sorrie deze vraag is al eerder geweets maar was gesloten heb ik gezien ik wilde dr op reageren omdat ik hetzelfe probleem heb eigenlijk een bal in vagina ik ben nu 5 maanden moeder en dachtdat het wel weg zou gaan maar niet dus dus wilde dr wat meer over weten en of iemand dr ook last vann had ik durf dr niet goed mee naar de dokter soms issie weg en dan weer niet je voeld het met lopen ik word dr niet goed van is erg irritant dus wie heeft er een idee wat of hoe het komt en is? veel groetjes fullie
Het eerste wat ik denk is: een baarmoederverzakking. Maar ik kan (en wil) niet kijken Maar dat is het eerste wat in me opkomt. Maar ik zou toch even naar de HA gaan. Ik heb het wel eens gezien bij ons in het verzorgingshuis, maar of zoiets al 5 maanden na de bevalling kan ontstaan? dat weet ik niet. Kan me wel voorstellen dat het vervelend is. Succes ermee, Hope
ja ik heb het al 5 maanden dacht het gaat wel weer weg ben inwendig en uitwendig gehecht dacht dus dat het daar van was
Dit vond ik op internet: Wat is een baarmoederverzakking? De baarmoeder wordt normaal gesproken met een aantal banden en de spieren van de bekkenbodem op haar plaats gehouden. Als de banden en spieren echter niet sterk genoeg zijn, kan de baarmoeder in meer of mindere mate naar buiten komen. Dit wordt een baarmoederverzakking genoemd. De meest voorkomende klachten bij een baarmoederverzakking zijn een zeurend gevoel in de onderbuik en rug, een drukkend gevoel in de vagina en het gevoel dat er iets naar buiten komt. U kunt blaasklachten krijgen (ongewild urineverlies) of problemen met de ontlasting. Door een verzakking kan het soms moeite kosten te fietsen, te zitten of te vrijen. Herken je het? Ik zou toch echt naar de HA gaan. Hoe vervelend het ook is. Of als je het prettiger vind, naar een vrouwelijk gyn. NOgmaals sterkte ermee, Hope
heb geen moeiete met plassen enzo maar in ieder geval bedankt zal dan toch dr aan moeten geloven zal morge eens bellen zit niks anders op denk ik thanksssssssss
zal ik doen vraag wel een vrouw want heb een man als dokter anders laat ik het wel zitten moeten ze me maar door sturen ik laat het weten
Hoi Funji, Ik heb je topic verplaatst naar na de bevalling. Hij hoort niet bij de vruchtbaarheidsbehandelingen thuis. Succes. Elvira
ja oke wist niet goed hoe het werkte allemaal had hem geplaatst en dacht al hier klopt iets niet maar bedankt hoor zal dr op letten in het vervolg zo leer je tenminste nog wat hej
Ook ik heb hier last van en ik heb gewoon een verwijskaart gevraagd bij de dokter voor Mensendieck. Misschien dat je dan kunt vragen naar een vrouwelijke therapeut, die heb ik gelukkig ook. Ik krijg nu elke week oefeningen mee die ik thuis moet doen, misschien dat jij dat ook kunt doen. Sterkte ermee!
ben geweest en ze hebben gekeken tjah het moest .....was zo bang dat ik een verzakking had dus toen er naar gekeken werd was die dr niet als ik lig heb ik hem ook niet dus heb dat gezegd en hebben met een tang gekeken maar alles was goed het is een litteken weefsel die soms naar buiten plopt moest dr maar aan proberen te wennen was het antwoord dus................................ mirjam eh wat voor oefeningen moet jij doen als ik vragen mag want ik vind het wel irritant hoor ik hou mn billen al bij elkaar om te oefenen heb dat ergens gelezen maar als jij nog wat tips voor me hebt heel erg graag
Hoi Funji, Ik heb verschillende oefeningen gekregen. Ik zal er een aantal voor je proberen op te schrijven. - Ga liggen met je knieen opgetrokken, je bekkenbodem kantelen, buikspieren en bekkenbodem aanspannen en dan weer ontspannen en dit een paar keer herhalen. - Ga liggen met je knieen opgetrokken, buikspieren aanspannen en met je rechterbeen in de lucht fietsen, dit doe je een aantal keren en dan wissel je het af met je linkerbeen. - Ga liggen met je knieen opgetrokken, buikspieren, bilspieren en bekkenbodem aanspannen en dan je rug van de grond aflaten komen en dan werveltje voor werveltje weer terug laten komen op de grond. - Ga staan, buikspieren en bekkenbodem aanspannen en weer ontspannen en dit een paar keer achter elkaar herhalen. Dit zijn een aantal oefeningen die ik moet doen. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk voor je heb opgeschreven en dat je er wat aan hebt. In ieder geval sterkte ermee! Groetjes Mirjam