Hallo allemaal, Gisteren heb ik een inwendige echo gehad na 2 knalstrepen op een zwangerschapstest te hebben gehad. Ik heb vanaf vorig jaar augustus geen menstruatie meer gehad. 3,5 week geleden heb ik onveilig gevreeen en ben ik nu zwanger. Op de echo was, behalve een zwarte vlek, niks te zien. De echoscopiste meette de vlek op en kwam op een zwangerschapsduur van 2 weken uit. Ik begrijp dit niet helemaal, want als je uitgaat van de dag van de 'daad' zal ik nu bijna 5,5 a 6 weken zwanger moeten zijn (gerekend vanaf de eerste dag van de menstruatie). Maar ik heb natuurlijk geen menstruatie gehad. Hoe zit dit nu? Zij kon het mij ook niet duidelijk uitleggen of wilde niet hardop zeggen dat het vruchtje niet in orde is. Ik ben een nuchter persoon en als het vruchtje niet goed is, is het niet goed. Hier word ik vrij onzeker van. Mede omdat ik ook buikpijn heb. Ik hoor graag van jullie Groetjes, BB
Hoi, De weken kunnen erg verschillen. Dit heeft te maken met de innesteling van het embryo en wanneer hij begint met groeien. Heel vaak duurt dit langer en ben je dus minder ver zwanger. De zwarte vlek kan wel een vrachtzak zijn zonder dat je er nog iets in ziet. Bijvoorbeeld als de zwangerschap zeer pril is. Ik denk dat je over een paar weken terug moet komen klopt dat? Dan kunnen we pas wat zien! De buikpijn kan ook normaal zijn. Tenzij het heel erg wordt, dan moet je contact op nemen met de huisarts of een verloskundigenpraktijk. Nog even afwachten dus! Groet Evelien