Hallo lieve lezeressen, Ik kom hier net binnen zeg maar en ik dacht ik zal eerst beginnen met me voor te stellen. Heb alleen de topic gelezen nog over de voordelen van het alleenstaand moederschap, dat deed me wel heel erg goed. Ik ben zelf ook lid op een ander forum en ik vond het jammer dat er vrij kort gedacht werd over mijn situatie. Ik ben er afgelopen maandag achter gekomen dat ik zwanger was ik heb toen meteen met de verloskundige contact opgenomen en daar kon ik tot mijn verassing dinsdag al terecht. Want ik wilde natuurlijk weten hoe lang ik zwanger was; Inmiddels ben ik 6 weken zwanger. De vader is niet meer actief in mijn leven en ik weet ook echt niet of ik wil dat dat veranderd. Uit bescherming van het kind en omdat ik weet dat het van mijn keuze afhankelijk is weet ik niet wat ik daarmee moet doen. Mijn gevoel zegt, n.a.v. zijn respectloos gedrag, dat ik liever hem nu niet in mijn buurt heb omdat ik rust wil hebben voor de zwangerschap en stress uit den boze is in de eerste 12 weken. Daarnaast heb ik zelf geen makkelijke jeugd gehad, zeg maar gerust geen, waardoor ik enkel het beste wil en mijn beschermingsdrang misschien hoger is dan normaal, maar ik wil alle risico's wil voorkomen. En daarom heb ik enerzijds zoiets ik laat het kind, als de tijd rijp is, zelf bepalen wat hij/zij wil en bescherm nu vooral haar kwetsbaarheid... en anderzijds heeft ieder kind recht op een vader en moeder; maar als ik me niet veilig voel door zijn onvoorspelbaar gedrag en hem niet vertrouw om dezelfde reden wat heeft het dan voor meerwaarde om mijn ongeboren kindje en/of zuigeling ermee te confronteren. Heel wat om over na te denken dus. Als je hierop wil reageren en je mening erover wil geven graag..... Verder ben ik 34 jaar en ben ik door schade en schande heel sterk en wijs geworden. Heb een leuk gezins appartementje voor mijzelf in het zuiden van limburg, heerlijk tussen de bomen en redelijk rustig. Ik ben hier vorig jaar komen wonen omdat ik alles achter me wilde laten en hier een nieuw leven op te starten.. dat is dus dubbel gelukt, al was het niet gepland... Ik ben hier wel heel blij mee hoor, het was mijn allergrootste wens.. maar niet op deze manier. Ik heb zelf een hele vervelende jeugd gehad en ik ben opgegroeid zonder liefde en in de kou waardoor ik het voor mijn kindje anders had gezien. Maar daarnaast heb ik zoveel liefde in mij dat ik niet denk dat hem of haar daar wat aan ontbreekt al maakt t me met momenten natuurlijk wel onzeker..... Maar goed.. ik wil het hier even bij laten...... Tot krabbels....
Je klinkt als een sterk persoon die weloverwogen een keuze heeft gemaakt en daarom maakt het ook niets uit wat anderen daarvan vinden toch Blijf bij je eigen gevoel en geniet van je zwangerschap, je ziet vanzelf wel wat de toekomst brengt, komt tijd komt raad
En toch vind ik het best wel heel moeilijk hoor. Ik bedoel ik kan het niet delen met mijn ouders, omdat ze niet meer actief zijn in mijn leven, en ook niet met een partner. Daarnaast woon ik hier pas sinds Oktober vorig jaar en ken ik hier niet zoveel mensen. Dit alles maakt toch wel dat ik me vaak eenzaam voel. Ik ben iemand die graag mensen ziet en graag wil delen en dat is op deze manier dan best wel lastig. Ik heb wel internet en zo contact met mensen maar ik heb toch echt wel de voorkeur naar echt real fysiek contact. Daarnaast maak ik me ook zorgen; ik zit in de bewindvoering dus heb niet een groot budget en zit in de ziektewet.. dus vraag me regelmatig af of ik dat financieel ga redden allemaal.....
Hai vechtertje, ik had ookal gereageerd via mijn eigen post waar je net wat hebt geschreven.. Maarre, het komt echt wel goed.. Jammer dat je hier niet in de buurt woont, iemand hier in de stad doet een complete babykamer weg voor 150 euro.. maar als je uit Limburg moet komen om het op te halen ben je al meer geld aan de benzine en bus huur kwijt denk ik.. Hou ook sites als gratisaftehalen.nl gratisoptehalen.nl proefpakketjes.nl in de gaten.. je kan veel gratis babyspullen krijgen.. ook bij de kringloop liggen vaak nieuw tot weinig gebruikte babyspullen.. dus wie weet? Iig veel succes meid!
Bedankt voor je reactie.... Gelukkig weet ik ook wel dat het goed komt. Maar ik denk dat dat logisch is in het begin van de zwangerschap dat je je zorgen en/of onzeker maakt of je het wel kunt enzo.. zeker bij de eerste zwangerschap. Ik heb al van mijn vriendin haar babykamer te leen aangeboden gekregen. Daarnaast denk ik toch dat het goed is om de vader hier een rol in te laten spelen, wat ook financieel meer mogelijkheden bied voor mij (en niet alleen voor het financiële plaatje) maar hier moet ik nog goed over nadenken/navoelen...