Zelfde namen, nieuwe spelling (2 jongensnamen)

Discussie in 'Babynamen' gestart door Agatha, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Op welke van deze 2 jongensnamen zou jij stemmen?

1. Reda

2. Jusry

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Met nog 4 weken te gaan hebben we nog altijd maar 2 jongensnamen op ons lijstje staan. In mijn vorige pol waren jullie er wel zo'n beetje unaniem over eens dat dit geen mooie namen waren, helaas. Dus ik vroeg me af of een andere spelling daar nog invloed op zou kunnen hebben.
    Overigens zijn het arabische jongensnamen waarbij ik het belangrijk vind dat die niet meteen als zodanig worden geassocieerd om te voorkomen dat onze zoon meteen een stempel opgeplakt krijgt. Liever een "rare naam" dan een "kutmarokkaan". Manlief wil wel een echte arabische naam, dus deze 2 zitten daar ergens tussen. Er zijn wel meer arabische namen te vinden die aan mijn criteria voldoen, maar die zijn al bezet of vindt mijn man niet mooi.
    Ik ben benieuwd of de andere spelling van de ene naam iets verandert in de toegankelijkheid van de naam. En welke associaties jullie er bij hebben (klinkt Reda b.v. als een meisjesnaam door de a aan het eind?).
    Sorry dat ik 2x dezelfde vraag stel, maar we zijn er nog niet uit en de tijd begint nu toch echt te dringen...

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vond ze de vorige keer niet mooi, maar met deze andere spelling vind ik ze nog steeds niet mooi, sorry..

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als eerste, je kindje krijgt de stempel 'k*tmarokkaan' waarschijnlijk niet door zijn naam. Als tweede, wat vinden jullie een mooie, geweldige naam, dan moet je daarvoor gaan..
    En als derde, Jusry vind ik eigenlijk wel leuk. Even wennen, maar dat heb ik vaker met namen. Het is niet onuitspreekbaar en ik had niet verwacht dat het een arabische naam zou zijn. Reda vind ik idd meer klinken als een meisjesnaam. Ik weet niet waarom eigenlijk.. Succes met jullie keuze!

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Bij Jusry moet ik inderdaad gelijk aan een buitenlands kindje denken. Ik vind het echt geen mooie naam hoe je het ook schrijft. Reda is best wel leuk maar lang niet zo leuk als Reza (heb ik al gezegd).

5. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

13 apr 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    de namen hebben ook niet mijn voorkeur, maar toch moet je er zelf voor gaan, dat wat jullie mooi vinden is belangrijk!

Jusry, doet mij denken aan amerikaanse naam Jersey (je schrijft het anders, maar klinkt als.... zelfde idee)

dit zijn echt jullie enige keuzes?

6. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Sorry, kan niet kiezen. Niet mijn smaak..

Succes ermee. "Gewoon" een naam kiezen die jullie mooi vinden!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind Jusry een leuke naam voor een halfbloed.

8. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het nog steeds moeilijk kiezen, omdat het totaal mijn smaak niet is, maar ik vind je vorige spelling (Jushri) wel veel mooier dan Jusry.

Liefs :)

9. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    ik vind Jusry een hele leuke naam!!
    Bij reda denk ik inderdaad aan een meisje...

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik vind het beiden geen mooie namen, je hebt toch vast mooiere Arabische namen.
    En ik denk bij een Arabische naam niet meteen aan een k*tmarokaan hoor.....

En Adam is ook arabisch...kan net zo goed Joods zijn als je die naam leest....

Maar goed jullie moeten blij zijn met de naam. Dat is een feit!

Succes

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Reda idd moet ik eerder aan een meid denken
    Ik ken je eerdere topic niet. Ik kan me Jusry op 2 uitgesproken manieren voorstellen. Ik zou er zelf niet voor kiezen maar vind t best wel leuk.
    Zowel gewoon Jusry als uitgesproken als Joechrie. Zijn tenminse namen die niet veel voorkomen en als je kindje er eenmaal is en mensen raken eraan gewend wordt ie steeds mooier

12. Pris

Pris Fanatiek lid

Helaas is uit verschillende onderzoeken wel gebleken dat bijv. bij sollicitaties dit wel invloed heeft.
    Precies dezelfde cv opgestuurd, 1 met buitenlandse naam en 1 met oerhollandse naam.
    De hollandse wordt uitgenodigd en de andere niet.

Misschien dat ze dit een beetje bedoeld....................

13. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    #13 Agatha, 18 jun 2010
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
    Enorm bedankt voor het meedenken, allemaal!
    Op dit moment is de stand 12/12 (50%) ;) . Is eigenlijk ook wel zo goed, moeten we ook echt zelf beslissen, maar 100% / 0% was wel wat makkelijker geweest, ik blijf maar twijfelen. Maar als het Jusry wordt dan wel als Jusry ipv als Jushri, dat komt wel uit de pol. In de spelling Jushri stemden de meesten voor Reda, dus dat maakt toch wel verschil.
    Er zijn inderdaad ook andere leuke arabische namen, ik heb Dean en Rayan op nr 1 en 2 staan, maar die vindt mijn man niet mooi. En in mijn omgeving zijn heel veel gemengde stellen, dus daar zijn ook al heel veel leuke namen "bezet".
    Reda associeer ik een beetje met ridder en een stripheld, maar vrees ook de associatie met achterwerk. Jusry komt meer in de richting van Justin of Jefry. Ik kom er maar niet uit.

Wat het stempel k*tmarokkaan betreft: werkgevers waren ineens wel in mijn man geïnteresseerd toen hij op zijn cv en brieven zijn voornaam had vervangen door alleen zijn voorletter. Daarvoor kreeg hij uitsluitend afwijzingen, en sinds hij zijn voornaam er niet meer op zet werd hij plotseling overal wel uitgenodigd voor gesprekken. Dat wil ik mijn kind dus niet aan doen... Maar misschien is die situatie over een jaar of 20 wel heel anders. Dat hoop ik maar.

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind Reda niet verkeerd, en zeker niet als het gaat om een compromis tussen Arabische- en Nederlandse namen!

15. misa

misa Niet meer actief

Hoe kun je de namen schrijven dan? Welke mogelijkheden zijn er? Ik zag al wel Jushri en dat vind ik mooier dan Jusry. Sorry, ik maak het denk ik niet makkelijker!
    En hoe spreek je ze uit? Dan kan ik wat makkelijker een mening geven!

Een naam met een a aan het einde kan wel snel als meisjesnaam klinken, maar hoeft niet altijd hoor!

Een naam kan wel degelijk een reactie oproepen bij mensen, helemaal als in een sollicitatie die je beschreef. Goed opgelost door alleen de voorletter te gebruiken!

16. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Ik vind Jusry een mooie naam hoor.
    Die andere klinkt idd meer als meisjesnaam.(vind ik)

17. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik ga juist voor Reda, maar begrijp ik dat Reza eerst een optie was? Vind ik persoonlijk een super naam voor een half marokkaans kindje. Heb hier totaal geen slechte associaties mee. Maar ik begrijp precies wat je bedoeld met solliciteren enzo. Echter Reza/Reda is géén typische Mohammed of Youssef etc. dus zal minder snel de K*T marokkaan gevoelens boven doen drijven.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind Jusry juist onder de noemer 'kutmarokkaan' vallen (niet dat ik dat direct denk bij Marokkaanse namen). Reda vind ik dan een stuk beter, maar wel meisjesachtig.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Reza en Reda vind ik beiden mooi meid!
    Ik snap precies wat jij bedoelt met de vooroordelen op namen, ik herken het helemaal.
    Maar het soms ook moeilijk om namen te vinden die bij beiden landen mooi is.
    Veel succes!

20. Loe

Loe Niet meer actief

ik zou ook reza of reda doen!

Deel Deze Pagina