Meiden, ik heb een serieus probleem volgens mij Ik heb een puzzelboek van Editie Enigma ontvangen, ik dacht het zal wel reclame zijn. Er zat een enveloppe bij, dus was mijn nieuwschierigheid gewekt. Tot mijn grote schik stond erin dat ik binnen 10 dagen een bedrag van 62,65 euro moet betalen. Het schijnt dat ik een proefexemplaar heb aangevraagd, die ik overigens nooit heb gezien...laat staan aan heb gevraagd, en die niet binnen 14 dagen heb opgezegt. Nu heb ik dus een halfjaarabbonement op een puzzelblad waar ik totaal niets om geef, ik puzzel niet eens ! Als ik op google zoek, word ik alleen maar banger. Daar het schijnt dat heel veel mensen dit probleem hebben, en zelfs deurwaarders aan de deur komen :x Ik ben niet van plan te betalen, daar ik nooit eerder iets heb ontvangen, en zelf niet eens weet waar dit blad vandaan komt. Help, wat moet ik doen ? E-mailen heb ik al gedaan, maar volgens vara/kasse bereik ik daar niets mee
Hoi Ilona, ben heel blij met jou berichtje, niet voor jou probleem hoor maar ik heb dus hetzelfde. Ik heb het blad ook gehad, en moest net als jou 62,95 betalen. Niet gedaan uiteraard want ik heb nog nooit van dit blad gehoord laat staan een abonnement op afgesloten! Inmiddels is het bij mij al bij de deurwaarder, maar betalen, dat ga ik echt NOOIT doen.
misschien handig om even je rechtsbijstand te bellen? Sowieso zou ik niks betalen, laten zij maar bewijzen dat je het hebt aangevraagd.
Wat erg. Mij hebben ze een keer benadred voor dat blad en ik kreeg een proefexemplaar, hoefde alleen verzendkosten te betalen. Heb het daarna meteen opgezegd en er toen nooit meer iets van gehoord. Maar idd even de rechtsbijstand inschakelen, kijekn wat je kan doen.
ik ben idd ook gebeld door editie enigma, heb het proefexemplaar wel gehad. Bij dat exemplaar zit dan een opzegkaart en als je deze niet instuurt claimen ze dat je aan het abonnement vastzit. volgens mij kan dit uberhaupt niet op deze manier. Bovendien bellen ze je eerst en nemen ze je bevestiging op hun aanbieding op op een bandje. Dus....ik zou ze bellen en even vragen waar je bevestiging is? Ik heb van meerdere mensen inmiddels gelezen dat er veel problemen zijn met dat editie enigma gebeuren. Hopelijk valt het bij jou mee. succes.
Kun je het niet gewoon onbesteld retour sturen. Volgens mij kunnen ze dan niets meer van je eisen. Je hebt sowieso recht om dingen binnen zoveel dagen weer terug te sturen als het niet bevalt.
Volgens mij is dit al een paar keer bij Kassa en/of Radar geweest, het komt me bekend voor. Misschien staat er op hun site iets van een voorbeeldbrief of tips over hoe hiermee om te gaan
Nou, ben je lekker mee! Echt niet betalen hoor. Als jij zeker weet dat je ook geen proefexemplaar hebt besteld! En gewoon op gaan vragen waar jij ooit hebt getekend voor een contract. Heb je niet, dus kunnen ze ook niet laten zien! Stelletje oplichters!
Hier ook gehad. Ze belden of we een proefexemplaar wilden, en mijn man heeft gewoon ja gezegd. Daar was ik al niet blij mee. Maar hij kon na dat proefexemplaar opzeggen en gelukkig is dat goed gegaan. Neem anders even contact met hun op.
Dit klopt. Mij bellen ze ook altijd en ik vraag het gratis exemplaar altijd aan. Er zit een brief bij met gegevens. Daarmee kun je opzeggen binnen 14 dagen. En dan zit je nergens aan vast.
Hee shit, ik zou zeker niet betalen, ik heb dat ook gehad alleen dna bij een ander, maar ik heb nooit betaald, en uiteindelijk nooit meer wat van gehoord,
Ha meiden, Een paar maanden geleden kreeg ik ook ineens zo'n boekje binnen. Hoe ik er aan kom weet ik niet. Ze hebben me niet gebeld of ik een proefexemplaar wilde hebben. Maar het lag ineens in de bus. Dus joost mag weten wie mijn adres heeft doorgegeven of iets anders..... Bij mij zat er inderdaad ook een acceptgiro bij, maar er zat bij mij ook een brief bij dat ik het online op kon zeggen. Ik schrok ook even toen ik die brief las dat ik binnen 10 dgn het bedrag over moest maken, dus ik ben direct naar de site gegaan en heb het daar opgezegd. Er stond trouwens een code en inlogcode in die brief. Tot nu toe heb ik er nog niets van gehoord.... Maar vond het een zeer brutale actie! Niet betalen hoor meis!!
Owja, een rare gang van zaken daar, bij die Editie Enigma. Ik heb er eind mei van dit jaar ook een topic over geopend. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/210979-editie-enigma.html Gelukkig heb ik er sindsdien niks meer van gehoord.
er hoort een papiertje bij te zitten waar je je kunt afmelden voor dit blad. Dit blad krijg je via enquete binnen als proef blad, je moet het dan binnen zoveel dagen afmelden via de internet site. Dan komen er geen kosten achterweg. Heb dit blad al een paar keer gehad op proef en elke keer netjes afgemeld op de site zodra hij binnen kwam en daarna nooit kosten gehad.
heb ik ook gehad, zat een brief bij dat ik binnen 10 dagen kon opzeggen, meteen gedaan natuurlijk! hoe ik eraan kwam i dont know.... schijnbaar meerdere mensen last van gehad dus..
Ik heb zoiets ook al eens bij de hand gehad en toen is mij het volgende geadviseerd door juristen. Ten eerste nooit betalen voor iets waar je niet voor hebt getekend. Bellen met je rechtsbijstand en samen met hun een klacht indienen bij het betreffende bedrijf. Als er een deurwaarder aan de deur komt, vragen of hij een bewijs heeft dat je een contract bent aangegaan. Oftewel heeft hij een handtekening van je. Maar het allerbelangrijkste is wel om niet te betalen, want daarmee ben je je geld kwijt en kun je het vrijwel onmogelijk terug krijgen.
Nou het probleem is dus, dat ik nooit een proefexemplaar heb ontvangen. Ik heb dus geen kans gehad om me af te melden. Blijkbaar is mijn man een aantal weken geleden gebeld, en heeft hij een aantal keer gezegt geen interesse te hebben. Hij was aan het werken en na lang op te zijn gedrongen heeft hij ingestemd met een GRATIS proefexemplaar. Hij was dit vergeten tegen mij te zeggen, en nu kreeg ik dus het blad binnen met een factuur. Het proefexemplaar was me goed bevallen en daarom ben ik nu abbonee staat er in de brief. Het mooiste is dat het wel op mijn naam staat, terwijl ik nooit toestemming heb gegeven ! Ik heb nogmaals geen proefexemplaar ontvangen, dus hoe kon ik het dan opzeggen binnen die tijd. Ik zit nu aan iets vast wat ik absoluut niet wil...Heb overigens een hekel aan puzzels
ik heb deze week een gratis exemplaar gehad, kan me ook herinneren dat ik dat eens gedaan had. Maar de kleine letters in de brief erbij waren: om je abbonnemet binnen 14 dagen te annuleren moest je via internet opzeggen. Slinks dus, stilzwijgend abonnement. Heb het meteen opgezegd (net op tijd want wilde de brief net bij het oud papier gooien, toen zag ik het pas) Stom blad! :x
Ja, wij hebben ook ja gezegd op een proefexemplaar. Daarna een halfjaarabbonnement genomen en die eigenlijk gelijk weer opgezegd. We komen er niet echt aan toe. Eigenlijk geen problemen mee gehad.