Ojeee, zie mijn vriend en sm net tegelijk op whatsapp verschijnen. Ben benieuwd wat er gezegd word, want op mij word er nl. niet gereageerd...
vind ook altijd weer een opgave. Daarom hebben we besloten om kerstavond naar schoonfamilie te gaan. 1ste kerstdag bij mij familie en daar hoort me schoonvader ook bij. Hij is inmiddels goede vriend van me ouders geworden en hoort er gewoon bij. en 2de kersdag voor onzelf. en oud en nieuw is ene jaar bij ons en ander jaar bij schoonvader. We willen dit jaar thuis zijn. En normaal gaan we nieuwsjaardag naar opa en oma van man, ze wonen redelijk ver voor ons om daar zo even keer heen te rijden, maar ook dan wil ik thuis zijn. Ook omdat ik dan nog 13 dagen moet tot de uitgerekende datum..dus ben liever dichtbij huis..
Nou echt, wat begon als een simpele discusse over kerst, is een regelrechte oorlog geworden tussen mij en zijn moeder. :-| zit gewoon nog te koken, dit is gewoon bizar.
Shit zeg, hopelijk dat jullie er toch nog uitkomen! Pff wat kerst allemaal teweeg brengt en het duurt nog 2 maanden....
ja die gebruik ik ook wel eens, maar dan zegt mijn sv 'ik stel het tóch op prijs als jullie komen' Hij denkt dat ik voor de liefdadigheid werk, en dat zo kan afzeggen??!! Ts: sterkte niet leuk als het zo'n discussie wordt, en dat in oktober.....
Nou het ging nu wel even verder dan kerst alleen helaas. Maarja mijn vriend er maar heengestuurd en haar de mededeling dat ik er eventjes helemaal klaar mee ben. We kregen namelijk de schuld dat zij vannacht niet geslapen had. En toen ik zei dat ik er klaar mee was werd ik nog ff uitgemaakt voor brutaal nest ook... Dat was ze niet gewend van haar kinderen. Prft, ze moest es weten...
Wat ben ik blij dat wij die onzin niet hebben! Wij zijn met kerst overal welkom (welke dag ook) maar iedereen (vader met vrouw, moeder en schoonouders) vind het ook geen enkel probleem als we niet komen! Ook niet als we wel naar de een gaan en niet naar de ander! Heerlijk en zo hoort het! Tuurlijk komt het hier ook wel eens voor dat iemand zegt: joh jullie zijn welkom, maar alleen die dag want de andere dag doen we wat voor onszelf. En dat is ook prima! Voor mij is het heel simpel, iemand die mij verplicht te komen, daar ga ik niet heen! Vorig jaar hebben we lekker helemaal niets gedaan, hele kerst met alleen ons gezinnetje door gebracht, heerlijk! Maar goed, daar heb jij niets aan natuurlijk Ik zou gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en mochten je schoonouders het er niet mee eens zijn zeggen dat dit jullie optie is en anders niet komen! Kerst moet leuk zijn en geen verplichting! Succes
Ook fijn schoonmoeders..... Nou laat d'r ff in d'r sop gaar koken en slim van je om je vriend naar haar toe te sturen
Ja anders had ze hier voor de deur gestaan, nou als mijn vriend me nu dat geintje flikt dan pak ik Dean uit zn bed en loop ik wel ff naar mijn tante toe ofzo. Geen zin an...
Nee dat snap ik!! Nou ja nog 2 maanden te gaan. Misschien dat je kan zorgen dat je net met de feestdagen een paar dagen met je eigen gezinnetje weggaat??? Be je van al het gezeur af ( of dat keg je daarna kan ook nig natuurlijk)
Hoop dat het goed is gegaan vanavond, je vriend weer terug is, en de schoon-/gemoederen weer bedaard zijn. Ik lees in je verhaal een beetje dat jij niet zozeer problemen hebt met je schoonmoeder, maar meer je schoonmoeder met jou? Let er dan vooral heel erg op dat je je niet mee laat slepen in de "ruzie" en de "drama". Zij heeft kennelijk problemen met je, maar zorg dat het haar problemen blijven, en dat je niet verzand in een welles-nietes spelletje. Heeft je man ook broers of zussen trouwens? Succes en sterkte!
Hier gelukkig geen problemen met kerst! 2e kerstdag is altijd gereserveerd met de hele familie van mijn vaders kant (indische) en 1e kerstdag gaan we dan meestal naar ouders van mijn man.. maar dat ligt er maar net aan hoe de relatie op dat moment is. Vorig jaar hadden we erge ruzie en zijn we lekker naar mijn ouders gegaan! Ik laat me de kop niet meer gek maken hoor..
Dat gedoe rondom de feestdagen is nou precies waarom wij vorig jaar heerlijk een weekje naar Portugal geweest zijn tijdens kerst. Als ik niet zwanger was, zouden we wat mij betreft weer gaan, wat is er nou heerlijker dan in december op het strand zitten in je hemdje?