Ruiten auto bevroren, hoe rij je weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hier in het Oosten heeft het al weer 2 nachten gevroren,
    hoe maken jullie de ruiten van de auto schoon?
    Ik zag net iemand er langs rijden, met de zijramen gewoon nog bevroren, dan zie je toch niks?
    Mijn man gooit er altijd heet water over de ruiten, zet de airco en de ruitenwissers aan, en rijd dan weg.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Met heet water moet je heel erg uitkijken! Kunnen je ruiten van barsten.
    Mijn man zijn auto hoef je alleen even voor en achterruit verwarming aan te zetten is het ijs zo weg de zijruiten even krabben.
    Ik moet bij mijn auto gewoon alle ruiten krabben. Het is levensgevaarlijk om de zijkanten niet te doen je kan dan niks zien ;):$

3. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Ik start de auto paar minuutjes van te voren... en dan de blazers op zn harst aan. als ik dan instap ruitenwissers aan en rijden maar :D maar zeker wel alle ramen schoon

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Mijn vriend ontdooide de ruiten vanochtend met koud water. Gewoon een plens koud water over je ruiten en je hoeft niet te krabben. Dit moet je niet doen als het echt hard vriest, want dan vriezen je deuren dicht :D

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn lief zorgt altijd dat mijn auto ijsvrij is, is erg prettig

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik van dat spuitspul voor op me ramen. Werkt erg goed.

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Met warm water op je voorruit moet je echt uitkijken, als je al ergens een putje of klein barstje hebt *die je niet ziet* kan er zo een grote barst in je ruit komen.
    Ik start de motor, zet de ventilatoren op de voorruit gericht op zn warmst, achterruit verwarming aan en dan maak ik zelf nog even de ruiten ijsvrij.
    Gisteren had ik alleen ijs op de voorruit en achterruit.
    Ik rij nooit weg zonder dat mn zijruiten, achter en voorruit schoon is.
    Ik zie soms mensen rijden die hebben alleen een klein rondje op hun voorruit vrij gemaakt.. sorry maar dan rij je voetgangers of fietsers hartstikke dood omdat je ze niet ziet..
    Onverantwoord gedrag.. ga dan een paar minuten eerder van huis om je auto schoon te maken.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik start de auto, ga terug naar binnen, drink mijn kop thee op en ga dan weg (alles klaar haha) behalve als het heeeeeel erg vriest dan moet ik nog even wat weg krabben.

Maar goed dat is eigenlijk verleden tijd want ik ga nu gewoon niet meer weg zo vroeg...

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik schermde de vooruit en achteruit van te voren af met een kleed of stuk karton. Zo hoefde ik alleen de zijkanten nog maar te krabben.

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Gewoon lekker krabben.En natuurlijk ALLE ramen. Er zal maar een fietser aan de zijkant van je auto rijden, dan zie je 'm niet.
    Tot nu toe nog geen ijs gehad, wel beslagen ramen van de dauw. En die wis ik altijd.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd, lekker ouderwets krabben... :D

Dat spul heb ik ook ooit gehad, maar dat liet zo'n irritant wazig laagje achter als ik daarna de ruitenwissers moest gebruiken. Niet zo'n drama als het licht is, maar in het donker is dat echt niet fijn.

En idd, kokend water! Niet doen! Mijn ex heeft dat ooit gedaan en die kon een nieuwe voorruit kopen... Duur grapje en in zijn geval niet eens verzekerd omdat hij het zelf had gedaan...

12. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Ik krab de ramen ook gewoon, maar het scheelt dat mijn achterruiten geblindeerd zijn, dus hoef maar 3 ruiten te krabben:D

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Handschoenen aan en ook gewoon helemaal krabben. Ook wel eens zo'n spul gehad, werkt perfect maar laat zo'n vies laagje achter... Dus dan maar gewoon lekker ouderwets ;)

14. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    gewoon auto aanzetten, even krabben en klaar....

15. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hier ook. Zit niks anders op dan gewoon te krabben. Wil ook nog wel eens de motor starten, blazers aan, en dan terug naar binnen, maar eigenlijk vind ik dat niet kunnen ten opzichte van de buren, zo'n brullende motor voor de deur...:S Tenzij je ook meteen gaat krabben.....

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Gewoon krabben. Hebben die spray ook wel eens gebruikt en dat gaat ook goed.

Vind het altijd zo aso als mensen de auto aanzetten en vervolgens weggaan, maakt een irritant geluid en super slecht natuurlijk voor het milieu, maar volgens mij ben ik de enige die zo denkt?

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier zet ik normaal altijd de blazer aan en de achteruit verwarming. Dan begin ik met de zijruiten te krabben. De achterruit hoef ik dan nog maar ligt overheen en de voorruit is dan ook een stuk makkelijker. De voorruit scherm ik ook nog wel eens af als ik eraan denk, maar als het hard vriest dan bevriest die toch weer als je dat eraf haalt

18. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Nee hoor, je bent niet de enigste. Ik start de auto dus ook niet van te voren. Krab eerst de ramen ijsvrij en dan pas start ik de auto en rij ik weg.

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Grrrr jaa daar heb ik ook altijd een hekel aan! Gebeurd hier heel vaak voor de deur, de auto's staan ook precies onder ons slaapkamerraam, omdat wij geen voortuin hebben. Net zoals 's nachts thuiskomen en ineens de buurvrouw tegen komen en onder je raam een heel verhaal afsteken.
    Maar goed dat is ff offtopic ;)

Ontopic: Ik krab gewoon ouderwets! Wel heb ik een ijskrabber met handschoen :).
    Gisteren was ik aan het krabben met zoontje achterin, die zat echt te kijken:"Wat doet zij nou??" hahaha

20. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier ook lekker krabben. Wel eerst auto starten, blazers vol open op de heetste stand.
    Moet zeggen dat ik er vanmorgen mijn mannetje ook in had zitten (wel goed ingepakt), maar ik denk dat ik de volgende keer of als het echt kouder wordt, de auto maar wat eerder start, vind ik fijner voor mijn ventje. Nou stond de auto iets te ver weg geparkeerd.
    Ik ben met deze auto nog aardig voor de buren, hiervoor had ik een oude diesel ;).

Deel Deze Pagina