Hai Meiden, Even lekker klagen hoor... Ik werk 32 uur in de horeca...nou jaaa ik hoor 32 uur te werken maar werk meestal wel meer. Dat betekend 8 uur per dag op je voeten staan en heen en weer rennen...normaal een heerlijk beroep maar nu Ik merk echt dat ik het niet meer trek...mijn onderrug gaat onwijze zeer doen na een paar uurtjes staan en mijn voeten zetten ook zo vreselijk op. Ik werk veel in de avonduren dus veel van 3 tot 11...het zijn dus ook lange dagen. Ik baal er zo vreselijk van want wil echt niet lopen zeuren op mijn werk...dat kunnen ze echt niet gebruiken met al het personeelsgebrek....maar ik trek het echt slecht Ben zo bang voor de reacties...jaaa maar je bent pas 19 weken zwanger niet zo aanstellen bla bla bla.. Pfff herkenbaar voor iemand? Sorry voor me zeurverhaal hoor Groetjes Debby
Jep. ik werk 52 uur per week, dat is dus 10 uur per dag. En daar zit de 4 uur reistijd per dag nog niet bij. Ik ben ook doodmoe elke dag
Hoi, Dat lijkt me geen zeurverhaal hoor. Zwanger zijn is hard werken. Belangrijk is dat je goed naar je lichaam blijft luisteren. Waarom maak je het toch niet bespreekbaar? Dan kun jij uitleggen wat wel gaat en niet en wie weet, wil men je best tegemoet komen. In de horeca moet ook een heleboel ander werk gedaan worden dus kijk eens of je iets administratiefs kan doen of zittend werk. Sterkte @Devilchase... 5 x 10 = 50.. ik mis nog 2 uur.,.. En waar werk je in piepsnaam? 4 uur reistijd per dag... of sta je in de langste file ooit? Wow
Ja hoor heel herkenbaar, ik werk dan zelf op een tankstation. Normaal gesproken 24 uur! Maar nu ivm personeels tekort ook vaak 40 uur, heb ze al gemeld dat ik vanaf volgend rooster dat echt niet meer doe. bij ons is het ook erg onregelmatig omdat je 7 dagen per week open bent, heb in de afgelopen 6 weken geen 1 weekend gehad van 2 dagen achter elkaar maar steeds 1 dag en dat breekt me nu verschrikkelijk op omdat ik op 1 dag gewoon geen tijd krijg om bij te tanken. Heb mijn volgend rooster gehad en daar sta ik weer normaal ingepland en heb wel verteld dat ze deze 6 weken niet hoeven te verwachten dat ik weer zoveel overuren ga maken.
Jeetje aan de 50 uur kom ik niet hoor Wat voor werk doe je in hemelsnaam? Dat is ook niet normaal hoor Ik werk ongeveer 40 uur in de week.. Tuurlijk heb ik ook recht op mijn extra pauze's e.d. maar er is gewoon geen ruimte voor.....ik weet dat ze t verplicht zijn het me te geven maar het is meer mijn eigen gevoel....ik ben 22 jaar en 19 weken zwanger kom op soms voel ik me echt een oud mensje van 80 jaar Maar goed...ga toch maar eens heel goed naar mezelf luisteren....zelfs nu ik net ben opgestaan heb ik nog last van me rug...lijkt me niet echt goed. Thanks meiden!
Yep, Pixie had de tekst van een folder gepost: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=95207
Thnxxxx...ik kan m alleen niet openen heb niet het juiste programma op de pc staan...ga t is op internet zoeken...
Met 20 weken werkte ik ook nog maar 20 uur ipv 40 uur. Is er geen zittend werk in jullie bedrijf? zodat je kan afwisselen? En als het niet gaat moet je dat gewoon zeggen hoor. Ik zie dat niet als zeuren maar goed naar je lichaam luisteren. Je moet goed voor je lichaam en je baby zorgen en dat is een stuk belangerijker dan dat collega's blij met je zijn.
ik werk 40 uur per week en reis 3 uur per dag. En dat begint mij ook op te breken en durf idd zelf ook niet zogoed aan te geven dat het mij te veel wordt.
ik werk ook in de horeca en het valt me ook zoooo zwaar. Het liefst wil ik minder werken, maar wil niet dat ze vinden dat ik me aanstel, er loopt nog een zwangere collega rond,die is 6 weken verder dan mij en haar hoor je totaal niet klagen, dus ik slik alles dan maar in. Maar mijn hemel meid, ik weet precies hoe je je voelt!
Ik moest gisteren voor mijn collega een receptie organiseren, en moest vanaf 10 uur 's ochtends tot 18.00 's avonds boodschappen doen, dingen klaarzetten en hapjes maken. Ik was echt gesloopt aan het eind van de dag, en toen moest ik nog denken aan mensen die in de horeca werken (ik heb dus wel een zittend beroep). Ik heb er echt respect voor dat je dat nu nog kan. Hetzelfde geldt voor mensen in de zorg. Het lijkt me echt onwijs zwaar als je zwanger bent (en dan ben ik nog maar 9 weken zwanger)...
Vergeet niet dat iedere zwangere anders is he..weet precies hoe irri het is hoor. Heb een collega die is 5 weken korter zwanger dan mij maar die fluit overal doorheen,waardoor sommige collega's dus weer vinden dat ik me aanstel. Heb me er een tijd druk omgemaakt en veel te veel blijven werken,maar je kan beter zelf stoppen wanneer je merkt dat je het niet meer trekt als dat je moet minderen omdat je lichaam het niet meer trekt.
Hou eens op zeg! Je kan je niet aan anderen afmeten hoor! Elke zwangerschap is anders. Ik ben bijvoorbeeld continu hartstikke uitgeput en had een collega die juist superveel energie had. Die liep de hele tijd te blaten dat ze niet begreep dat sommigen zo zeurden. Nou, nu ruim een half jaar na haar bevalling werkt ze, als dat al lukt, 8 uurtjes per week (mega zware bevalling, continu moe, depressief). Die heeft dus na haar zwangerschap haar trekken thuis gekregen. Het enige wat echt goed is voor jou en je kindje, is naar je lijf luisteren! Een ander kan absoluut niet invoelen wat jij voelt, zelfs BI, of vermoeidheid worden door elke vrouw weer anders gevoeld en ervaren (en er zitten verschillen in zwaarte tussen).
Ja die 2 uur zijn onbetaalde pauzes... Ik werk als hoofdagent in Amsterdam op de noodhulp, dus de 112 meldingen af. EN ik woon 220 km van mn werk af, heen en terug. 110 heen, 110 terug over de A6, A1, A10, en A4. Je kan wel raden... file....zonder file is het 1 uur rijden, met file 2 uur of langer... Nog 2 weekjes en dan heb ik 5 weken vrij en daarna 6 maanden verlof!