Voedingsschema baby 6 maand. Wie kijkt er even mee en wil helpen??

Discussie in 'Voeding' gestart door nijnonijntje, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag.
    Mijn zoon is bijna 6 maand.
    Ik ben al begonnen met wat hapjes fruit en groente. Maar nog neit echt heel veel dat het een maaltijd kan vervangen. Hij drinkt af en toe een slokje water en heeft gisteren voor het eerst een beetje aan een broodkorstje gesabbelt.
    Nu moet ik wat gaan doen met de flessen en de tijden. Als ik wil dat hij meet bijvoeding gaat krijgen en dus langzaam aan gaat eten. Zou nu nog niet kunnen bedenken hoe ik dat er in ga passen. Ook omdat hij nog zoveel slaapt.
    Wat kan ik het beste doen en veranderen eventueel?
    Zijn schema op dit moment is:

7.00 uur fles
    8.30 uur fruit
    8.45 uur - 11.00 uur slapen
    11.00 uur fles
    12.00 uur sabbelen aan een broodkorstje
    12.30 uur - 15.00 uur slapen
    15.00 uur fles
    17.00 uur groentehapje
    17.30 uur - 18.30 uur soms nog even een klein dutje van een uurtje
    19.00 uur fles
    Hij gaat rond 20.30 uur naar bed en soms wordt hij rond 22.00 uur nog wakker voor de fles. Daarna slaapt hij door tot de volgende ochtend 7.00 uur.

Hoe kan ik het beste allemaal indelen ook om de laatste fles van 22.00 uur er helemaal af te halen. En als hij de laatste fles dan om 19 uur krijgt is dat toch wel heel vroeg om er een hele avond en nacht mee door te gaan?
    Wie kan me even helpen of heeft tips?

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #2 mmiiiiir, 10 mei 2012
    Laatst bewerkt: 10 mei 2012
    Ik heb op een gegeven moment gewoon de gok genomen en de laatste fles niet meer gegeven. Geen centjes pijn! Misschien kun je bijv. de komende week daarnaar toe werken door het groentehapje iets later te geven en de hoeveelheid iedere dag te vergroten, en vervolgens om 19.00 uur een fles 180/6 met een of twee schepjes fijne granen. En dan die late fles steeds kleiner.

Hoe groot zijn de flessen die jij geeft?

Mijn schema sinds 6 maanden:
    7.00 190+6 fv.
    7.30 halve boterham met boter (inmiddels driekwart boterham) in kleine dobbelsteentjes.
    10.00 1 portie fruit, 100-120 gr., hoeveelheid van één appel. Half gepureerd, half geprakt.
    12.00 halve tot hele boterham met boter of roomkaas
    12.30 190+6 fv
    14.30 -15.30 (afhankelijk van hoe laat ze wakker is) sabbelkoekje, soepstengel of zo. Bij 6 maanden kreeg ze ook nog een flesje 60+2 maar nu krijgt ze een beetje (30 ml) yoghurt. Soms met een restje fruit erdoor.
    17.30 - 18.00 100-120 gram groenteprak (70% groente, beetje rijst of aardappel)
    19.00 190+6 fv, 1-2 schepjes speltgranen.

Ze krijgt iets meer water in ieder flesje omdat ze af en toe wat moeilijk poept.

Ik was vandaag bij het cb en hoorde dat ze minimaal 400 ml en max 750 ml melkproducten mogen. Dat is inclusief ander melkproducten dan het flesje.

Oh ja, als ik echt haast heb in de ochtend dan geef ik geen brood maar maak ik de pap veel dikker. Dat is zo eens in de twee weken.

Ze slaapt tussen 8 en 9 (meestal drie kwartier), tussen 12.30 en 15.00 (meestal anderhalf tot twee uur) en één half uurtje tussen 16.30 en 17.30. Die slaaptijden heeft ze eigenlijk al sinds 3 maanden oud. De laatste voeding dronk ze altijd slapend. Ze gaat om 19.00 uur naar bed, meestal kletst ze dan nog even (soms één minuutje, soms wel één uur) en dan wordt ze om een uur of 6 wakker.
    Ze slaapt wel wat weinig, maar ook als ze meer zou slapen zou dat wél passen in haar eetschema.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Misschien kun je de fruithap om 10.30/11.00 geven en dan de fles er achter aan geven. Zodra hij meer van het fruithapje eet kun je dr fles kleiner maken en uiteindelijk laten vervallen.
    ik zou het ook zo doen met de groente hap en de fles van 19.00. En dit dan rond 18.00 geven.

De voeding van 22.00 is bij ons pas verschoven naar 20.00 dus daar zit je nog wel even aan denk ik;)

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Misschien stom om te vragen, maar ik ben een BV moeder. En daar werkt het zo dat als ik de melkvoeding na de vaste voeding aanbied, ze steeds minder melk gaan drinken (naar gelang de vaste voeding toeneemt).
    Ik kan me voorstellen dat dat bij KV ook zo werkt, toch?

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    precies wat ik ook beschreef. Zo bouwen ze vanzelf de flessen af.

6. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@lolly
    Ah dat is een hele goeie tip. Dankje. Daar kan ik wat mee.
    De laatste fles van 22.00 uur, heb ik hem de laatste 2 dagen niet voor wakker gemaakt. En hij sliep gewoon door. Ik mag denk ik langzaam zeggen dat die fles er bijna af is. :D

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    graag gedaan. Succes!

Deel Deze Pagina