Ontslag na verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Juudje81, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met 29 weken zwangerschap ben ik ziek geworden en dus is mijn verlof met 34 weken ingegaan. Nu ben ik bevallen op 25 januari 2011. Ik was toen 41 weken en 5 dagen zwanger.

De vraag is: wanneer was dan officieel mijn zwangerschapsverlof afgelopen?

Door reorganisatie binnen het bedrijf heb ik mijn ontslag gekregen. Vanaf wanneer had het bedrijf de ontslagaanvraag in mogen dienen bij het UWV? (geldt dan de datum van de brief?)

En vanaf wanneer had het bedrijf mij de ontslagtoezegging mogen doen?

Ik twijfel namelijk of e.e.a. niet iets te vroeg is gebeurd

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Juudje81,

Je hebt een vraag over de einddatum van je zwangerschaps- en bevallingsverlof. (WAZO).
    De duur van een WAZO-verlof is minimaal 16 weken. Je bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum met verlof gegaan. Na de bevalling heb je recht op 10 weken verlof.

Je ontvangt van het UWV een brief over de einddatum van het WAZO-verlof naar aanleiding van de latere geboorte van je kind.
    Heb je geen brief ontvangen? Informeer via de UWV Werknemers Telefoon (0900-9294) naar de einddatum van de WAZO-uitkering.
    Actuele informatie vind je hier.

Voor wat betreft je vragen over de juistheid van de gevolgde ontslagprocedure adviseer ik je om advies te vragen bij je rechtsbijstandverzekeraar, bij je vakbond of bij het Juridisch Loket.
    Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte,

dank je wel voor je reactie! Brief over Wazo heb ik idd gekregen bedenk ik me nu (leuk, zwangerschapsdementie ;) )
    Dank je wel voor de verwijzingen naar de verschillende dingen, erg handig.

groet, Judith

Deel Deze Pagina