Ik zit met het volgende probleem: Ik ben 24 weken zwanger en momenteel werk ik in een hotel als kamermeisje. Hier heb ik een tweede 6 maanden contract gekregen die pas geleden is verlengd maar het is wel een 0-uren contract. Nu valt het werk me zwaar aangezien ik zon 20 kamers per dag doe (dit staat gelijk aan 6 uur werk). De problemen zijn dat ik nu echt last heb van mijn onderrug en ik krijg steken in mijn buik. Als ik gewerkt heb kom ik niet meer toe aan mijn eigen huishouden omdat ik gewoon zo moe ben, last van mijn rug heb en bandenpijn. Ik las op jullie site dat je vanaf 6 maanden, wat ik nu dus ben, niet meer dan 1 keer per uur mag bukken,hurken,knielen end. Nu moet ik dit gemiddeld zon 8 keer per kamer doen en over een kamer doe ik gemiddeld 15 min. Dat houdt dus in dat ik per uur wel 32 keer moet bukken. De afgelopen 2 dagen heb ik 10 kamers gedaan maar ook dit valt mij zwaar. Ik weet het eigenlijk echt niet meer maar als je dit verhaal zo leest is het dan verstandig de ziektewet in te gaan? sorrie voor het lange verhaal maar misschien is het zo een beetje duidelijk. Groetjes Danielle
HOi danielle, Je lichaam geeft aan dat het te zwaar word,met dit lichaam wil je waarschijnlijk nog een tijdje door Daarom denk ik dat het verstandig is of om minder te gaan werken, of inderdaad te stoppen. Overleg dit met je werkgever, probeer het een week minder werken en kijk of dat beter gaat of stop met werken als het na verloop van tijd beter gaat kan je altijd weer proberen toch? Imke