Wij zijn afwijkend geloof ik, jongensnamen zijn niet moeilijk maar meisjesnamen. Help! We zoeken een meisjesnaam met een verwijzing naar een bloem, liefste eindigend op een -e al hoeft dat niet perse. Eerste letter geen voorkeur. Brand los!
Haha afwijken, nee hoor! Hier hetzelfde probleem.. Jongensnamen zat! Maar een meisjesnaam.. Lenthe Iris Roos Merel Ravi Zijn zo de eerste die in me opkomen
Mirthe Flore/Floor/Fleur Bloeme Hebe Jasmine/jasmijn Rose/Roos/Rosa/Rosalie Aster/Ester Amarillys Linde Camille Mirre Rhodé
Daphne (Laurier) Dille Calla (bloem / plant) Ixia (bloem / plant) Margriet Marjolein Nerine (bloem) Mentha (munt) Phlox (bloem / plant)
Viola (viooltje) Violet (viooltje) Iona (bloem / plant) Anthe (Grieks voor bloem / bloei) Amarante / Amarente (onsterfelijke bloem) Dianthe (Grieks Goddelijke bloem) Fiore (Italiaans Bloem) Florette (Frans Bloem) Evanthe (Grieks Bloem) Flori (Frans Bloem) Zinnia (bloem / plant) Lilla (Engels Lelie Bloem) Mali (Thais Bloem) Maylea (Hawaiiaans Wilde bloem) Nea (Zweeds Bloem) Zara (Engels Bloeiende bloem) Zahra (Arabisch Bloeiende bloem) Zaira (Arabisch Bloeiende bloem) Zinna (Latijns Zonnebloem)
Eindigend op een e is wel lastig... Linde Kamille Melanthe Amaranthe Flore Myrthe/Mirthe Daphne Dianthe
Wij gaan voor Lily Ook mooi: Lelie (gewoon de nederlandse versie van Lily) en eindigend op een e Verder mooi: Violet Amber Rune Flora
Aloë Azalée ( = azalea in het Frans) Calanthe ( = mooie bloem in het Grieks & ook een soort orchidee) Capucine ( = oostindische kers) Cleome ( = tropische plant) Eglantine ( = bloem van de egelantier) Erianthe ( = zoete bloem in het Grieks) Ianthe ( = violetkleurige bloem in het Grieks) Ione ( = naam van een soort orchidee) Jolanthe - Jolenthe - Lanthe - Lenthe ( = vorm vd naam Jolanda 'viooltje') Melanthe ( = donkere bloem in het Grieks)
Dank meiden! Flore zit al een heel tijdje in mijn hoofd, net als Violet ( ondanks het missen van de -e). Meer is altijd welkom! Leuk dat jullie ook veelal zeldzame namen gepost hebben, de namen van de tweeling komen ook weinig voor.
Nog een aantal uit het Griekse. De nimfen waren dus kleine godheden voor zaken uit de natuur - bergen, stromen, bomen, bloemen, rivieren, sterren, etc. Gaia (godin van de aarde) Artemis (godin van de jacht, maan, etc): in het Latijn Diana Iris (regenboog) Hera (aarde) Ariadne (vrouw van Dionysos) Volgende zijn allemaal nimfen: Nomia Maia Aba Aia Astris/Astera Daphne Doris Erato Galene Ianassa (Janassa) Ianthe Idaia Ismene Maira Melia Minthe Neda Nemea Nysa Thaleia Xanthe Ik heb er nu een aantal uitgevist die ik wel mooi vind, maar hier vind je er nog veel meer: Greek Mythology: THE NYMPHS 1
Nea vind ik ook leuk, net als Ianthe. Florine vind ik ook leuk, is wel erg populair bij vrienden en kenissen.