en dan 10 pakken verschillende maten.
    * Hele verzorgingslijn van Weleda
    * Borstvoedingsthee
    * MaM spenen (en dat bleek dus de enigste speen die hij pakt)
    * Spenenkoord

En nog het een en ander waarvan ik het nu even niet meer weet. Nou weet ik dat niet elk kindje tegen alle luiers kunnen, of verzorgingsproducten, maar hier was alles een dikke hit!

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ik zou ook vragen of ze het wel wil hebben... Ik heb t ook als kraamcadeau gehaald alleen voor zoontje dan maar die draagt het dus nooit omdat ik goud bij eennbaby een beetje ordinair vind. Maar dat is mijn mening

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het op zich wel een leuk idee maar ik zou dus geen sieraden omdoen bij mijn baby, en zeker geen goud (ik hou niet van goud)
    Misschien toch ff informeren of ze het een mooi cadeau vinden? :)
    Mijn moeder had dit willen doen maar ik ben blij dat ze me eerst gevraagd heeft of ik het wel leuk vond want ik had een armbandje echt niet omgedaan bij mijn zoontje :)

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. Ik weet zeker dat ze het leuk zal vinden:)

Nog tips voor wat betreft het graveren? Ik neig nu naar de baby naam op beiden, of is het juist leuk om iets met mama te doen?

8. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een speelgoedkist nagemaakt van het geboortekaartje.
    Dit als ze een 'normaal' kaartje heeft en geen foto kaartje. Misschien een tafeltje en stoeltje (nagemaakt van geboortekaartje)
    Smaken verschillen natuurlijk, ik vind een armbandje wel erg leuk. Mijn beide dochters hebben er 1 met hun naam.

Heb van iemand een naamslinger gekregen. Ook een kussentje. Hetzelfde design. Ben daar ook erg blij mee.

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    op beide naam van de baby, misschien geboortedatum erbij?

10. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als je zeker weet dat ze het leuk vindt zou ik ook op beide de namen doen en op de hanger de geboortedatum erbij

Wat ik er zelf persoonlijk van vind is totaal niet relevant :)

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou op beide dan de naam van de baby laten zetten :)

12. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik zou ook zeggen op beide naam vd baby met een hartje erbij oid.

Ik zelf ben niet zo van de armbandjes bij een baby. Mijn zoon heeft een zilveren en heeft die dus nooit aan. (Gelukkig heeft hij spekarmen dus ik had een goede smoes..) maar als hun er helemaal happy mee zijn is het prima!

13. Croissantje

Croissantje Bekend lid

Dec 1, 2010
    750
    0
    0
    Zelf vind ik dit ook erg leuk, een geboorteklokje.
    En daarvoor natuurlijk dan het geboortekaartje als afbeelding gebruiken...

Geboorteklokje jongen

Share This Page