wat vinden jullie?

Discussion in 'Babynamen' started by emje, Aug 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

Wij blijven bij een meisjesnaam steeds terugvallen op de naam Fay
    Het is zo'n lieve naam. Maar ik twijfel nog steeds. Ik weet niet of de naam ook nog leuk is als ons kindje volwassen is.

Nu zat ik te denken aan de naam Feline. Vinden wij ook leuk alleen iets minder dan Fay. Echter is het wel mogelijk het af te korten naar Fay en als ze dan volwassen is en Fay niet meer 'leuk' vind dat ze dan altijd haar naam Feline nog heeft.

wat vinden jullie

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,138
    8,869
    113
    Ik vind het een (erg) goed idee! :)

Ik vind Feline juist leuker dan Fay, maar met Feline houd je inderdaad beide opties open. :)

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als ik aan een 'volwassen' fay denk, denk ik juist aan de Amerikaanse Faye Dunaway. Ik ken heel de persoon verder niet, maar haar naam klinkt me heel bekend in de oren ;) .
    En dan vind ik het gelijk een prima naam voor een volwassene.

Om de één of andere reden klinkt het als ik 'engels of amerikaans denk ' helemaal niet vreemd meer bij een volwassene.
    Alleen in Nederland is de naam nog vrij nieuw denk ik, qua bekendheid, dus ik ken simpelweg nog geen volwassen nederlandse 'fay's ' ;) . Dus vandaar dat het nu wat vreemd lijkt.

Ik vind Feline overigens ook prachtig (manlief niet) , maar dat vind ik juist een snoezigere naam... en Faye dus wat stoerder, waardoor ik dat wat beter nog bij een volwassene kan zien dan Feline. (overigens ken ik dus ook géén volwassen feline)

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Vind dat Fay heel goed voor een volwassen persoon kan hoor! En anders wen je er vanzelf aan, net als je omgeving ;)

5. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben heel lang (en stiekem nog steeds) de naam Fee (op deze wijze geschreven) in gedachten gehad voor ons dochtertje.
    Ik had precies dezelfde gedachten als jij dus ik begrijp je volkomen.
    Bij de naam krijg je toch een bepaald beeld bij iemand en wat als ze niet aan dat beeld voldoet zou ze dan gepest worden.
    Maar aan de andere kant vinden we het een supermooie en lieve naam en is op elke naam wel iets aan te merken.
    Feline of Felien met roepnaam Fee/Fay is ook zeker mooi

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Ik vind zowel Fay als Feline echt prachtige namen. Ik vind je oplossing briljant als je het gevoel hebt dat Fay niet bij een vrouw van 30 meer past (wat overigens over 30 jaar waarschijnlijk een veelvoorkomende naam zal zijn onder dertigers, aangezien er veel kindjes Fay heten tegenwoordig en het dan dus weer normaal is...).

7. Meara

Meara Niet meer actief

Heb de naam nooit leuk gevonden door de link met sprookjes fee, heks en kabouter.

8. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ik vind Feline mooier als alleen Fay ...

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ook ik vind feline mooier dan fay, fay als afkorting gebruiken voor feline, vind ik beetje raar.

Share This Page