kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zonnetje1986, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

17 feb 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    HoiHoi dames

Ik zat van de week te kijken voor ons kleine meid voor kleding maar nu sta ik voor een dilemma haha.

Moet ik nou beginnen met kleertjes bij 50 of 56 want de een zegt 50 en de ander 56 ik weet het echt niet meer.

Kunnen jullie me helpen?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou zelf in beide maten een paar setjes kopen. Of bijv. 50/56 heb je ook.

Meestal past 50 goed de eerste weken, maar als je kindje iets groter is dan past uiteraard 56 beter. Je zou er ook voor kunnen kiezen maat 56 te kopen en dan pijpen en mouwen omslaan bijv. (doe je iets langer met kleding hihi).

Zelf kocht ik goedkopere setjes bij bijv. de Wibra in maat 50/56. Zaten perfect de eerste 5 weken. Nu waren onze dochters ook vrij gemiddeld met hun 50/51 cm ;)

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik zou idd zorgen dat je van allebei wat hebt. Ik kreeg veel het advies om vooral 56 te kopen, maar mijn zoontje was uiteindelijk een ukkepukkie, waarbij zelfs 50 nog ruim zat. Hij heeft dus behoorlijk lang in 50 gepast, zodat we dat in de kraamweek nog hebben moeten bijkopen, want daar had ik dus erg weinig van (mouwtjes en pijpjes omslaan bij 56 ging de eerste weken niet echt, zoveel te groot was het).

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

de meeste baby`s passen maar even in maat 50 en gaan dan over naar 56. Maar je kunt ook een kleine baby krijgen die er langer inzit of een grote baby die meteen naar mt56 gaat.En het gewicht speelt ook nog een rol. Kortom dingen die je pas weet als je kindje geboren wordt want ook de vk is niet altijd even betrouwbaar. onze dochter werd met 40wk geschat op 7,5 pond en bleek bij 42.1 de 6 pond niet eens te halen!

Ook moet je kijken naar hoe het valt want het kaartje in het kledingstuk met 50 of 56 erop zegt ook niet heel veel. Zeeman maat 50 valt groter dan 56 van noppies!

zelf zou ik duas een paar setjes halen in maat 50/vallend als maat 50 en een paar in mt56. Als ze er straks is weet je wat je nodig hebt 50 of 56 en hoe haar bouw is want bijv zeeman valt heel wijd en past mijn kinderen eigenlijk nooit.

ik had/heb kleintjes en bij mij zaten ze el lang in mt50 en in mt56 en de andere maten ook.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

was hier bij dochter ook, ik had alleen 50/56 en 56 en dat was zo veel te groot. Broekjes zakten af /vielen uit als we haar optilden. Was geen gezicht!
    Bij zoonlief had ik wel een hoop in 50, want dat wilde ik niet nog een keer.

6. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb nog wat in 50 bij gekocht want ik merkte dat ik er toch niet veel van had (iets te veel geluisterd naar andere mensen en groter gekocht) en ons kleintje zal niet erg groot worden. Ik heb wel voornamelijk 50/56.

7. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hier ook een ukje, 48 cm en 2980 gram. Ik had weinig maat 50 en dat hebben we dus veel bij gekocht. Ze heeft zelfs nog in maat 44 van Prenatal gepast..
    Ze is nu een maand oud en ze past nog steeds in maat 50.
    Noppies valt wel klein dus daar kon ze snel 50 van aan maar bijv broekjes van de hema die vallen weer wijd (overigens valt alles van de Hema redelijk breed, niet zo handig voor smalle kindjes..) Wat ons meisje wel heel goed is is Gymp, super leuk merk, niet te duur en super pasvorm voor haar (dun met lange ledematen..)
    Ik zou van beide maten een setje kopen en dan in de kraamweek kijken wat haar goed zit en bij laten halen. Zelfde geldt ook voor luiers. In het begin heb ik met prematuur luiers van pampers gedaan, de rest was zo groot (zielig zo'n prop tussen de beentjes..)

8. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Begin met 56. na de 30 weken ego kan je altijd nog maat 50 kopen (als je een klein kindje verwacht.)

Groeten Jane

9. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden misschien een setje in 50, al was dat niet het beginsetje. De rest allemaal 56. Ons zoontje was 2950 gram en 49 cm. Kleintje dus! Alles was te groot, maar dan maakte me niet veel uit eigenlijk!

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik had twee setjes in 50/56 (eerste setje en nog een neutraal setje, voor het geval ze zich vergist hadden in het geslacht) en de rest allemaal 56. Ze heeft het setje in 50/56 ongeveer een week gepast... Nu heb ik dus ook alleen maar maat 56. Als het een klein kindje blijkt, dan zal mijn man of iemand anders na de geboorte dus snel kleine kleertjes moeten halen.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113

Mwah, hang niet te veel op aan die 30-weken echo hoor. Ik verwachtte zogenaamd een heel gemiddeld kindje (6,5 / 7 pond), maar uiteindelijke was ie toch echt maar 2840 g en 47 cm....

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    En niet iedereen krijgt een 30-weken echo. ;)

13. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    oh. Dan krijg ik een verrassing:D
    spannend!

Groeten Jane

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb tot nu toe alleen 56 en 62 in huis gehaald. Bij elke echo en pretecho hebben wij te horen gekregen dat onze uk een lange jongen word.
    Mocht nou uit de 30 weken echo blijken dat het wel meevalt dan haal ik misschien nog wel wat bij. Als ook dan weer lang aangegeven word dan doe ik het niet.
    Schoonmoeder heeft al beloofd dat als onze knul geboren is en toch klein blijkt te zijn zij wel even naar de winkel wil voor ons.

15. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Zeeman verkoopt van die zachte velours broekjes in wit,grijs, roze en blauw met een brede band aan de taille en onderaan de pijpjes heb deze broekjes gekocht voor de eerste weken en waren erg fijn en goedkoop.

verder het merk Noppies maat 56 kon ze met 2 weken al aan.
    Hema valt erg groot.....heb hier een pyama in maat 50/56 het shirtje is inmiddels te klein maar het broekje kan ze zelfs nu nog aan....terwijl ze maat 74 heeft. ook de rompers met lange mouwen van de hema vondt ik niks veel te lang.
    Rompers van H&M SUPER !! kleertjes van H&M vallen groot.

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ligt er idd een beetje aan het merk,
    ons meisje was 45cm bij geboorte.
    eerste weken heb ik maat 44 bij moeten kopen alles was veel te groot!
    had al wel wat 50 in huis en nu, as zaterdag is ze 2 maanden en zit nog steeds in maatje 50. sommige dingen maat 56 (of 50/56) doe ik al wel aan maar is eigenlijk nog te groot. maat 50 van de Hema zwemt ze nog in, maat 50 prenatal zit goed, maat 50 noppies word wat te krap, maat 50 zeeman gaat nog prima, maat 50 h&m gaat ook nog wel.
    het ligt aan hoe groot/zwaar je kindje is en welk merk je koopt!

ik zou idd wat setjes maat 50/56 kopen, die neigen toch wat meer naar 56 dan naar 50....

17. misa

misa Niet meer actief

Als het moet is het ook zo bijgehaald of besteld natuurlijk! ;)

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    voor de bevalling hadden wij gezorgd voor een setje in beide maten ook omdat gezegd werd dat de kleine wel eens groot kon zijn bij de geboorte. wat bleek: hij verzoop in maatje 50 haha

19. Mikale

Mikale Actief lid

28 jun 2011
    111
    0
    0
    Mama
    maatje 50 kan voor heel in het begin maar ze groeien er snel uit.Ik zal wat rompertjes in dit maatje kopen en misschien 1 of 2 broekjes en shirtjes. de rest zou ik al snel in 56 kopen. Het gaat al snel genoeg en voor je het weet hebben ze maatje 82..

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Inderdaad, van allebei de maten wat in huis halen. Finn was helemaal niet zo klein (50cm en 3600gr) maar heeft toch wel lang in mt 50 gezeten...denk dat het per kindje verschilt)

Deel Deze Pagina