Controle ziektewet en uitbetaling

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lentebaby, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentebaby

Lentebaby Lid

27 mrt 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou UWV team,

Ik heb ook eerder gepost betreffende mijn ziektewet/WW situatie. 19 april heb ik pas duidelijkheid wat de hoogte van mijn WAZO zal worden.
    Nu even iets anders: vandaag werd ik telefonisch benaderd door het UWV. Ik heb twee uitkeringen welke inmiddels zijn samengevoegd en gezamenlijk wekelijks wordt uitgekeerd. Namelijk: 1 ziektewetuitkering uit dienstverband en een ziekmelding vanuit de WW. Echter bleek dat ik deze week de ziekmelding vanuit de WW niet kreeg uitbetaald en daar hing een telefonische controle aan vast. Later die dag werd ik wederom gebeld en vertelde de medewerker dat zij verder mochten uitkeren, ivm. toestemming. Ik snap echter niet waarom er tussentijds na ruim 1 maand uitkering weer toestemming moest worden gegeven. Normaliter zou mijn WW aflopen 14 april maar omdat ik ziek ben door zwangerschap ben ik overgenomen door de ziektewet, wellicht dat her hier mee te maken heeft.

Kortom: telefonisch controle, nu mogen zij weer uitkeren en zullen ze het bedrag weer aanvullen werd gezegd. Het gesprek met de UWV arts heb ik volgende week.

Klopt dit?

Bvd! :)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lentebaby,

Je wilt graag weten of het klopt dat het UWV telefonisch controleert. Wanneer je een uitkering hebt van het UWV kunnen er altijd telefonische controles plaatsvinden.

Heb je een Ziektewet-uitkering dan controleert het UWV of je nog ziek bent en of er veranderingen zijn in verband met je ziekte. Deze controles kunnen na een week plaatsvinden of na een paar weken; afhankelijk van de situatie. Ook worden er tussentijds telefonische controles gedaan om toestemming te kunnen geven voor het doorbetalen van je uitkering.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Lentebaby

Lentebaby Lid

27 mrt 2011
    78
    0
    0
    NULL