Even een vraagje. Charlotte durft nog steeds niet alleen te lopen. Maximaal 4-5 pasjes en dan blijft ze staan of gaat zitten. Ze durft gewoon (nog) niet. Binnen loopt ze bijna altijd op blote voetjes/antislipsokken en buiten op slofjes (babypaws). Maar omdat ze nu erg veel buiten is heeft ze dus veel die slofjes aan en nu viel me dit weekend op dat ze met haar linkervoetje helemaal naar binnen zakt, echt doorgezakt dus. Lijkt me helemaal niet goed? Moet ze nu toch niet soepele schoentjes aan om buiten te lopen? Ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat ik hiermee aan moet. Heb al vanalles geprobeerd om haar los te laten lopen. Samen van papa naar mama, aan 1 handje en dan loslaten, niks helpt. Maakt me niet zoveel uit dat ze niet alleen loopt maar die slofjes zijn gewoon zo soepel, als ze verkeerd gaat lopen ben ik bang dat het fout gaat met haar voetje?
als mijn dochtertje gaat lopen dan laat ik haar binnen lekker oefenen op blote voetjes maar wat je zegt, buiten is dan moeilijk, ik zou persoonlijk voor buiten stevige goede schoentjes aanschaffen. ik zou haar voetje ook even laten bekijken door de huisarts, misschien heeft ze tijdelijk een steunzooltje nodig? (heb er geen verstand van ik roep maar wat ) ik zou het zeker even laten bekijken.
ik zou nog geen schoentjes met een stevige zool pakken. Als je meisje los gaat lopen zet ze haar voetjes namelijk anders weg dan achter een loopwagentje. Het evenwicht is anders verdeeld dan. Wel zou je oefenschoentjes kunnen nemen, van shoesme bv, daar kan ze ook prima op buiten lopen hoor. En tot een jaar of 4 ontwikkelen de voetjes zich nog vertelde de ha. Dus met bv o en x benen wordt er meestal dan pas wat aangedaan.
Je kunt schoentjes kopen met een flexibele zool. Ik heb die gekocht toen mijn dochter al wel los liep, maar in de winkel zeiden ze dat die al mochten als ze nog achter een loopwagen zou lopen. ik heb ze van Bardossa, maar ze zijn er ook van Shoesme. Zijn goed om op te oefenen. Inmiddels loopt ze hier al een maand of 2 op die schoentjes en gaat prima. Ze is bijna toe aan andere, steviger, maar ik wacht even tot het echt beter weer wordt om dan leuke zomerschoenen te kopen.
Ik heb voor mijn zoontje om deze reden ook van die schoentjes aangeschaft met hele flexibele zooltjes. Maar met echt mooi weer laat ik hem buiten ook op blote voeten lopen.
Ok, bedankt, dat is dus wat ik al dacht: binnen op blote voetjes en voor buiten schoentjes met soepele zooltjes. Merken zeggen me nog niets, is dat verkrijgbaar bij een kinderschoenenzaak? Heb echt geen idee! @Shaylen: huisarts is misschien een idee, maar of het nou zo dringend is om daar een afspraak voor te maken? Ben eigenlijk niet zo 'huisartserig' Misschien even afwachten wat ze in de kinderschoenwinkel zeggen?
Inderdaad een paar schoentjes met flexibele zool kopen, even voetjes op laten meten in de schoenenwinkel. Mijn dochtertje liep meteen ook een stuk beter toen ze eenmaal die schoentjes aan had!
Het is toch anders dames: heb net gebeld met een kinderschoenenzaak in de stad (bestaan al bijna 100 jaar dus redelijk wat ervaring ) en die zeiden dat ze écht zelfstandig moet kunnen lopen voordat ik schoentjes ga kopen. Kan nog een hele tijd duren maar kan ook opeens zo zijn dat ze het binnenkort wel alleen doet. Na een dikke week, als ze zeker 50 meter alleen loopt, dan pas schoentjes laten aanmeten. Ingezakte voetjes is niet erg, voor de ontwikkeling van de spieren en pezen is dit alleen maar goed zei die mevrouw? Maar ik neem dit toch maar aan want kan me niet voorstellen dat ze daarover zou liegen (ze verkopen toch graag een paar schoentjes lijkt me en ze raadde het echt nog af). Dus bij deze: voorlopig toch nog maar blote voetjes en slofjes als het echt te koud is buiten!
ik denk dat zij de eerste echt loopschoentjes bedoeld, want die van bardossa en shoesme zijn echt flex hoor, die kun je helemaal dubbelvouwen. http://static.vergelijk.nl/fotos/183x160/6/4/8/3/shoesme-sale-roze-shoesme-babyschoen-bp904552-bp904552-c-baby-proof-su-10376483.jpg
chantal wat die mevrouw in die winkel zegt klopt. plurk liep?loopt hier soms ook helemala met die pootjes ingezakt maar ik heb informatie opgezocht en dat is idd niet erg. zal even kijken of ik het linkje nog kan vinden
Nee zij verkopen ook bardossa en shoesme, heb op de site gekeken, ze vertelde dat deze wel heel soepel zijn maar dat leren slofjes tóch beter zijn voor nu.
Zo zie je maar dat ze dus ook in elke winkel andere maatstaven erop na houden... Bij mij zeiden ze echt dat ze die flex schoentjes al veel eerder had moeten hebben hebben, dus toen ze de eerste stapjes zette achter een wagentje oid. Achja. Blote voetjes is het beste, maar niks voor buiten. En ik had ook van die leren babypaws maar dat vind ik ook niks voor buiten. Veel te dunne zool. Ze raadden mij aan om echte schoenen te kopen als ze zes weken goed stevig kan lopen.
Zoals jij het beschrijft, is mijn gevoel ook, precies hetzelfde! Denk (ongeloof als ik ben) dat ik toch ook nog eens in een andere winkel ga informeren, ga komende dagen toch nog wel een keer de stad in!
chantal@ kinderschoenen.com en dan het stukje: over wat u moet weten. helemala bovenaan bij contact en voorwaarden enzo. er staat dan een klein stukje maar dan moet je weer op: lees verder klikken.
Die shoesme vond ik heel fijn voor buiten. Eva wilde telkens aan de hand lopen en toen ze net los liep ook buiten los lopen. Dat is niet zo handig met slofjes en die shoesme hebben een erg flexibele zool, maar dan doen steentjes en takjes in ieder geval geen pijn aan de voetjes. Als ik trouwens niet zulke dringende vragen heb (over bijvoorbeeld de stand van de voetjes waar jij het over hebt) ga ik altijd naar het cb. Maar ik weet niet of jij daar goede ervaringen mee hebt