Nogmaals even gal spuwen

Discussion in 'De lounge' started by Partyrocker, Oct 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn vriend en ik hadden vanavond een kleine aanvaring met mijn sm.
    Wat betreft: KERST (nu al haha).

Mijn moeder gaat de eerste kerstdag naar Centerparcs en wij hadden afgesproken om daar de eerste kerstdag heen te gaan en dan daar een nachtje te slapen om de volgende ochtend naar mijn sm te rijden.

Nu was het probleem dat mijn zwager en zijn vriendin (tevens mijn zusje), waarschijnlijk niet op dezelfde dag naar mijn schoonouders en ouders konden als wij, omdat mijn zusje gewoon moet werken.

Geen probleem opzichzelf zou je denken, maar mijn sm was er aardig over de zeik over.
    Kregen allemaal verwijten naar ons hoofd dat we verleden jaar ook maar 1 1/2 uur geweest waren en dat ze daar al die moeite voor had gedaan etc.etc (we zijn echt wel langer dan dat geweest, we waren alleen maar later, omdat we ook met zijn 3tjes nog wouden ontbijten als gezinnetje, was nota bene mijn zoon zijn eerste kerst).
    En dat we de laatste tijd als we naar hun kwamen laat kwamen en vroeg weggingen (ook te verklaren: ik heb een paniekstoornis, na ppd en als ik mezelf niet lekker voel wil ik graag weg) plus het feit dat de kleine man beweeglijker word en ik hem niet elke keer maar op mijn arm kan houden. Nu is dit al vaker een issue, want volgens mijn sm ligt het waarschijnlijk allemaal aan MIJ.
    Ik onderdruk mijn vriend, waardoor hij niet meer bij zijn familie komt. Wat natuurlijk bullshit is, want mijn vriend is ook gewoon een pittige rooie gozer, die echt wel kan zeggen wanneer iets hem niet zint en we zien zijn ouders ook meerdere malen per maand.
    Maar toch hebben zij het gevoel dat ze achtergesteld worden in alles en dat word ik een beetje zat nu. Er zijn nog wel meer dingen die voorgevallen zijn hoor, meerdere bemoeienissen over het financieele gebeuren bij ons. (zo is onze bruiloft te duur, kopen we teveel speelgoed voor die kleine, geven we hem teveel troep etc.etc.etc.).

Mijn mening en die van mijn vriend is dat het gewoon met de feestdagen gezellig moet zijn en dat het niet uit maakt welke dag wie wanneer komt. En dat het nu gewoon zo is dat we ons eigen gezinnetje hebben, dus we niet altijd aan verplichtingen gaanvoldoen op die dagen, want er zal best een jaar bijzitten dat we een dag met zijn 3tjes doorbrengen.

Zo moest toch eventjes mijn ei kwijt, want ben me toch een partij chagrijnig nu. :D:D

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Meid lucht je hart gewoon. Daar is het forum voor. Mijn moeder is ook zo met feestdagen. Ze voelt zich snel tekort gedaan en is bang om vergeten te worden. Zij wil elke kerst al haar kinderen bij elkaar hebben op 1e kerstdag. Nou heeft mijn moeder 5 kinderen die allemaal een partner hebben en iedereen heeft ook schoonouders.. Dus elk jaar met 1e kerstdag bij elkaar komen is gewoon niet haalbaar. Dus elk jaar is ze flink over de zeik.

3. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

Jul 12, 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een drama is dat elk jaar weer bij velen hè? Ik begrijp je frustratie, jammer dat sommigen niet beseffen dat jullie ook tijd willen overhouden voor je eigen gezinnetje. Lijkt mij toch echt heel normaal..!!

Wat dat betreft hebben wij het maar getroffen: mijn sm maakt het niet uit wanneer we komen, zij weet zelf nog hoe vreselijk ze die verplichting altijd vond! Dus ze verplichten ons niets.

4. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Pff.. Wat kunnen Sommige mensen toch zeuren. Maakt toch niet uit Welke dag je gaat.. Ze mogen blij zijn dat je komt toch? Hier ook ieder jaar een drama! Mijn Zusje is chefkok dus maar 1 dag vrij en die dag zijn we bij mijn ouders. Vorig jaar zijn we niet geweest. We hadden al best ruim van te voren aangegeven dat we 1e kerst na hun kwamen, Belt ze paar dagen van te voren op dat ze die dag door schoonzus werd meegenomen, voor een dagje bij schoonzus. En Wij MOESTEN mijn familie maar een keer afzeggen want die wonen 5 min bij mij vandaan de hun een uur. KoekKoek. Laat ze gaan, graag of niet toch?

5. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Nu beeb er is zal het ook wel drama zijn manlief is 2e kerstdag jarig en het was altijd traditie dat de hele fam dan kwam eten toen we gingen samenwonen heb ik veelvuldig moeten horen dat ik het nu moet doen ik had van alles gemaakt en gekocht puntje bij paaltje ze bleven allemaal niet eten het jaar daar na nog eens geprobeerd maar nu iedereen vantevoren gevraagd weer niemand

Toen hebben we het btje afgeschaft vriendlief wilde zijn verjaardag niet meer vieren.dus al zo'n 3 jaar niet echt kerst gevierd met schoonfam.

Toch lukt het aan mijn kant wel altijd 1e kerstdag komt de hele fam samen zo'n 35 man

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Wat vervelend zeg! Wat je zegt je hebt ook je eigen gezinnetje. Hier hebben we met kerst 3 oma's/ opa's die we moeten bezoeken. En dit jaar gaan we voor het eerst met kerst op wintersport en ik denk dat me dat goed gaat bevallen!! 1 sm is er eigenlijk al niet blij mee, deinzend dat ook, maar zegt er dan ook bij dat we lekker moeten genieten.

Mijn andere sm die vindt het gewoon niet leuk en wil het liefst dat we met z'n allen tegelijk komen, maar ja dat is bijna onmogelijk aangezien ze met z'n zessen zijn thuis en allemaal hebben ze een gezin.... En owee als het even niet loopt zoals zij het het bedacht ;). Mijn eigen moeder vindt het gelukkig wel prima.

Pff feestdagen, altijd weer leuk, maar ook altijd weer erg fijn om het achter de rug te hebben.

Ik ben het helemaal met je eens dat het gewoon gezellig moet zijn en dat het niet uitmaakt wanneer, wie en hoe laat en hoe lang je komt ;)

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, Oct 5, 2012
    Last edited by a moderator: Oct 5, 2012
    Moet zeggen dat ik het zelf ook wel prettig zou vinden als iedereen op dezelfde dag zou komen, dan heb je de andere dag voor jezelf...vind je zelf ook prettig dus waarom mogen je (schoon)ouders dat niet prettig vinden.

Wij hadden het geluk dat schoonouders wilde brunchen met de familie en mijn ouders 's avonds met de familie wilde eten dus dat was snel opgelost. Vanwege leeftijd en gezondheidsredenen doen beide ouders er niet zo veel meer aan maar we gaan wel even langs bij beiden, maar dus wel op één dag zodat we dag 2 voor onszelf hebben...

Maar het moet wel leuk blijven en te doen zijn voor iedereen natuurlijk!

8. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Kerst is hier ook al 12 jaar een issue.
    Eerdte 3jr vierden we eerste kerstdag altijd bij sm en paste mijn ouders zich aan. En toen werd het bij mijn opa nog altijd wel op kerstavond gevierd. Dus als mijn ouders op2e kd niet konden had ik de hele familie al wel gezien.
    Het 4e jr was het laatste jaar dat mijn vader het uitgebreid wilde vieren in ons ouwelijkhuis voor de laatste keer, want zij gingen verhuizen. Omdat mijn vader altijd 1 kd werkte en 1 er vrij was (werkte bij openbaar vervoersdienst) wisten wij in september al dat we voor het eerst 1e kerstdag niet konden omdat ik die thuis wilde vieren. Wij dit toen al aangegeven en toen kreeg ik een bak met stront over me heen, wie ik wel niet was en dat we het altijd op 1e kd vieren en dat mijn schoonzusje en nieuw vriendje had en dat het van haar afhing. Waarop ik uiteindelijk heb gezegd, je ziet maar wanneer je het viert, als het eerste kd is zijn wij er niet, als je dat maar weet.

Uiteindelijk dat jaar 2e kd bij sm gevierd en het startsein voor alle ellende.
    Jaar daarop waren wij met vakantie, en we horen nog dat we niet zijn geweest. Jaar daarop waren wij bij vrienden in duitsland, en we horen nog steeds dat we toen ook niet zijn geweest.
    Jaar daarop was onze laatste kerst in ons eerste huisje, dus heb iedereen bij ons thuis uitgenodigd. Wilde ze eerste nietkomen. Is schoonzusje boosgeworden en zijn ze uiteindelijk (schoonmoeder,schoonzussen en aanhang) voor max echt max 1,5uur geweest om daarna met ze alle te gaan eten bij sm thuis.
    Jaar daarop iedereen in ons nieuwe huis uitgenodigd als eerste feestje want we woonde er net 1,5 maand. En toen trok ze het niet en zat er niet op te wachten kerst met mijn moeder te vieren.

De2/3 jaar daarop is het ook alleen maar gezeur geweest. Vorig jaar had manlief op 24, 26, 31dec &1 jan storingsdienst dus alleen onze ouders hier uitgenodigd voor 1e kd. Nou dat kon dan wel met pijn en moeite van wege ml zijn werk,
    Dit jaar heeft hij 26ste dienst, dus kerst is al geplant. Mijn moeder is het meest makkelijke en daar had ik al tegen gezegd wacht even met plannen want wij willen kerst met jou vieren alleen hebben we geen rooster nog van ml. Dus die heeft altijd tijd netjes gewacht. Nu het rooster er bijna is en wij hebben gezegd wanneer hij niet kon, hebben we geplant. 1e kd bij sm, en kerstavond bij mij mams.

Iederjaar weer helllll!!

Mij sm wil gewoon haar kids en kleinkids op 1 dag samen hebben. Als in de toekomst wij een kleintje hebben en ml heeft weer een dag st-dienst dan zal het voorgaan komen dat wij het thuis vieren en dat ze dan welkom is
    En dan vier ik het hier net zoals vroeger, als bij mijn opa en oma...

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Blijft altijd gezeur met kerstdagen. Elk jaar weer.. Denk dat ik dit jaar de deur op slot draai en de gordijnen dicht hou :p

10. natjes

natjes Niet meer actief

Echt een aanrader! Heerlijk! Films aan, toastjes, chocomelk, heerlijk!!

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hebben we dezelfde moeder ;)?

Pfff vorige week: Maartt dit jaar is 1e kerstdag bij mij ik heb me jarenlang aangepast!

Euhh nee mam wij hebben ons aangepast. Had vorig jaar notabene 2 weken ervoor een keizersnee gehad :x.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Dat hebben wij wel eens gedaan en beviel heel goed!!

2e kerstdag is mijn zusje jarig, dus die dag is gereserveerd. In ieder geval vanaf een uur of 15.00.
    Verder maken wij nooit weken van te voren afspraken. Wij beslissen een paar dagen van te voren wat we gaan doen. Onze families zijn toch niet van het uitgebreid koken.
    Dit jaar moet ik ook nog 1 of 2 diensten werken en dan is de kerst alweer voorbij.

Ik vind het zo vreselijk dat iedereen maar denkt RECHT te hebben om elkaar te zien op een van de kerstdagen.
    Ongedwongen feestdagen vieren is er dan niet meer bij en daar ben ik echt allergisch voor. Gelukkig mijn vriend ook.
    Wij hebben vaak heel gezellige kerstdagen, puur omdat we lekker doen wat we zelf willen en er niemand aan ons loopt te trekken.

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Mijn god wat een ellende als je dat zo leest. Wat ben ik blij dat wij geen verplichtingen hebben zeg.
    Mijn zwager en schoonzus vragen of we zin hebben om te komen, hebben we geen zin.. ook goed. Schoonouders heb ik niet en mijn vader heeft een pesthekel aan burgelijk gedoe dus ook daar geen verplichtingen om langs te komen. Het komt dus jaarlijks voor dat we heerlijk pyama dag hebben met kerst met een gezellig ontbijtje en s'avonds lekker eten met het gezin of met vrienden.
    Mijn ex-schoonfamilie was ook zo van de verplichtingen en ik wilde persee 1 dag met het gezin of met vrienden door brengen dus daar hadden we regelmatig bonje over maar ik paste me niet aan (te veel het antiburgelijke van mijn vader meegekregen denk ik).
    Soms beslissen we een paar dagen van te voren wat we gaan doen, heerlijk :)

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#14 MMarianne, Oct 5, 2012
    Last edited by a moderator: Oct 5, 2012
    Ik hou niet van moeilijk gedoe en getouwtrek maar tis ook net hoe je er zelf mee omgaat, ik zie het niet als verplichting...vind het wel gezellig. Vorig jaar was ik twee weken voor kerst bevallen en niemand verwachtte dat we zouden komen, zeiden zelfs dat we lekker thuis moesten blijven...voelde me wel aardig dus schoonouders zijn hier even geweest en zelf zijn we naar mijn ouders geweest voor een bakkie.

Iedereen, ik jij ouders schoonouders zus broer, iedereen wil het op zijn/haar manier hebben en als niemand toegeeft/zich erbij neerlegt kan het 'leuke' taferelen opleveren...vrolijk kerstfeest :D ;)

P.S. ik weet hoe het is om niet begrepen te worden wat betreft paniekaanvallen en andere kwaaltjes, schoonmoeder snapt dat ook niet helemaal...vindt het ook vooral zielig voor haar zoon, als ie eerder weg 'moet' of ergens alleen naartoe moet...ik leg het niet meer uit, als m'n man er maar begrip voor heeft en dat heeft ie...

15. Partyrocker

Ja dat is hier ook zo ja, hij is het slachtoffer van mijn kwaal ;).
    En trouwens, volgens mijn sm is hij in het geheel slachtoffer in onze relatie. Ik onderdruk hem namelijk volgens hun zeggen.
    Nou, mijn vriend is makkelijk in omgang en in zijn doen en laten, maar onderdrukken gaat me niet lukken.. Hij heeft namelijk nog steeds zijn eigen mening. :)

En het gaat er ook niet om wat makkelijker is voor haar o.i.d. dat snap ik wel, maar het hoort gewoon geen te zijn, maar een gezellig samenzijn. Omdat we het willen, niet omdat het moet.
    Al zouden wij ervoor kiezen om thuis te blijven ipv naar haar te gaan en dan toevallig wel naar mijn moeder te gaan. Dat moeten we toch zelf weten? Tenminste, zo reageert mijn moeder er wel op.

16. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    schoonouders zijn altijd op vakantie met kerst dat scheelt en mijn ouders hebben altijd gezegd dat ze ons niets willen verplichten op feestdagen omdat wij ook een gezinnetje zijn.
    Als we wat afspreken op een dag doen we het omdat wij willen.

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja idd! alsof kerst de enige 2 dagen in het jaar zijn dat je tijd voor je familie hebt/ moet vrijmaken ;)

Ik vind dat jullie gelijk hebben, jullie hebben nu een eigen gezin en alles gaat nu gewoon anders (ook op dagen dat het geen kerst is)
    Ik kan me voorstellen dat je juist op zo'n vrije feestdag even lekker tijd voor elkaar wilt hebben en geen verplichte familiestress aan je hooft wilt.
    Wat betreft het gezeur mbt achterstellen en de bemoeienissen:
    Lekker van je af laten glijden! Maak van hun probleem niet het jouwe.;)

18. Partyrocker

Nee dat snap ik natuurlijk, alleen het is zo jammer dat mijn vriend zich er wel schuldig over voelt (dat weet zo ook wel zo te draaien hoor).
    Ik weet nu wel weer waar dit de eerstkomende weken ook op uit kan gaan lopen, namelijk dat ik om de havenklap bonje krijg met mijn vriend, omdat we meer naar mijn ouders gaan dan naar die van hem. Of eerder omdat hij het dan zo ziet.

(Ik ga trouwens vaak alleen naar mijn familie, doordeweeks, een bakkie doen met die kleine, omdat het aan de overkant zit en gezellig is, ik zie mezelf daarom namelijk niet verplicht om of A. elke week naar mijn schoonmoeder te gaan of B. om de hele dag thuis te gaan zitten, omdat het anders ''niet eerlijk is''.

19. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij doen daar niet meer aan en zijn met kerst lekker thuis met ons eigen gezin... wat een gedoe zeg het moet wel leuk blijven! ik zou zeggen, vier het eens lekker thuis!

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh jee... Kerstgedoe... ja, daar is het zo langzamerhand weer tijd voor. Hier ook hoor, beide ouderstellen wonen aan de andere kant van het land. Mijn ouders vinden mijn sv irritant en vermoeiend (dementerend, ongeremd en moeilijk te verstaan wegens Parkinson... hij is daardoor niet altijd even aardig of diplomatiek) en schoon-oma gewoon niet aardig, dus willen ze de dag niet samen vieren. Maar ze willen ons wel zien - dus we kunnen twee keer op en neer of twee keer Kerst bij ons organiseren of een combinatie van die dingen. Met onze meid die in november jarig is, Sint op de 5de en zilverman half december jarig, ben ik er tegen de Kerst helemaal klaar mee. We doen dus wat we zeiden nooit te zullen doen, we rijden twee keer op en neer. Heel gezellig, 2 uur enkele reis, 2 keer achter elkaar met een kleine meid die de auto haat.... maar het scheelt de stress van twee Kerstdiners. Dat, of we boeken alsnog een retourtje Lapland, ofzo, dan zijn we minder lang onderweg en hoeven we meteen niet op te zitten en pootjes te geven :D

Share This Page